Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › opel corsa c 2001 1.7 ctdi koelvloeistof verdwijnt
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 augustus 2014 om 10:46 #17267510
Ik heb een vraag ik heb het internet afgezocht maar nog niet gevonden wat lijkt op wat er bij mij gebeurt.
De afgelopen week is er met de corsa een 500 kilometer gereden en daarbij heb ik tot bijna 6 liter aan koelvloeistof in het reservaar moeten gooien en nog nog steeds trekt ie de reservaar leeg op het moment dat ik de moter uit zet.
Na een afstand van 100 kilometer heb ik gekeken onder de auto en dan drupt er een doorzichtbare vloeistof na precies in het midden onder de moter niet veel een paar druppels.
Maar ik kan nergens een lekkage vinden.
Geen witte rook door verbranding.
Geen witte smurrie aan de peil stok of aan de onderkant van de olie dop.Wel zwarte smurie in de koelvloeistof reservaar.
Maar dat kan er misschien nog inzitten van de vorige eigenaar omdat die korte afstanden heeft gereden ( dit is niet bekent we hebben geen geschiedenis van de auto ) dit had ik gelezen op internet.En misschien kan iemand mij uitleggen hoe ik een reservaar kan afpersen en hoe ik een compressie test kan doen zonder dat ik hem naar de garage hoef te brengen.
Want ald het kan wil ik zo veel mogelijk geld besparen als dat mogelijk is tenminste.
Groeten,
Stephen14 augustus 2014 om 11:17 #18248117Zwarte smurrie komt normaal gesproken niet in het reservoir ook niet met veel korte ritjes, wordt toch een kwestie van afpersen denk.
En dit moet wel bij de garage of je moet zelf zo’n afpers zet thuis hebben.
Verder even zorgen dat hij met warme en koude motor wordt afgeperst i.v.m uitzetten van materialen.
14 augustus 2014 om 12:55 #18248118En nog iets volgens mij wil de ventilator op de radiator niet aan slaan.
De tempratuur is na opwarmen van de moter en nieuw koelvloeistof tussen de 80 en 85 graden maar dat loopt daarna na een paar kilometer op naar rond de 86/89 graden.
Is dit normaal of niet?
En hoe zou ik kunnen testen of de ventilator het doet of niet.
14 augustus 2014 om 13:05 #18248119@Stephen Veening wrote:
En nog iets volgens mij wil de ventilator op de radiator niet aan slaan.
De tempratuur is na opwarmen van de moter en nieuw koelvloeistof tussen de 80 en 85 graden maar dat loopt daarna na een paar kilometer op naar rond de 86/89 graden.
Is dit normaal of niet?
En hoe zou ik kunnen testen of de ventilator het doet of niet.
Temperaturen zijn niet raar. Ventilator slaat pas aan als de wijzer bijna in het rood staat. Je kan het testen door de motor gewoon een poos stationair te laten draaien (met de motorkap dicht) dan krijgt hij het vanzelf warm en slaat de fan aan.
14 augustus 2014 om 14:24 #18248120En nog een vraag :p
Zit er een radiator in het interieur van de opel corsa c cdti diezel?
Want als ik de deur van de auto een tijdje heb dicht gehad en ik doe hem open ruik je wel een hele sterke geur.
Wat misschien koelvloeistof kan zijn wat ik ruik.Of kan dat een andere oorzaak hebben?
14 augustus 2014 om 14:35 #18248121Dat zou heel goed kunnen, binnen in de auto zit je kachel radiateur, voel eens op de grond of het vochtig is ruikt erg zoet koelvloeistof.
14 augustus 2014 om 19:04 #18248122De grond is niet vochtig is helemaal droog.
En die lucht die we ruiken is misschien ook wel z’n bus luchtverfrisser die er door de garage waar we m hebben gekocht in leeg gespoten.
Z’n ding die je ook voor je arco enzo kan gebruiken volgens mij.
Maar weet iemand misschien waar in de opel corsa c diezel ik de termostaat kan vinden?
15 augustus 2014 om 09:15 #18248123@Stephen Veening wrote:
Maar weet iemand misschien waar in de opel corsa c diezel ik de termostaat kan vinden?
[url]
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=5&t=139524&start=50″ onclick=”window.open(this.href);return false;[/url]Maar de thermostaat regelt niet direct de fan he? De Fan wordt aangestuurd door de temperatuursensor, die zit volgens mij aan de linkerkant in de radiator.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.