Opel Corsa B motor terugval

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel Corsa B motor terugval

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Aluyx

Hallo allemaal,

Ik zit met een klein probleem met mij Opel Corsa. Het betreft hier een Opel Corsa B uit 2001, 5 deurs.
      Ik heb eerder geen problemen met deze auto gehad.
      Ik had het met een klasgenoot van mij hierover, en hij gaf aan dat er veel te vinden was op fora, dus vandaar dat ik hier ben aangekomen.

Ik ben afgelopen vakantie naar Frankrijk geweest met mijn auto, en toen begon opeens een oranje lampje t branden op mijn dashboard, en ging mijn auto over op nood-werking, hij begon dus erg te haperen als ik iets t weinig, of iets te veel gas gaf. Binnen vijf minuten waren we alledrie wagenziek. Ik heb toen Een tijd gewacht op de ANWB, en deze hebben mijn auto direct afgesleept.
      3 dagen later werd ik door de garage zelf gebeld dat ze iets hadden gevonden, en dat dit 544 euro zou kosten (het enige wat ik uit zijn slechte Engels snapte was dit bedrag en dat er iets met een ‘regulator’ mis zou zijn.
      Natuurlijk geen toestemming gegeven en met de ANWB gebeld hoe het zat. Deze hebben mij toen vervangend vervoer aangeboden en ze zouden mijn auto naar Nederland brengen.

Drie weken later is mijn auto afgeleverd bij mijn garage, en belde de monteur mij op dat hij niets kon vinden. Waarschijnlijk een elektrisch mankement, gaf hij aan. Hij heeft mijn auto gereset, en ik kon er weer mee rijden.

Twee weken lang heb ik weer genoten van mijn auto, maar toen begon de motor bij het afremmen weer hetzelfde te doen, maar als ik eenmaal gas gaf was er niets meer aan de hand, tot gisteren. Ik had net 4 min gereden, toen mijn motor opeens weer lastig begon te doen, en het ging ook niet over.

Mijn toerenteller schiet omhoog naar 1300 toeren, en zakt dan weer naar 800, en dan weer naar 1300. Dit blijft zo door gaan, dit is denk ik het noodsysteem.

Heeft iemand hier enig idee wat er mis zou kunnen zijn?

Klopper

Losstaand van het probleem met de auto; ik zou persoonlijk geen hulp in het buitenland laten regelen door de ANWB. Laatste ervaringen hiermee zijn alles behalve lovend. Er zijn gelukkig andere partijen die deze taak kunnen overnemen, waarbij wel goede hulp wordt geboden.

Wat betreft de auto; waarschijnlijk is er gewoon een sensor defect. Maar een kostenplaatje van 544,- zal het hoogstwaarschijnlijk niet worden ;)

Aluyx

Haha, dat je de ANWB in het buitenland niet moet gebruiken ben ik nu dus ook achter.. Goed leermoment voor een volgende keer.
          Ben bij de garage geweest, en hij gaf de foutcode p0505.
          Ook in de garage wisten ze hier niets van, dus maar even ouderwets op internet wezen zoeken, dit zou dus of het motorstuurapparaat kunnen zijn, of het gasklephuis. Naar de sloop geweest en een gasklephuis gehaald, en dit bleek inderdaad het probleem te zijn.

Probleem is nu gelukkig verholpen, en ik kan weer rustig toeren.

Klopper

Was het gasklephuis vies, of viel dat wel mee? En opzicht heb je aan de sensor genoeg waarschijnlijk :)

Aluyx

Viel wel mee, ik dacht dat er een scheurtje zat aan de zijkant, dus waarschijnlijk was dat een onderdeel van het probleem..

jeje
              Deelnemer

hahahah wat heeft de ANWB fout gedaan dan?
                De ANWB heeft recht op een paar dagen deze te repareren bij een garage.
                Deze doet zijn werk goed en ziet dat het het gasklephuis is….Jij vind het te duur en de ANWB laat op haar kosten je auto transporteren naar nederland voor veel geld. Geeft je een leenauto en wanneer je hem bij je eigen garage neer zet kunnen ze niets vinden…. :hmmz
                Later blijkt toch de diagnose te kloppen van de ANWB/garage….Ga je nu de onnodige kosten aan hun terug betalen???
                Zou iig een andere garage gaan zoeken :thumb
                (P0505 verteld aan je dat er problemen zijn met je stationair regeling en komen vaak uit je gasklephuis)

bleucorsaboy

stappenmotor vervangen :thumb

wim-v6
                  Deelnemer

mocht het een 1.0 12V of 1.2 16V zijn heeft deze geen stappenmotor..

Willem

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.