Opel Corsa C z1.2xe ecu

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel Corsa C z1.2xe ecu

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    dubbeloseven
    Deelnemer

Waarschijnlijk heb ik een probleem met de ecu van mijn opel corsa c z1.2xe bj 2002
      Ik krijg 2 foutmeldingen p1120 en p1122.
      De vorige eigenaar heeft nooit de toegangswegen (klepjes) schoongemaakt waar het regenwater via de parafaan door de motorruimte naar beneden loopt. Daardoor kwam er vocht bij het gedeelte electra in de kunstof bak als je voor de auto staat onder de motorruimte aan de rechterkant (achterin). Via daar gaan er veel kabels naar binnen in de auto. Ook liep er toen water langs de kabels richting het gaspedaal. Ze waren met het gaspedaal aan het knoeien geweest. Ik zag dat de connector wat op het gaspedaal zit ook verschroeid (versmolten) was. Toendertijd liep hij heel beroerd en steeds foutmeldingen. Nu zit er sinds 2 jaar een ander gaspedaal in en heb bij de sloop een stekker (connector) gehaald + een stukje kabel en die er weer aan gesoldeerd. Tot een maand geleden geen problemen. Nu dus de foutmelding als hierboven beschreven. Ik krijg de foutmelding niet dagelijks en niet bij een koude motor.

Ik kreeg via via te horen dat dit een probleem met de ecu moet zijn.

Waar zit de ecu precies?
      Is de ecu te testen door mijzelf of hoe kan ik hem testen?

Alle tips zijn welkom…

Mvg Martijn

ZakhooiTM
      Deelnemer

Ik zie in je onderteken ding dat je toegang hebt tot TIS, daar staat alles in wat je moet weten
        Ga naar SI > Selecteer de auto > J Engine and Engine Aggregates > Motronic M/ME 1.5.5

Voor het vinden van de ECU : Control Unit > Repair Instructions
        Voor het vinden van de foutcodes, procedures en meer : Diagnostic Information and Procedures

dubbeloseven
        Deelnemer

@ZakhooiTM wrote:

Ik zie in je onderteken ding dat je toegang hebt tot TIS, daar staat alles in wat je moet weten
          Ga naar SI > Selecteer de auto > J Engine and Engine Aggregates > Motronic M/ME 1.5.5

Voor het vinden van de ECU : Control Unit > Repair Instructions
          Voor het vinden van de foutcodes, procedures en meer : Diagnostic Information and Procedures

Ik ga gelijk even kijken, heb alleen de nederlandse versie van tis, maar het is gelukt ;)

Kan alleen geen stroomschema’s bekijken met tis, mist invoegtoepassing tiff en cgm met firefox en int expl :s

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.