Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › opel corsa c 2001 u2116 foutcode
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 december 2014 om 20:00 #17269644
goedendag,
ben nu al een tijdje bezig met mijn corsa om hem weer draaiend te krijgen tot zo ver is het me eindelijk gelukt de ecu,bcm en sleutelring in te lezen nu lukt het alleen nog niet om de instrument module in te lezen zit trouwens al een nieuwe module in maar krijg via opcom de foutcode:u2116-(0) CAN-Bus no Communication with instrument controle module – Not present heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen? heb momenteel al de dashboard er uit liggen en alle kabels gecontroleerd maar heb nog niks kunnen vinden dus help aub king: king: :wors20 december 2014 om 20:02 #18265506owja excuses nog vergeten bij te melden dat het hier om een 17dtl auto gaat weet niet of het relevant is maar goed
20 december 2014 om 20:41 #18265507U kunt dit controleren met een oscilloscoop als er geen berichten over de CAN-bus. Eerst het instrument alleen dan de BCM alleen dan beide verbonden. Elektrische weerstand meten van CANbus moet 60 ohm of zo te laten zien. Heeft u climate control ???
21 december 2014 om 14:25 #18265508ben helaas niet in bezit van een osciloscoop dus kan alleen maar op de ouderwetse manier meten en draden bekijken,nee heb geen climate controle en ook geen abs aangezien ik via google bij somige problemen met de zelfde foutcode aan de abs stekker lag
21 december 2014 om 14:41 #18265509Meet in de pennen van het instrument, op 2 en 8. 120 ohm? Welke component gemeld U2116? BCM? Dan laat abs alleen.
21 december 2014 om 15:20 #18265511ik heb op de pennen 190ohm gemeten en ja de bcm melde die code maar in de ecu staat de code p1616 wrong vehicle id from instrument control module maar dat vind ik raar want heb de orignele teller er weer in met orignele security code
21 december 2014 om 15:43 #18265513https://www.youtube.com/watch?v=IvZiO1CFJWk&feature=youtu.be” onclick=”window.open(this.href);return false; dit doet ie dus elke keer zo dat ik de instrument module ook niet kan reseten…
21 december 2014 om 15:50 #18265514Het moet 120 ohm tussen pin 2 en pin 8 van het instrumentenpaneel. Zo niet, het gebroken. Ik gemeten op de mijne, 120 ohm.
21 december 2014 om 15:54 #18265515oke maar dat vind ik wel raar want heb er nu al 2 tellers geprobeerd en het blijft slecht, en had je toevallig het filmpje ook gezien die ik gepost had?wat valt daar van te zeggen?
21 december 2014 om 15:56 #1826551621 december 2014 om 17:28 #18265517hoe kan ik weten welke firmware ik heb?
21 december 2014 om 17:31 #18265518Opcom, Settings, Test interface.
Hoeveel ohm je had? Nog 190? Dan is het niet goed.
21 december 2014 om 17:40 #18265519heb net firmware gekeken ik heb de 1.45 versie dus moet eerst dat gaan veranderen denk ik,en zou kunnen wezen dat mijn meter niet helemaal top werkt is zoon hobby dingetje van 5 euro
21 december 2014 om 17:42 #18265520U kunt downgraden alleen als echte PIC binnen, niet de nep-OP-COM-chip. Als nep chip binnen, zal firmwareversie verandering de opcom doden.
21 december 2014 om 17:48 #18265521oke en upgaden dan naar 1.59?
21 december 2014 om 17:52 #18265522Ja, ook naar 1.59.
21 december 2014 om 19:47 #18265523Ik heb dit ge-etter ook eens gehad met een motor swap project van Z12XEP naar C20NE in een Corsa C uit 2007
Aangezien ik toen alle VIn nummers gelijk moest trekken heb ik alle modules moeten ressetten en had ik dit gezeur ook.
uiteindelijk na ECHT ALLE modules gereset te hebben, overal het juiste VIN nummer, CAN configuratie en andere instelling goed te hebben gezet kon ik alles correct inleren.Wimv6 weet hoelang ik ermee bezig ben geweest (MAAR wel gelukt !! king: )
PS : ik heb hier trouwens toen de Tech 2 en OP-COM voor gebruikt
21 december 2014 om 19:51 #18265524@ZakhooiTM wrote:
Ik heb dit ge-etter ook eens gehad met een motor swap project van Z12XEP naar C20NE in een Corsa C uit 2007
Aangezien ik toen alle VIn nummers gelijk moest trekken heb ik alle modules moeten ressetten en had ik dit gezeur ook.
uiteindelijk na ECHT ALLE modules gereset te hebben, overal het juiste VIN nummer, CAN configuratie en andere instelling goed te hebben gezet kon ik alles correct inleren.Wimv6 weet hoelang ik ermee bezig ben geweest (MAAR wel gelukt !! king: )
PS : ik heb hier trouwens toen de Tech 2 en OP-COM voor gebruikt
Was toch een C20XE?
21 december 2014 om 19:57 #18265512Ook goed, weet de code niet meer 100%, alweer teveel motor codes voorbij gehad :P :P :P
21 december 2014 om 20:25 #18265510ik heb nu ook al bijna idd alle modules gereset en ingelezen maja die instrument module wilt maar niet,aangezien die via opcom elke weer weg valt(tezien in het youtube filmpje dat ik gepost had)
maar als ik het goed begrijp komt dat door de verkeerde firmware dat ik heb??21 december 2014 om 21:37 #18265525Kan door een Firmware probleem komen inderdaad, al had ik er met 1.45 of 1.39 dacht ik geen last van.
Maar geen enkele OP-COM is het zelfde :P22 december 2014 om 06:30 #18265526Alleen 1.39 Corsa C Instruments:
http://www.astraownersclub.com/vb/showthread.php/734026-Opcom-with-firmware-1-39-to-read-a-corsa-c” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.vauxhallownersnetwork.co.uk/index.php?threads/opcom-ver-1-39.402188/” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.digital-kaos.co.uk/forums/f2/opcom-china-clone-firmware-1-39-update-software-365277/” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://cartechnology.co.uk/printthread.php?tid=4429&page=2″ onclick=”window.open(this.href);return false;…….
22 december 2014 om 22:14 #18265527hij doet het weer!!:) het kwam idd door de firmware heb de opcom geflasht naar 1.39 en deed gelijk goed al kon ik me oude orginele instrument module niet reseten met de code wat bij eeprom dus heb nu een benzine instrument er in die ik wel kon reseten maar niet kon programeren maar de auto starte wel! dus voorlopig laat ik het zo en rustig op zoek naar een diesel instrument module,morgen eerst alles maar weer inelkaar zetten :) en iedereen bedankt met het helpen :wors :wors :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.