Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Opel Corsa B temperatuur meter stijgt
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 januari 2015 om 18:37 #17270075
Hallo,
de temperatuurmeter van mijn Corsa 1.4 loopt naar de 100 graden bij stil staan. Het gebeurd niet gelijk, pas na 30km rijden en dan klimt het zachtjes naar de 100 graden..Zodra je rijdt zakt de temperatuur weer naar de 90 graden.
Waar kan dit aan liggen?
Lekke koppakking? :???: :???: :???:
Verder rijdt de auto naar behoren.
Alvast bedankt voor de reacties.
16 januari 2015 om 18:41 #18269239”hij naar 100 graden bij still Het gebeurd niet gelijk, pas na 30km rijden en dan klimt het zachtjes naar de 100 graden..
Zodra je rijdt zakt de temperatuur weer naar de 90 graden.”
wanneer gebeurt het nou? bij stilstaan , zoja na hoeveel minuten.
of bij het rijden ???
16 januari 2015 om 19:07 #18269240Bij het stilstaan gaat de meter naar de 100 graden, denk na ongeveer 5minuten.
bij het rijden zakt de temperatuur weer naar de 90 graden.
16 januari 2015 om 19:10 #18269241is de motor dan al warm als die na 5 min naar de 100 gaat?
wat voor motor ligt erin?
16 januari 2015 om 19:26 #18269242Bij het stilstaan gaat de meter naar de 100 graden, denk na ongeveer 5minuten.
Dit is dus NA 30 min rijden. Na 30 min gereden te hebben, 5min stil staand motor laten draaien, na 5min meter in de 100 graden.ligt een 1.4 in.
Als ik met koude motor de motor laat draaien komt de meter na 10min nog niet van zn plek..
16 januari 2015 om 19:38 #1826924316klepper of 8?
ik denk tochwel dat mijne 1.4 8v wel 10 minuten overdoet bij stilstaan wil die voorbij de 90 graden komen.
16 januari 2015 om 19:58 #182692448 klepper.
ow oke.
Weet je misschien ook waar de thermostaat zich bevindt?
Achter de distributie of?16 januari 2015 om 20:01 #18269245@Jurit wrote:
8 klepper.
ow oke.
Weet je misschien ook waar de thermostaat zich bevindt?
Achter de distributie of?ja, op de vervelende plek
18 januari 2015 om 19:32 #18269246iemand nog een idee waar ik als eerst zou kunnen zoeken?
18 januari 2015 om 20:13 #18269247Als het zolang duurt voordat ie warm is dan is het zeker je thermostaat, vervangen is niet zoveel werk als je het aandurft de distributie te doen.
18 januari 2015 om 21:03 #18269248Ik heb een how to gevonden en daar staat in dat je de riem en de poelie vast moet zetten met een tiewrap? Blijft hij dan wel goed op zn plek zitten als je de riem eraf haalt?
En daarna weer op tijd zetten, hoe doe je dat?Heb geen 2 linkerhanden maar heb de distributie nog nooit gedaan.
18 januari 2015 om 21:20 #18269249Verwarming wordt trouwens gewoon warm.
Echter draait de ventilator onder de motorkap niet als de temperatuur rond de 100 graden komt.
Hoort dit zo?18 januari 2015 om 21:22 #18269250Dat is ook een mogelijkheid ja, eerst alles op tijd draaien(krukas en nokkenas) nokkenas op 12 uur en krukas op 6 uur.
Dan de riem vast tyrapen aan je nokkenastandwiel en deze los maken en ergens aan vast maken zodat ie omhoog blijft hangen(is het makkelijkst)
En dan de binnenste kap een stuk losmaken stuk naar voren trekken en de thermostaat vervangen.
Heb het zelf ook nog nooit zo gedaan maar zou kunnen, normaal moet je dit combineren met je d riem wissel en waterpomp.
Gaat pas rond de 107 graden draaien dacht ik.
18 januari 2015 om 21:55 #18269251ow oke, klinkt niet moeilijk in ieder geval.
maar ik zie hier : http://www.dark-net-hunter.de/index-Dateien/ZahnriemenwechselCorsaBSeite2.htm” onclick=”window.open(this.href);return false; dat hij ook de kleppendeksel eraf haalt om de krukas tegen te houden? :???:
18 januari 2015 om 21:57 #18269252En misschien domme vraag, maar hoe zet ik de krukas en nokkenas op tijd?
18 januari 2015 om 22:03 #18269253Dat is je nokkenas ;)
De kleppendeksel haalt ie los zodat ie de nokkenas kan tegen houden als ie de bout van het tandwiel los draait.
Distributie draai je op tijd aan de krukas, op de krukas en nokkenas staan merktekens(nokkenas op 12 uur en krukas op 6 uur)
Die van de krukas zie je pas als je de krukas poelie eraf hebt.
Je hebt er niet erg veel kaas van gegeten merk ik, zou als ik jou was me nog wat meer inlezen, op youtube staat zat materiaal over d riemen vervangen bij de 8v’s zijn nagenoeg allemaal dezelfde principes.
18 januari 2015 om 22:15 #18269254ow oeps :???:
oke thanks, kijk ik die wel allemaal rustig na!
19 januari 2015 om 08:08 #18269255Ik kocht 1.5 jaar terug mijn corsa zonder enige kennis van auto’s (met zelfde blok als jou). Sinds ik hem gekocht heb ben ik een beetje in gaan lezen. Ik wist dat bij mij de distributie en waterpomp eraan zat te komen, in eerste instantie wilde ik dit door de garage laten doen. Gezien ik student ben en eigenlijk niet afhankelijk ben van de auto zag ik dit als een uitdaging. Ik wilde het zelf gaan doen.
Toen heb ik super veel gezocht op Google en alle how to’s en tutorials 10 keer van voor tot achter bekeken. Daarna heb ik zelf m’n riem, waterpomp en thermostaat met nog een hele mikmak vervangen en ik rij inmiddels weer een aantal weken vrolijk rond.
Ik zal later vandaag een aantal sites posten waar ik wat aan gehad heb. Denk dat je daar zeker wat mee kunt!
19 januari 2015 om 08:31 #18269256dus de meter begint pas te stijgen na 30 min rijden en dan gaat hij door nar de 100 graden. van te voren staat hij dus niet op 90 graden tijdens het rijden ofzo of hangt de meter dan helemaal links in de hoek (zo koud mogelijk)??
als hij idd tijdens die 30 min rijden helemaal in de hoek hangt is je thermostaat stuk
maar als hij tijdens die 30 min rijden naar de 90 graden stijgt en als je dan na 30 min rijden stil staat en dan door stijgt naar de 100 graden is er niks aan de hand
19 januari 2015 om 09:18 #18269257@corsaracer wrote:
dus de meter begint pas te stijgen na 30 min rijden en dan gaat hij door nar de 100 graden. van te voren staat hij dus niet op 90 graden tijdens het rijden ofzo of hangt de meter dan helemaal links in de hoek (zo koud mogelijk)??
als hij idd tijdens die 30 min rijden helemaal in de hoek hangt is je thermostaat stuk
maar als hij tijdens die 30 min rijden naar de 90 graden stijgt en als je dan na 30 min rijden stil staat en dan door stijgt naar de 100 graden is er niks aan de hand
Inderdaad, ik vind dat er nogal snel wordt gesprongen naar “kapotte thermostaat”, maar zoals ik het lees is de motor na 10 minuten warm, dat lijkt me een prima thermostaat.
Dat die daarna van 90 naar 100 stijgt tijdens stilstaan is normaal, want je hebt geen rijwind meer.
Daarbij vind ik het nogal gevaarlijk om iemand die duidelijk geen ervaring heeft aan de distributieriem te laten prutsen.
19 januari 2015 om 09:57 #18269258@TedMechanic wrote:
@corsaracer wrote:
dus de meter begint pas te stijgen na 30 min rijden en dan gaat hij door nar de 100 graden. van te voren staat hij dus niet op 90 graden tijdens het rijden ofzo of hangt de meter dan helemaal links in de hoek (zo koud mogelijk)??
als hij idd tijdens die 30 min rijden helemaal in de hoek hangt is je thermostaat stuk
maar als hij tijdens die 30 min rijden naar de 90 graden stijgt en als je dan na 30 min rijden stil staat en dan door stijgt naar de 100 graden is er niks aan de hand
Inderdaad, ik vind dat er nogal snel wordt gesprongen naar “kapotte thermostaat”, maar zoals ik het lees is de motor na 10 minuten warm, dat lijkt me een prima thermostaat.
Dat die daarna van 90 naar 100 stijgt tijdens stilstaan is normaal, want je hebt geen rijwind meer.
Daarbij vind ik het nogal gevaarlijk om iemand die duidelijk geen ervaring heeft aan de distributieriem te laten prutsen.
zo dacht ik er ook over :thumbup
19 januari 2015 om 09:58 #18269259100 tot 105 graden is geen probleem voor deze motor.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
19 januari 2015 om 10:01 #18269260Ik zou toch even naar de ven kijken?
Thermo schakelaar?
Hoe warm word de radiateur? (even meten bij de thermo schakelaar)
Want ik lees een eind terug dat de ven niet draait bij 100 graden.19 januari 2015 om 10:06 #18269261Bij mijn Combo-B 1.4 ging deze ook pas draaien tussen de 102 en 105graden.
Voel even of de radiateur gelijkmatig warm word.
Of bijde slangen bij goed warme motor ongeveer even heet worden.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
19 januari 2015 om 11:25 #18269262Meter blijft tijdens het rijden inderdaad rond 90 graden staan.
Stond bij de stoplicht en zag de meter naar de 100 graden gaan, gelijk de motor uitgezet omdat ik dit niet gewend ben!En als je weer rijdt gaat de meter weer naar de 90 graden en blijft daar staan tijdens het rijden.
Alvast bedankt voor de links en reacties.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.