Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › opel corsa c 2001
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 juli 2011 om 17:57 #17240127
ik heb opel corsa c uit 2001
als ik langzaam rijd rechtdoor of bocht maakt niet uit hoor ik een tikkent geluid bij me rechter wiel.
als ik dan ga stil staan hoor ik niks dus moet bij het wiel zitten het.
maar nu mij vraag wat kan dat zijn?
kan ik er gwn mee doorrijden of breekt dan eerdaags alles af:Dmvg roygie
13 juli 2011 om 20:14 #17905638iedereen kan wel gaan speculeren wat het kan zijn……als ik jou was zou ik lekker ff naar de universele garage gaan ;) …ff brugje op en je weet een hoop meer,
Succes r mee
14 juli 2011 om 13:40 #17905639Wiellager?
14 juli 2011 om 14:57 #17905640nee die zitter er net 100 km onder
14 juli 2011 om 18:23 #17905641even aan je wiel trekken, en kijken of er speling op zit
26 september 2011 om 19:10 #17905636het is waarschijnlijk een krome velg kan dat kwaad dat jullie weten?
27 september 2011 om 11:58 #17905633ik denk homokineet, kijk eens of je aandrijfashoes nog heel is
27 september 2011 om 12:24 #17905632Nee die is het niet d8 ik omdat die in de bocht gwn normaal doet ma als ik onder de 30 km ongv komt tikt die
27 september 2011 om 12:36 #17905631Gaat het om je voor- of achterwiel? Is het alleen in de bocht of alleen rechtuit? Of altijd?
Een kromme velg heb je niet zomaar, dan moet je met regelmaat of één keer heel hard een stoep oprijden. Een kromme velg kan zeker kwaad, je banden lopen sneller leeg, je hebt meer kans op een klapband omdat er meer wrijving is tussen de band en het wegdek (warmte) en je banden slijten dus sneller. Een nieuwe band kun je er ook eigenlijk niet opleggen, omdat ze niet te balanceren zijn.27 september 2011 om 12:44 #17905630Het is rechts voor zitte pas nieuwe banden op ze hebbe er niks over gezegt
27 september 2011 om 12:45 #17905629En het tikken is gwn als ik onder de 30 km rijd er boven hoor ik het niet meer ;)
Maakt nie uit of ik recht door rijd of ik bocht maakt onder de 30 tikt het gwn ;)27 september 2011 om 12:58 #17905628Even heel simpel gedacht: is het niet gewoon een steentje dat in het profiel van je band zit?
Bij een bepaalde snelheid gaat het tikken van dat steentje over in een soort gezoem, omdattie de weg dan zovaak aantikt. Dat valt dan ook veel minder op, omdat het gewoon opgaat in het geluid rond de banden en bij die snelheid heb je ook meer geluid van de wind.27 september 2011 om 13:58 #17905627Nee haha nee dat is het niet want zitte net nieuwe banden onder en met de auo dee die dat ook al en dat is een ander soort getik een steentje
27 september 2011 om 14:16 #17905626Hmm, dan wordt het lastig te beoordelen, als het ook niet je wiellager is, ga ik inderdaad denken aan homokineten, aandrijfassen e.d.
Kijk even of de hoes van de aandrijfas nog heel is.27 september 2011 om 14:35 #17905625Ik weet nie zo gek veel nog van:$ wil wel graag meer over leren:D
hoe kan je dat makelijk zien;)27 september 2011 om 15:11 #17905637Een aandrijfashoes is zo’n ding:
Trouwens, dat je er zo graag over wilt leren, is alleen maar goed, zo heb je een leuke hobby en kun je ook nog wat geld besparen. Maar als je er graag over wilt leren, dan kun je dit soort dingen ook zelf opzoeken (typ in bij google afbeeldingen: aandrijfhoes, en je vindt heel veel afbeeldingen). Ik ben zelf ook op die manier begonnen en je leert op die manier veel sneller dan alles maar te vragen.
Maar dat terzijde, controleer die hoes dus op scheuren, beschadigingen e.d.
27 september 2011 om 16:44 #17905635Homokineet maakt herrie, 100%
27 september 2011 om 17:04 #17905634niet gewoon roest op de schijf
1 oktober 2011 om 09:04 #17905642cuppende banden mischien
24 oktober 2011 om 20:42 #17905643Wat is dat;)
25 oktober 2011 om 09:45 #17905644@roygie wrote:
Wat is dat;)
@RISL wrote:
Trouwens, dat je er zo graag over wilt leren, is alleen maar goed, zo heb je een leuke hobby en kun je ook nog wat geld besparen. Maar als je er graag over wilt leren, dan kun je dit soort dingen ook zelf opzoeken (typ in bij google afbeeldingen: aandrijfhoes, en je vindt heel veel afbeeldingen). Ik ben zelf ook op die manier begonnen en je leert op die manier veel sneller dan alles maar te vragen.
Zoekt en gij zult vinden…
citaat:
Het ‘cuppen’ – ook wel zaagtandslijtage genoemd – ontstaat soms aan de randen van het loopvlak van de banden op de niet aangedreven as, vooral als die wielen op te veel toespoor en/of een te grote negatieve wielvlucht zijn afgesteld. U kunt het voelen als u met de hand over de rand van de band strijkt, tegen de normale draairichting in. De rubber blokjes van het gegroefde loopvlak zijn onregelmatig afgesleten. Door het gewicht van de wagen worden ze samengedrukt en zetten naar één kant uit zodra ze daar het contact met de weg weer verliezen. Ze veren als het ware terug in hun oorspronkelijke vorm, maar schuiven daarbij ook net iets over het wegdek. Op den duur zorgt zaagtandslijtage voor een zoemend bijgeluid. Verwissel dus de niet aangedreven wielen met de andere twee en wel kruislings. Door de draairichting om te keren wordt ook het slijtagepatroon omgekeerd.25 oktober 2011 om 09:53 #17905645Haha, ik wilde mezelf niet herhalen, maar fijn dat iemand het doet.
Maar googlen is moeilijk, dus bij deze: http://lmgtfy.com/?q=cuppen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.