Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Opel Corsa C Hangeschakeld / Easytronic
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 november 2014 om 16:24 #17269248
Ik ben aan het kijken naar een andere auto, in principe ben ik van plan een Corsa C aan te schaffen.
Tijdens de zoektocht ben ik meerdere types tegengekomen. Ook de Easytronic (automaat) mijn vraag
is of iemand hier ervaring heeft met dit type automaat, en of ze storingsgevoelig zijn of niet.
Persoonlijk maakt het mij niet uit of het automaat of handgeschakeld is (alhoewel de voorkeur uiteindelijk handgeschakeld is)26 november 2014 om 17:04 #18262272Die easytronic is gewoon een handschakelde bak die voor jou schakelt , ik hou er absoluut niet van en ze kunnen weleens een storing hebben
26 november 2014 om 17:30 #18262273Oke, dat is zeker info waar ik wat mee kan,
die easytronic slaan we dus maar even over.5 december 2014 om 20:58 #18262274Ik heb al ruim 6,5 jaar een Opel Corsa C 1.2 met Easytronic versnellingsbak, bouwjaar 2001. KM stand bij aanschaf 116.000, KM nu 180.000. In al die tijd met deze KM stand NOOIT een probleem gehad met de Easytronic versnellingsbak. Wel heb ik de Opel Corsa laten chiptunen bij MTech in Oirschot. Hierdoor schakelt de Easytronic pas bij een hoger toerental. Het voordeel hiervan is dat er minder vuilafstoting plaatsvindt van motor naar versnellingsbak. Het onderhoud altijd bij een Opel Dealer laten uitvoeren. De Easytronic heeft wel wat aandachtspunten die bijna bij elke onderhoudsbeurt terugkomen. Er zit een remschakelaar in en deze dient om de zoveel tijd schoongemaakt of vervangen te worden (zit standaard in de prijs voor een onderhoudsbeurt, je betaalt niets extra’s). Wordt dit niet gedaan dan zou je kans kunnen hebben op storingen (heb ik me laten vertellen). Zoals ik al heb aangegeven heb ik NOOIT problemen gehad met de Easytronic. Ik kan me niet herkennen in de verhalen die ik lees over storingen, want deze komen niet voor bij mij.
5 december 2014 om 22:48 #18262275Dan heb jij heel veel mazzel, idd easytronic overslaan de techniek is leuk bedacht, gaat in de praktijk alleen vaak mis.
Werk zelf veel met de opel movano met een tech shift bak zelfde principe als een easytronic, om de haverklap storingen of slecht schakelen etc.
6 december 2014 om 16:53 #18262276Alleen is de Vivaro / Movano volledig Renault.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
6 december 2014 om 18:42 #18262277Klopt, maar principe blijft hetzelfde.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.