Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Opel corsa b neemt veel benzine
- Dit onderwerp bevat 23 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 maart 2017om 06:24 door Tjibbe.
-
AuteurBerichten
-
1 februari 2017 om 17:53 #18337927
Mijn corsa b van 1995 met een 1.4 8v motor neemt veel 1 op 7 rustig rijden en met een beetje door rijden neemt hij 1 op 5
Nu heb ik alle vacuüm slangen gecontroleerd maar kan er niks vreemds aan zien.
Tank en leidingen goed nagekeken ook niks.
Waar kan ik nu nog naar kijken?
Ow ja hij loopt met koude motor ook hoog in de toeren rond de 2000 dat zakt naar een minuut.Hoor graag de opties alvast bedankt
1 februari 2017 om 19:38 #18337942Hoi Tjibbe,
Gezien het verbruik van jouw Corsa zal de motor behoorlijk rijk lopen. Dat kan o.a. komen door een slechte koelvloeistoftemperatuursensor (die aan de achterkant van het inlaatspruitstuk geschroefd zit). Gezien het feit dat de motor bij een koude start een minuut lang 2000 toeren draait, betekend waarschijnlijk dat de koudestartverrijking wel heel erg z’n best doet.
De auto geeft verder geen foutcodes of een motorstoringslampje dat na het starten wat aan de lange kant blijft branden? Even (laten) uitlezen kan weinig kwaad.
Groet,
Jasper
1 februari 2017 om 22:42 #18337953een defecte mapsensor of een kabelbreuk in de stekker kan ook het rijk lopen veroorzaken de mapsensor is een zwart plat blokje tegen je schutbord aan geschroefd met een stekker en een vacuumslangetje eraan achter het gasklephuis…
2 februari 2017 om 19:05 #18337987Vandaag even gekeken naar de tempsensor op het spruitstuk tegen shutbord aan, even de stekker los gehaald en geprobeerd te starten maar dan loopt ie helemaal niet meer. Heb de stekker er weer op gezet daarna gestart met moeite omdat hij verzopen was maar het lijkt wel dat de motor nu wel een beetje rustiger loop dus ga morgen tog maar een andere sensor ophalen dan hoop ik maar dat dit het is.
2 februari 2017 om 19:27 #18337989Ok Tjibbe. Denk er wel even aan dat er lucht in het koelsysteem komt als je de sensor uit het spuitstuk hebt gehad. Het koelsysteem is zelfontluchtend maar houdt het vloeistofniveau in de gaten. Controleer ook even of de stekkerverbinding nog goed is. Anders moet je af gaan op de suggesties van bart-gsi.
Ik heb eventueel wel PDF documenten met daarin een overzicht en de basiswerking van het Multec inspuitsysteem dat op jouw en mijn auto zit.
Groet,
Jasper
2 februari 2017 om 20:58 #18337997Ow oke die kan altijd makkelijk zijn denk ik als er nog een keer iets is heb je het maar weer. Heb recent ook de waterpomp en dist vervangen dus ook ontluchten doet ie idd zelf heb hem toen gewoon warm laten draaien en de dop even los dat de druk weg was en klaar maar bedankt voor de tip jasper98
2 februari 2017 om 22:42 #18338009Opel Multec brandstofinspuitsysteem
Bij deze een link naar de plek waar ik het bestand geplaatst heb. Voorlopig blijft het daar nog wel een tijdje staan.
Komt uit het boekje ‘Auto-elektronica’ van E. Gernaat uit 1988 isbn 9066749822. Al betwijfel ik of het nog verkrijgbaar is…Groet,
Jasper
3 februari 2017 om 06:14 #18338017Heb zonet even gekeken op de site en denk Dat ik dier wel iets mee kan. Dankjewel Jasper.
Laat het wel horen als de auto weer klaar is.6 februari 2017 om 21:29 #18338214Ik heb de temperatuur sensor vervangen en de MAP sensor, het is wel iets verbetert met verbruik alleen het toerental blijft met warme motor te hoog loopt bijna een minuut lang rond 1100 toeren.
Wat kan er nog meer mis mee zijn?
Ps gasklephuis is ook al vernieuwd en de benzine filters,is bij de vorige eigenaar al gedaan.6 februari 2017 om 23:26 #18338237Je zou de stelmotor voor het stationair toerental goed kunnen schoonmaken, deze zit aan de voorkant van het gasklephuis dus waarschijnlijk heb je hem al gezien.
Groet,
Jasper
8 februari 2017 om 18:01 #18338317Vandaag heb ik naar een paar uren zoeken de storing gevonden. De lambadasonde is kapot deze heb ik vandaag besteld en zet hem er volgende week in dus laat het jullie nog even horen als hij klaar is.
8 februari 2017 om 18:09 #18338318Heb je een originele besteld of een imitatie?? Imitatie geeft na vervanging storingen…
8 februari 2017 om 18:32 #18338320Ngk heb ik besteld 60 euro bij de Dealer vond ik tog een beetje te veel voor een sensor. ik ga het zien als hij werkt is het klaar denk ik dan maar
8 februari 2017 om 18:34 #18338321Originele sensoren bestellen we vaak bij fsrs-opelwebshop.nl .. is goedkoper dan bij de dealer..
8 februari 2017 om 18:36 #18338322Origineel is een delphi..
Dus ik denk dat deze die je nu besteld heb straks storingen gaat geven.. maar dat horen we vanzelf wel als dat het geval is…8 februari 2017 om 20:52 #18338332Ik hoop gewoon het beste ngk is meestal wel goed, heb er nooit ellende mee gehad maar ik wacht het af
8 februari 2017 om 22:06 #18338337Probeer het inderdaad maar, niet geschoten is altijd mis. Hoe heb je bepaald dat de sonde kapot is als ik vragen mag? Zat er toch een foutcode op? Ik ben wel benieuwd.
Groet,
Jasper
14 februari 2017 om 19:59 #18338731Nee geen foutcode maar heb zonet de lambdasonde vervangen en loopt weer mooi rustig in de toeren.
Alleen het verbruik weet ik nog niet gooi de tank weer even vol je houd de km weer in de gaten laat het nog weten.14 februari 2017 om 21:07 #18338739werking van de lambda kunnen ze met een 4gassen meting achterkomen of ze werken of niet.. en via opcom als je de waardes gaat meten…
dan krijg je dit als voorbeeld.. in mijn geval heb ik 2 lambdasondes
[URL=http://s800.photobucket.com/user/gewoonmaf/media/X25xe%20data1_zpspwkp28is.png.html][IMG]http://i800.photobucket.com/albums/yy288/gewoonmaf/X25xe%20data1_zpspwkp28is.png[/IMG][/URL]16 februari 2017 om 21:00 #18338895Het hoge toerental was weer terug vandaag en ook bijna uitvallen. Ik denk draai de stappenmotor even los, vond hem erg smerig maar nu valt mij ook op dat deze niet ingaat maar open blijft staan als ik hem aansluit en contackt aan zet dan doet ie wel iets maar gaat niet in schoon maken maakte geen verschil.
Is dit normaal of is hij dan stuk?16 februari 2017 om 21:55 #18338899Volgens mij wordt de stappenmotor pas aangestuurd wanneer er gestart wordt (regeling voor koude start). De computer herkent dat er gestart wordt doordat het toerental kleiner is dan 450 omw/min. Als de auto dus alleen op contact staat zonder draaiende motor lijkt het mij te kloppen dat de stappenmotor vrij weinig doet.
Groet,
Jasper
21 februari 2017 om 17:22 #18339165Heb de stappenmotor vervangen en het katalysator verwijderd hij loopt weer goed en het verbruik is nu 1op12
Denk dat het niet zuiniger kan worden helaas.21 februari 2017 om 19:18 #18339177Het verbruik hangt ook sterk af van de manier waarop de auto gebruikt wordt. In stadsverkeer is het verbruik veel hoger dan op de snelweg.
Mijn gemiddelde verbruik over de laatste 529 km was 37,2 liter, 1:14,2. Ik rijd veel op de snelweg met een gangetje van 110 km/h.Nu je de katalysator weggehaald hebt, kom je dan met een auto die af fabriek standaard een kat heeft niet in de problemen bij een viergasmeting?
Groet,
Jasper
1 maart 2017 om 06:24 #18339599Nou ik heb deze week een verbruik gehad van 1 op 8 en doe de corsa maar weg ben er klaar mee.
Heb een leuke diesel auto op het oog dat lijkt me de beste oplossing heb veel tijd en geld in deze corsa gestoken maar ben er niks mee op vooruit gegaan.
Jammer genoeg niet opgelost dus maar tog bedankt voor de hulp -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.