Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Opel Corsa C automaat
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 februari 2016 om 09:40 #17275292
Hallo mensen,
Ik heb een Opel Corsa C automaat uit 2002 en heb enkele probleempjes ermee.
Bij koude motor rijd de auto wat hakkelig,als ik bijvoorbeeld gas geef in een bergje of na een bocht pakt hij ff,houd in en schiet dan weer vooruit.
Wat kan dit zijn?De auto rijd wat trillerig (stuur trilt ook lichtelijk),ik heb vorig jaar nieuwe banden erop laten leggen en zijn uitgebalanceerd dus daar kan het niet aan liggen.
Wat kan het verder zijn?De motor begint steeds meer geluid te produceren,volgens de garage waar ik altijd heenga moet de ketting met spanners vernieuwd worden maar dat grapje kost me ff 700 euro en ik betwijfel of dit het enige is wat er aan de motor mankeert,ik hoor niet echt geratel(alleen bij koude motor maar dat is echt maar minimaal) maar de motor zelf begint steeds meer te “ronken”zal ik maar zeggen,dit deed de auto in veel mindere mate toen ik hem paar jaar geleden kocht.
Wat kan dit volgens jullie zijn?Graag hoor ik van de “experts” hier.
Groet Bjorn
5 februari 2016 om 17:54 #18309917Hallo, jou verhaal te horen loopt die op 3 cillinders en daardoor trilt die mogelijk en zodra 4de cillinder meedoet heeft die weer power en trilt die niet meer, ketting vervangen 700 euro beetje erg teveel! Setje kost rond de 100 euro( ketting tandwielen nokken en krukas 3 geleiders en de oliespanner plus kettingcarterpakking en oliekering krukas, dan nog olie en olie filter en koelvloeistof, al met al moet je makkelijk onder 200 euro klaar zijn met alle onderdelen!
Maar voordat je dit laat doen, vertel iets meer over je auto, bouwjaar 2002 automaat, is dit een 1.2 16 klepper motor met 75 pk? Bobinebruggen geven vaker problemen! Of de ketting, olie spanner wilt stuk gaan bij te weinig olie wisselen, daardoor ratel bij koud start, bij langer stationair lopen en zwaarder lopen en vermogens verlies waardoor de motor zwaarder moet werken wat mogelijk dit zwaardere geluid kan geven!
6 februari 2016 om 12:57 #18309918Nee het is niet de 1.2 16 klepper maar de 1.0 3 cillinder.
Ik heb al meer gelezen dat die ketting vervangen een duur grapje is en al vaker gelezen dat het mensen 700 euro kost,een moeilijk en tijdrovend werkje word dan bij de garage beweerd om maar al helemaal over de opel dealer/garage te zwijgen,daar is alles peperduur.
6 februari 2016 om 13:09 #18309919Ketting heb ik zelf vervangen bij mijne ook de 1 liter motor, niet bepaald moeilijk klusje, alleen heb je speciaal gereedschap nodig voor de nokkenas te blokkeren en eraf de krukassensor af te stellen, kitjes kosten max 30 euro inclusief krukas blokkeertool, max 4 uur werk! Loopt die niet op 2 cillinders even en erna 3?
6 februari 2016 om 15:48 #18309920Ik ben zelf niet handig met zulke dingen dus ga altijd naar de garage,vooral met zo een ingewikkelde klus als een ketting vervangen,dingen blokkeren en weet ik niet wat allemaal.
Of de auto even op 2 cillinders en daarna op 3 rijdt weet ik niet,maar fijt is dat de auto bij koude motor wat hakkelig rijd met name in bergjes en na bochten.
Wat ook het geval is als ik langer een bepaalde snelheid heb gereden,bijvoorbeeld 50,en ik moet dan optrekken naar de 80 reageert de auto heel sloom,auto lijkt ook niet te trekken in bijvoorbeeld een berg,rolt niet achteruit of zo maar reageert voor mijn gevoel net allemaal te langzaam en niet pittig genoeg.
Volgens mij kan ik beter gaan kijken voor een andere auto en is er teveel mankement aan deze,ga geen kapitalen uitgeven aan een auto die al 14 jaar oud is.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.