Opel corsa b start slecht na vervangen van luchtmassameter

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel corsa b start slecht na vervangen van luchtmassameter

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    tobber

Hallo,

Ik heb gisteren de luchtmassameter van mijn opel corsa b 1.0 1999 vervangen. ( nieuw exemplaar )

Deze starte goed en rijd ook heel goed met de nieuwe luchtmassameter.

Enkel na een tijdje te hebben gereden start deze heel slecht !

Heeft het iets te maken met de luchtmassameter of kan het iets anders zijn ?

Klopper

Is het er eentje van Bosch? En dus de oude vervangen voor exact hetzelfde type.

tamiya
        Deelnemer

Brand er ook een waarschuwingslampje op het dashboard? Uitlezen van je auto is de beste oplossing!(weet ik inmiddels uit ervaring) ;)

tobber

er brand geen waarschuwingslampje of dergelijke. auto loopt prima met de nieuwe luchtmassameter enkel als hij warm is ( dus een tijdje mee gereden ) wilt hij bijna niet starten.

Was tevens ook al van plan om de auto eens te laten uitlezen iemand een idee hoe lang dit duurt en kan kosten ?

Klopper

In Nederland kost het meestal rond de 35,-. Maar heb begrepen dat de dealers in België er nooit zo moeilijk over doen…

PyroNiels

Ik geef deze tip wel vaker;
                Schaf een eigen opcom (clone) aan. 1 keer minder naar de vod en je hebt het terug verdiend :)

criminalcorsa

ik heb nog een ggoeden voor je liggen . met luchtfilter maak even een foto van de aansluiting van de luchtmassa meter. grt

Haasje17
                  Moderator

Moeilijk starten na warm rijden duid vaak op kapootte krukassensor of nokkenassensor.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.