Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Opel Corsa B te hoge CO waarde
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 oktober 2013 om 06:13 #17261404
Hey jongens,
De angst van elke automobilist… De APK.. Wat zou er mis kunnen zijn
Ik heb hem gister ook gehad, kwam er redelijk goed uit.. Versleten lagertje, bandenprofiel minimaal, maar dat zag ik zelf al aankomen en heb ondertussen de lagers vervangen achter :).Nu mijn probleem.. Ze hebben met de 4-gas test een te hoge CO waarde gemeten, dus ergens zit het niet goed, en ik wil het opgelost hebben, niet omzeilen. De keurmeester gooide het meteen op de lambda sonde, maar ik vind het nogal voorbarig om het meteen daarop te gokken.. Ik sluit het liever uit voordat ik iets vervang. Heb ondertussen een nieuwe luchtfilter geplaatst, en een extreme cleaner van wynn’s in de tank gegooit om de boel te reinigen.. Iemand nog meer tips/mankementen die m ziek kunnen maken en wat daar de oplossing van kan zijn?
Vraag/gooi maar raak!
Groeten,
Leslie22 oktober 2013 om 07:10 #18181889Als je een lamba monteert, monteer een originele, imitatie geeft vaak foutcodes.
Is de uitlaat wel goed dicht? Een gaatje in het spruitstuk, kan deze problemen veroorzaken.
22 oktober 2013 om 07:23 #18181890Dat heb ik vaker gehoord idd over die lambda. Trouwens vergeten te melden: het betreft een 1.4i 16v sport uit 1999. De uitlaat is in mei van voor naar achter vernieuwd. Het spruitstuk daarintegen niet.. Het zou goed kunnen dat hier misschien een gaatje in zit! Iemand nog meer tips?
22 oktober 2013 om 07:49 #18181891Luchtmassameter was bij mij kapot ! Kijk die ook eens na !
22 oktober 2013 om 07:53 #18181892Zit naar mijn weten geen LMM in een x14xe blok..
22 oktober 2013 om 07:56 #18181893Bij mijn Gsi lag het in Juli aan de kat. Nieuwe eronder en door de APK :thumb
22 oktober 2013 om 08:24 #18181894Zit geen powerbox op toevallig? Dan kunnen ze wat moeilijker door de co heen komen.
22 oktober 2013 om 12:54 #18181895Nee, helemaal niets. Had alleen een k&n inleg filter, gewoon zo’n standaard ding.. Maar die heb ik er al uit.. Verder is het blok origineel, en dan heb ik een sport einddemper, maar dat moet niets uitmaken.
22 oktober 2013 om 21:28 #18181896Lambda of de kat meestal. Lambda is wel te meten met een osciloscoop. Signaal moet constant wisselen. Doettie dat niet, is de lambdasonde stuk.
Is die nog goed, dan kan je de katalysator vervangen.22 oktober 2013 om 21:33 #18181897Nogmaals.. De kat is net nieuw. En wat is een oscilloscoop? :o
22 oktober 2013 om 21:35 #18181898Gewoon een multimeter eigenlijk?
22 oktober 2013 om 21:52 #18181899Als je een beetje verstand hebt van de waardes op de co kast met de apk dan weet je al snel wat de boosdoeners van een verkeerd co kunnen zijn. Dus wees niet eigenwijs en check je lamdsonde nou maar gelijk…ff meten…Scheelt je een hoop gedoe en onnodig onderdelen kopen
22 oktober 2013 om 21:54 #18181900Een lekje in je uitlaat veroorzaakt een te hoge lamda waarde op de co kast.
Een defecte lambda sensor veroorzaakt een verkeerd co…..
22 oktober 2013 om 22:02 #18181901ff opcom eraan hangen en je kunt zien of de lambdasonde nog werkt.
22 oktober 2013 om 22:18 #18181902Dat kan ook…maar bij gebrek aan opcom zou je nog even een multimeter kunnen pakken
22 oktober 2013 om 22:22 #18181903Ja, multimeter heb ik wel :). Ik was het doormeten al van plan.. Het signaal moet wisselen tussen 0,1 en 0,9 volt had ik begrepen… Ik hou jullie op de hoogte.
23 oktober 2013 om 17:47 #18181904Heb net de multimeter eraan gehad, en stationair lopend varieert ie tussen 0,1 en 0,3 en als ik gas geef loopt ie naar de 0,9…en weer terug als je gas los laat. Dit is goed?
23 oktober 2013 om 18:38 #18181905Hij moet pendelen tussen 0.1 en 0.9…ongeacht welk toerental.
blijft ie er tussen hangen is dat ook al niet goed.23 oktober 2013 om 19:40 #18181906Dan vrees ik het ergste voor me lambda.. Gaan het zien morgen, krijg ik me nieuwe bandjes en gaat ie als het goed is opnieuw door de 4-gas test. Ik hou jullie op de hoogte
23 oktober 2013 om 19:54 #18181907Heb ik nog 1 vraagje.. Weet iemand toevallig welk merk lambdasonde er standaard in zit?
23 oktober 2013 om 20:07 #18181908Volgens mij is bosch origineel
25 oktober 2013 om 13:43 #18181909Opnieuw me CO waarde gemeten, niets veranderd.. 0,5 stationair en met toeren 0,8.. Wat raden jullie aan? Toch de lambda vervangen of is het iets anders?
25 oktober 2013 om 15:54 #18181910Heb je een nieuwe sonde? En was de motor goed warm met meten?
25 oktober 2013 om 16:02 #18181911Nog geen nieuwe sonde, en de auto was niet goed warm, aangezien iemand van euromaster hem erheen reed.
25 oktober 2013 om 16:28 #18181912Doe hem dan nog maar een keer overnieuw, CO meten altijd met goed warme motor eerst even goed warm rijden alvorens te gaan meten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.