Opel Corsa C motorproblemen (Z14XE)

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel Corsa C motorproblemen (Z14XE)

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Anoniem

Goedemiddag allemaal,

Mijn vriendin heeft sinds maart een opel corsa c uit 2002. Het is een 1.4 die prima rijdt en met haar rijstijl ook nog eens heel zuinig (1 op 16).

Wel heeft zij sinds de aanschaf het probleem dat de motor nog al eens kan bokken/schudden/stotteren bij een constante snelheid. Gisteren was dit rond de 80 km/h. maar wil ook wel eens bij 60 zijn. Het vreemde is dat het motorstoringslampje soms gaat branden. Als deze gaat branden is het complete vermogen weg. Zet je de motor uit en weer aan, dan werkt deze weer prima al blijft het lampje dan wel branden. Deze gaat na een bepaalde tijd weer uit en heb je een paar weken weer nergens last van. Wat hebben wij inmiddels zelf al gedaan:
      – brandstoffilter vervangen
      – bougies vervangen
      – bougie verdelerkap (naam even kwijt) die op de bougies gedrukt zit, is vorig jaar nog vervangen.

Het is dus heel onvoorspelbaar, maar vooral irritant bij lange afstanden rijden. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

Daarnaast zelf nog de koppeling vervangen een paar maanden terug. Daarbij is een kleine hoeveelheid bakolie (max 100ml) uit de bak gelopen, omdat de aandrijfassen eruit moesten. Echter kan ik zelf nergens vinden hoe ik de bak kan bijvullen. Weet iemand waar en hoe ik dit kan doen?

Ik hoop niet dat al deze vragen ooit al eens gesteld zijn, maar met de zoekmachine kon ik geen oude topics vinden.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Gr. Casper

liviu2004
      Deelnemer

Eerste probleem, ik denk voor P1122 gaspedaal sensor 2, bekend probleem ecu defect. Waar woon je, ik kan proberen met een andere ecu.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.