Opel Corsa C Gsi andere schokbrekers?

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel Corsa C Gsi andere schokbrekers?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    RubenGsi
    Deelnemer

Mijn schokbrekers voor zijn zo lek als een mandje, die moeten vervangen worden.

Nu ben ik gaan lopen spitten door de fora en kwam ik topics uit bijna 10 jaar terug tegen die adviseren om standaard schokdempers te pakken met Eibach veren.

Is dit nog steeds het geval? of is in de loop de jaren iets anders op de markt gekomen wat geadviseerd wordt?

Ik ben hier helemaal niet in thuis, dus advies van ervaren eigenaren is uiteraard zeer gewenst.

Iets lager en wat sportiever mag van mij wel, budget is uiteraard een ding, ik ga geen schroefset van 800+ euro monteren.

Voor in de toekomst zoek ik ook nog leuke velgen, iemand nog advies wat goed zou staan?

Haasje17
      Moderator

Gewoon goed merk standaard schokbrekers kopen. Febi/Bilstein, Sachs, Monroe. En daar dan Eibach veren of gelijkwaardig sport onderstel veren bij kopen. (Niet meer dan 40mm lager dan orgineel gaan) dan levert dit normaal gezien geen problemen op.

RubenGsi
        Deelnemer

IMG_5227

IMG_5229

Achter zit eronder!

Heeft weken geduurd voor het allemaal binnen was maar eindelijk kon ik dan toch vandaag die bende eronder zetten.

Nu moet voor nog gebeuren, alleen aan de voorkant zitten er geen nieuwe rubbers bij zoals bij achter.

Is dit normaal of zijn ze die vergeten mee te leveren? Kan ze wel los vinden op autodoc maar dat moet je dan weer bijkopen….

Ook een filmpje gekeken en je moet uiteraard weer speciaal materiaal hebben om die veren los te maken van de schokbreker, iemand in de regio zuid holland die dat heeft?

Corsa_GSi
          Deelnemer

Persoonlijk zou ik geen verlagingsveren met de gewone standaard dempers combineren.

Er zijn zat goede setjes te krijgen van sportdempers en verlagingsveren van 300 euro tot onbetaalbaar.
            Heb ook een goedkopere set onder mijn Astra en dat gaat al jaren en vele km-ers goed.

Eibach laat zich het beste combineren met een Koni Geel / Oranje of Bilstein B6 of B8.

RubenGsi
            Deelnemer

Is al aangeschaft ondertussen

Achter doet zijn werk beter in ieder geval, voor moet er nog op, maar geen gereedschap om dat veilig te doen.

Ondertussen ook nieuwe velgen eronder zitten, begint ergens op te lijken!

Even kijken of ik het lak nog kan fixen, dat ziet het er presentabel uit.

IMG_5246

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.