Opel Corsa C rare waardes buitentemperatuur

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel Corsa C rare waardes buitentemperatuur

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    the-duke
    Deelnemer

Hallo,

sinds een paar dagen geeft mijn Corsa C GSI uit 2001 ineens gekke waardes qua buitentemperatuur op de display midden in het dashboard.
      Ik heb gereden in temperaturen van +4 tot -10 graden en op de display zie ik waardes van +14 graden tot +28 graden en die variëren niet eens logisch mee met de buiten temperatuur (kan best soms kouder worden terwijl de display zegt dat het warmer wordt).

Ik vraag me af:
      – wat de oorzaak hiervan kan zijn
      – waar deze sensor bij deze auto te vinden is.

Alvast bedankt,
      The Duke

omegast
      Deelnemer

waarschijnlijk de sensor overleden…heb ik ook gehad bij de Omega. ik weet niet waar die zit bij een corsa precies. maar ergens achter de voorbumper.

the-duke
        Deelnemer

@omegast wrote:

waarschijnlijk de sensor overleden…heb ik ook gehad bij de Omega. ik weet niet waar die zit bij een corsa precies. maar ergens achter de voorbumper.

@Omegast
          bedankt! Had je ook dit soort waardes ?

Weet iemand toevallig waar deze sensor bij de Corsa C zit en of het misschien ook een beschadigd draadje kan zijn wat massa maakt ?

Gr,
          The Duke

wagnas
          Deelnemer

Of sensor vuil of slecht contact.

De sensor in mijn Corsa deed het na een tijd rare waarden uitgespuigd te hebben weer prima. :thumbup Mischien eerst loshalen, schoonmaken en er weer inzetten.

the-duke
            Deelnemer

@wagnas wrote:

Of sensor vuil of slecht contact.

De sensor in mijn Corsa deed het na een tijd rare waarden uitgespuigd te hebben weer prima. :thumbup Mischien eerst loshalen, schoonmaken en er weer inzetten.

Ik heb ondertussen de juiste info gevonden hier op het forum http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=8&t=186832
              Ik zal eens moeten kijken of ik er een beetje bij kan, misschien langs onder…

Gr,
              The Duke

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.