Opel Corsa B probleemauto ???

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel Corsa B probleemauto ???

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17215100
    tearintheeye
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 July 2009

      Ben een beetje ten einde raad…
      6 maand geleden kocht ik in garage Van Wassenhove te Melle een Opel Corsa B van ’99 met 88000kms voor 3250euro.
      Een jaar garantie ; ging er dus van uit dat auto in orde zou zijn, maar sukkel van het ene probleem in het andere.
      Het begon al voor de verkoop : auto trok naar links, maar gn probleem volgens de verkoper, servo zou bijgewerkt worden voor de keuring.
      Rijd ik ermee naar huis ; auto trok inderdaad nt meer naar links maar bij het rechts draaien veel gevoeliger en plots heel kort draaien.
      Terug naar de garage servo werd terug afgeregeld en nu oké.
      Later (rijd nt veel ‘s avonds) merkte ik dat het linker gedeelte van het dashbord nt verlicht was.
      Terug naar de garage nieuw lampje probleem opgelost.
      Daarna viel het onderste gedeelte (plastic vanonder aan de zetel) steeds los ; plaatste het verschillende keren terug aan (zag toen dat er voordien al veel lijm aan te pas gekomen was), maar bleef loskomen.
      Afspraak gemaakt ; ander stuk opgezet.
      Met het steeds donker wordend weer merkte ik toen ik met mijn lichten reed dat bij de minste heuvel m’n grote lichten aanschoten.
      Terug naar de garage hendel werd vervangen en heb meteen ook de lichten van de verwarmingsknoppen (middenconsole) ook laten vervangen want die waren ook stuk.
      Diezelfde dag voor het vertrekken naar de garage startte de auto pas na 7 pogingen. Voordien had ik ondervonden dat wanneer het al iets kouder werd de auto wel metéén startte, maar weinig snelheid haalde.
      Batterij en starter werden getest (bleken oké), bleek één of andere stuk te zijn die geleiding geeft en temperatuursgevoelig is en wat droog stond. Er werd contactspray op gespoten en probleem zou opgelost zijn.
      Hij start nu wel, maar vraag mij af of dat onderdeel dan nt versleten zou zijn aangezien het droog stond en het sprayen een “lapmiddel” is om het stuk nt te moeten vervangen zolang m’n garantieperiode loopt.
      Toen ik terugkwam van de garage brandden de lichten van de verwarmingsknoppen wel, maar ondertussen had het lichtje van de achterruitverwarming het begeven.
      Ik dacht nu wacht ik wel even om terug te gaan.
      MAAR, vandaag (4 dagen later) start ik, wil ik m’n ruitenwissers laten gaan ; niets vooraan te wissen, niets achteraan noch sproeiers.
      Terug naar de garage waar ik ondertussen beter zou blijven logeren :swear ; 3 kabels aan de kofferdeur waren door en hadden een kortsluiting gegeven in de zekering.
      Dus zekering werd vervangen en de kabels gesoldeerd.
      Ik meldde het probleem van de verlichting van de achterruitverwarming ; had de technieker nog het lef om te beweren dat die ook nt werkte toen ik voor die andere lampjes geweest was.
      Vroeg hem dan waarom hij dat dan nt gezegd had (brandde nog wel, maar ja) ; antwoordde deze “omdat ik ervan uitging dat u dat wist en wou het nog vervangen maar hadden geen op voorraad.”
      Dus wordt nu besteld en in januari mag ik nog eens op bezoek…
      Oké ; heb het geluk dat het mij nog gn cent gekost heeft want alles staat nog onder garantie.
      Maar voor de verkoop weet een technieker toch ook dat die lampen moeten branden, kijkt waarschijnlijk naar de bedrading naar de achterruit als hij die auto overneemt (want beweert zelf dat dit een veel voorkomend probleem is –> zoals hij van die andere problemen vermeldde), voelt toch ook als een servostuur nt goed afgesteld is…
      Heb ondertussen al veel verlof moeten vragen om naar de garage te moeten lopen, en geen vertrouwen meer uiteraard in die garage.
      Ben bang welke kosten er mij allemaal te wachten staan na de garantieperiode!
      Heb ik probleemauto gekocht en verkoop ik hem beter na de garantieperiode?
      En indien niet, kent iemand een betrouwbare garagist regio Ledeberg/Gentbrugge voor latere onderhoud?
      Iemand een idee hoeveel een auto-expert kost om de auto te laten nakijken en kan ik dan eisen eventueel versleten stukken te laten vervangen?
      heb voordien 4 jaar gereden met een Ford Fiesta die ondertussen 20 jaar oud was ; buiten nieuwe batterij en hendel van de lichten die versleten was nooit kosten of reparatie’s nodig gehad.
      Heb nog maar een 2000km gereden met m’n Corsa ; is dus nt van overmatig gebruik.
      Dan bij voorbaat…

      #17568953
      mayhem
        Lid sinds:
        13 June 2006

        eerlijk is eerlijk, het zijn een hoop kleine dingetjes, maar goed, t hoort wel naar behoren te werken (dash verlichting).
        van de kofferklep moet ik de monteur gelijk geven, ik heb al meerdere corsa’s b gezien met dit probleem.

        #17568954
        robert_corsa
          Lid sinds:
          16 May 2009

          Wat een pech heb je al gehad zeg! Het zijn voor mij geen bekende problemen overegens. Elektrich gedeelte is meestal wel goed bij opel. Welke moter heb je in je corsa? Je kan je auto anwb laten keuren. Wat ik zou doen als je zekerheid wilt, is de auto na laten kijken bij een bovag aan gesloten garage. 1manszaak. Die zal altijd eerlijk zijn.

          #17568955
          tearintheeye
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 July 2009

            origineel gepost door robert_corsa
            Wat een pech heb je al gehad zeg! Het zijn voor mij geen bekende problemen overegens. Elektrich gedeelte is meestal wel goed bij opel. Welke moter heb je in je corsa? Je kan je auto anwb laten keuren. Wat ik zou doen als je zekerheid wilt, is de auto na laten kijken bij een bovag aan gesloten garage. 1manszaak. Die zal altijd eerlijk zijn.

            ‘t is een 1.2, 16V.
            Wat is dat precies een bovag?

            #17568956
            tearintheeye
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 July 2009

              origineel gepost door mayhem
              eerlijk is eerlijk, het zijn een hoop kleine dingetjes, maar goed, t hoort wel naar behoren te werken (dash verlichting).
              van de kofferklep moet ik de monteur gelijk geven, ik heb al meerdere corsa’s b gezien met dit probleem.

              Bah, kleine dingetjes ; zoals die servo ingesteld was bij een korte bocht tegen 90km/u had ik ne lelijke koprol kunnen maken en met m’n ruitenwissers had ik het geluk dat het net niet regende.
              En als het een veelvoorkomend probleem is, reken er maar op dat wanneer zij de auto overgenomen hebben ze die bedrading wel gecontroleerd zullen hebben en de vorige eigenaar wel wat minder zullen geboden hebben daardoor.
              Want 3 kabels die helemaal door zijn die zullen 6 maanden geleden en 2000kms terug wel al enige beschadiging vertoond hebben denk ik.

              #17568957
              mayhem
                Lid sinds:
                13 June 2006

                vind ik niet, zoiets als met je kofferbedrading gebeurd nou eenmaal, daar doe je niets aan, en een garage bedrijf zal echt niet ieder draadje door de gehele auto naspeuren als alles gewoon werkt.

                #17568958
                Powercorsa
                  Lid sinds:
                  26 October 2007

                  Idd, alleen als iets kapot is wordt dat gemaakt.
                  Het is toch niet te doen om elk bout/schroefje/enz. te controleren.

                  Bij de ANWB kan je een garantie afloop keuring uit laten voeren, kost wel wat, maar de algehele staat van de auto wordt gecontrolleerd. Je kan tevens punten zelf aangeven wat je niet vertrouwd.
                  M’n vader heeft dit al 2 keer gedaan, en heeft daarmee zich een hoop kosten bespaard

                  #17568959
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    als ik t zo leez
                    heeft jou auto of een slechte vorige eigenaar gehad

                    of is n maandag morgen auto:o
                    dat laatste kan eigenlijk niet meer

                    was vroeger nog wel es aan de orde

                    maar heb zelf en 98er gehad
                    dus ietsie ouder en verder eigenlijk niets aam problemen mee gehad

                    buiten het normale onderhoud om
                    banden remmen uitlaat filters
                    wel had ik de dash verlichting al eens vervangen voor blaauwe leds
                    anders had ik mischien ook wel n lampie stuk gehad:P

                    dus ben bang dat je gewoon erg veel pecht hebt
                    tis dus niet zo dat dit allemaal standaard corsa gezeur is

                    enkel die elektrische stuur bekrachtiging is wel n bekend euvel

                    ik had een “gewone” stuur bekrachtiging:thumbup

                    #17568960
                    kaneelschep
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 November 2004

                      Dit zijn inderdaad allemaal kleine dingetjes die samen een hoop afspraken bij de garage veroorzaken..
                      Bij autos kopen en bij alles wat tweede hands is wat dat betreft, moet je er nou eenmaal van uitgaan dat JIJ goed moet opletten of iets stuk is en niet verwachten dat iemand anders dat voor je gedaan heeft of doet..
                      Zo werkt het nou eenmaal vaak.
                      Toch. Je hebt garantie… Dus behalve wat ongemak aan afspraken maken word alles gemaakt.. Dus uiteindelijk heb je dan ook een auto zonder problemen :D

                      #17568961
                      corsageak
                        Lid sinds:
                        28 October 2009

                        garage Van Wassenhove daar heb ik het vandaag nog over gehad op me werk. die gozer schijnt een vuile oplichter te zijn. zou er nooit meer terug gaan als ik jou was. bij collega van mij is heel z`n auto naar de tyfus geholpen daar.

                        suc6 verders met je autootje.

                        #17568962
                        tearintheeye
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          17 July 2009

                          origineel gepost door kaneelschep
                          Dit zijn inderdaad allemaal kleine dingetjes die samen een hoop afspraken bij de garage veroorzaken..
                          Bij autos kopen en bij alles wat tweede hands is wat dat betreft, moet je er nou eenmaal van uitgaan dat JIJ goed moet opletten of iets stuk is en niet verwachten dat iemand anders dat voor je gedaan heeft of doet..
                          Zo werkt het nou eenmaal vaak.
                          Toch. Je hebt garantie… Dus behalve wat ongemak aan afspraken maken word alles gemaakt.. Dus uiteindelijk heb je dan ook een auto zonder problemen :D

                          Ja, wordt verwacht dat je het allemaal zelf ziet en dat is net het probleem…
                          Als 2 vrouwen een auto kopen, denken ze al vlugger “die kunnen we wijsmaken wat we willen”.
                          Weet wel een minimum zoals hoe ik een batterij moet opladen, heb m’n autoradio zelf geïnstalleerd, de onderkant gecoated (dus al redelijk veel voor een vrouw :D ).
                          Maar verder wou ik dat er wat meer van wist : zelf het één en ander kunnen nakijken, zelf een lampje vervangen enzo…
                          Vroeg me af of daar geen site of handleiding die je ergens kan downloaden voor bestaat voor de Corsa B?
                          Heb wel zoiets gevonden op dit forum, maar is in het Duits en lijkt me nogal ingewikkeld…

                          #17568963
                          robert_corsa
                            Lid sinds:
                            16 May 2009

                            tja, volgens mj hoef jezelf weinig te sleutelen aan je auto. gewoon naar de garage toe gaan, er zijn za goeie.

                            bovag is gewoon een organisatie. verder weet ik er weinig van, maar je kan erheen stappen als je problemen heb met het bedrijf, als die bovag aangesloten is.

                            en tja, ik heb oook een 1.2 16 gehad. motertje is wel lekker vind ik, past goed in de b. vrij stil. ook met 120 op de teller.

                            mijne was dealer onderhouden (opel) een sportuitvoering van 99.
                            was wel aardig wat mis mee.
                            -stappen moter, luchtmassameter, roest onderzijde, koppeling, remmen, roest onder de moterkap, verlihting dashboard stuk (bij de regelaars).
                            verder vind ik het een prima autotje. volgens mij een erg betrouwbaar motertje. ohja, oook nog een nieuwe eindemper gehad, en 4 nieuwe banden.

                            #17568964
                            corsaboy
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              ik vind het ook allemaal kleine dingen die inderdaad nog wel eens kapot kunnen gaan.
                              lampje hier, lampje daar, draad breukje..

                              tja dat van die stuurinrichting, blijft altijd lastig…
                              Tuurlijk zie je liever dat alles in 1 keer goed is, maar vergeet niet. auto komt niet meer nieuw uit de garage rollen.

                              Zolang er geen grote gebreken zijn, zou ik niet snel zeggen dat dit een slechte auto is.

                              Wat betreft de garagehouder, ik ken hem niet, kom er ook niet uit de buurt..
                              Dus daarin kan ik je geen advies geven.

                              maar ze nemen gelukkig wel de moeite de zaken te vervangen, kosteloos…
                              Ok garantie heb je maar naar mijn idee vallen lampjes buiten de garantie bepaling….

                              #17568965
                              RonaldH
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                we rijden al dik 6 jaar met een 1.2 16v corsa uit 99

                                de beste betrouwbaarste auto die we ooit gehad hebben !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                                :thumbup

                                #17568966
                                kaneelschep
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 November 2004

                                  Ja, wordt verwacht dat je het allemaal zelf ziet en dat is net het probleem… Als 2 vrouwen een auto kopen, denken ze al vlugger “die kunnen we wijsmaken wat we willen”.

                                  Dat is wel het stereotiep ja.. Maar ook als vrouw kan je je natuurlijk via internet goed inlezen voor je iets tweede hands koopt. En het komt uiteindelijk op ervaring aan.. Bij de tiende auto weet je precies waar je op moet letten en wat je doet als je een auto koopt… Tot dan is het gewoon goed opletten, alles proberen/op drukken, bijdehand zijn en hopen dat je alles gezien hebt…
                                  En zoals jij nu garantie hebt op de auto en alles toch gemaakt word is het toch eigenlijk voor jou ook wel goed gekomen?! :D
                                  Volgende keer weet jij iig waar je op gaat letten!

                                  Er zijn overigens hele goede boeken over elke auto hoor. Als je die koopt zou je met het boek erbij zelfs je eigen koppeling kunnen vervangen… :D En zeker de makkelijkere dingen.
                                  Tis maar hoe ver je wil gaan.
                                  :) ;)

                                  Haynes manual

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.