Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Opel Corsa B lampjes vervangen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 maart 2013 om 13:01 #17256151
Hii,
Ik heb een zilvere Opel Corsa van 1999
Nu is me bijrijderslamp iets minder fel..
Nu is me vraag hoe kan ik die het beste zelf vervangen?Alvast bedankt!
13 maart 2013 om 13:16 #18115996@JJ- wrote:
Hii,
Ik heb een zilvere Opel Corsa van 1999
Nu is me bijrijderslamp iets minder fel..
Nu is me vraag hoe kan ik die het beste zelf vervangen?Alvast bedankt!
leuke corsa wat ik er van zag in de show hier je corsa topic maar voordat je vragen stelt wordt het wel gewaardeerd als je je eerst even voorstelt in het ” even voorstellen” topic.
Weet dan bijna zeker dat je antwoord krijgt op je vragen.
Je lamp kun je gewoon zelf heel makkelijk vervangen,gewoon afdekkapje van de koplamp af halen en stekker los,dan het klemmetje achter de lamp zelf even los en de lamp eruithalen….nieuwe lampen erin en klaar. Wel beide lampen vervangen.
Je kan het eventueel ook nog even doormeten hoeveel stroom erop staat en of die aan beide kanten gelijk is.
Mocht dat niet zo zijn kan het zijn dat er ergens stroom lekt naar je rechter koplamp.
heb ik ook gehad bij mijn sintra maar heb dar nu Bi-xenon in zitten dus heb nu licht zat.succes
13 maart 2013 om 15:23 #18115997Oja, sorry..
Hmm, ik had het al geprobeert maar kreeg het niet voor elkaar. Zodra ik weer tijd heb maar weer eens een poging wagen ;)
Dank je well!
13 maart 2013 om 15:25 #18115998‘t is wel altijd handig om je luchtfilterbak d’r ff uit te halen, sleuteld wat makkelijker
13 maart 2013 om 15:27 #18115999En hoe krijg ik die eruit?
Was ik al mee bezig maar dat was de drempel dat ik ermee stopte..13 maart 2013 om 15:51 #18116000@JJ- wrote:
En hoe krijg ik die eruit?
Was ik al mee bezig maar dat was de drempel dat ik ermee stopte..met een beetje GEPAST geweld trek je hem er als het goed is zo uit.
De bak zit aan de zijkant nog geklemt met een groot rubber in de carrossorie.en voor of achter in 2 rubbers,daar zit een moertje m8 als ik me niet vergis en die even iets los draaien.
maar met ff piele moet je hem er ook wel zo uit kunnen krijgen.Anders de koplamp er even uit halen (2 boutjes boven op en 1 voor de knipperlicht vast te houden) die laatste zie je zitten bovenop in een gaatje (sterkop/kruis kop schroevendraaier)
13 maart 2013 om 16:42 #18116001@vectra208v wrote:
@JJ- wrote:
En hoe krijg ik die eruit?
Was ik al mee bezig maar dat was de drempel dat ik ermee stopte..met een beetje GEPAST geweld trek je hem er als het goed is zo uit.
De bak zit aan de zijkant nog geklemt met een groot rubber in de carrossorie.en voor of achter in 2 rubbers,daar zit een moertje m8 als ik me niet vergis en die even iets los draaien.
maar met ff piele moet je hem er ook wel zo uit kunnen krijgen.Anders de koplamp er even uit halen (2 boutjes boven op en 1 voor de knipperlicht vast te houden) die laatste zie je zitten bovenop in een gaatje (sterkop/kruis kop schroevendraaier)
Dank je, ik zag het morgen eens proberen.
Als gelukt is hoor je het wel ;)13 maart 2013 om 17:06 #18116002Slang vanaf luchtfilter loshalen, dan zit de bak voor vast met een trekrubber en achter hangt hij in een beugel. Kijk wel even van te voren wat voor een klem er op de luchtfilter bak zit. Als dit de versie zonder moertje is ben je even aan het kloten om die terug te krijgen.
13 maart 2013 om 17:08 #18116003@joop1970 wrote:
Slang vanaf luchtfilter loshalen, dan zit de bak voor vast met een trekrubber en achter hangt hij in een beugel. Kijk wel even van te voren wat voor een klem er op de luchtfilter bak zit. Als dit de versie zonder moertje is ben je even aan het kloten om die terug te krijgen.
En dat krijg ik voor elkaar?
Ben maar een meisje ;$
zal het morgen eens proberen; hoop dat het lukt..13 maart 2013 om 17:19 #18116004Vooruit, een plaatje met stappenplan!
Stap 1:
Je haalt eerst de aanzuigbuislos, dit doe je door het plastic moertje in de rode cirkel een kwart slag te draaien en een beetje te trekken, gaat hij niet los, draai een kwartslag verder. De pijp kun je dan zo uit de luchtfilterbak scharnieren.Stap 2:
Vervolgens haal je de klem los (omcirkelt met geel) Dit is een simpele slangenklem als er al een keer aan geklust is door iemand of een (kut)klem van opel die te openen is met een schroevendraaier. Dichtdoen is wat meer gekloot dus ik zou voor het gemak even een 80mm slangenklem bij de bouwmarkt halen als die er niet opzit, zon ding:http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSHN84l75UNDb1W_WXlEIetq51V3t63sILh3oqhK1UlVkOHIrhKStap 3:
Aan de voorkant van de bak zit onder de aanzuigbuis een trekrubber, die duw je naar beneden door het gaatje heen. De bak zit aan de achterkant in 2 rondegaten geklem, een beetje sjorren en dan komt hij los. Monteren is het omgekeerde. Nu kun je makkelijk bij je lamp.Stap 4
varvang je lampt, even goed kijken hoe dit vastzit, zit een stalen klemmetje omheen. Spreekt voor zich als je het goed kunt zien. De nieuwe lamp zelf niet aanraken, alleen de meten onderplaat. Gaat een type h4 lamp in.13 maart 2013 om 17:23 #18116005@joop1970 wrote:
Vooruit, een plaatje met stappenplan!
Stap 1:
Je haalt eerst de aanzuigbuislos, dit doe je door het plastic moertje in de rode cirkel een kwart slag te draaien en een beetje te trekken, gaat hij niet los, draai een kwartslag verder. De pijp kun je dan zo uit de luchtfilterbak scharnieren.Stap 2:
Vervolgens haal je de klem los (omcirkelt met geel) Dit is een simpele slangenklem als er al een keer aan geklust is door iemand of een (kut)klem van opel die te openen is met een schroevendraaier. Dichtdoen is wat meer gekloot dus ik zou voor het gemak even een 80mm slangenklem bij de bouwmarkt halen als die er niet opzit, zon ding:http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSHN84l75UNDb1W_WXlEIetq51V3t63sILh3oqhK1UlVkOHIrhKStap 3:
Aan de voorkant van de bak zit onder de aanzuigbuis een trekrubber, die duw je naar beneden door het gaatje heen. De bak zit aan de achterkant in 2 rondegaten geklem, een beetje sjorren en dan komt hij los. Monteren is het omgekeerde. Nu kun je makkelijk bij je lamp.Stap 4
varvang je lampt, even goed kijken hoe dit vastzit, zit een stalen klemmetje omheen. Spreekt voor zich als je het goed kunt zien. De nieuwe lamp zelf niet aanraken, alleen de meten onderplaat. Gaat een type h4 lamp in.Toppie, zo moet het lukken.. :thumb
13 maart 2013 om 19:05 #18116006Met alleen de aanzuigbuis loshalen kom je toch ook al een heel eind?
Tenminste, dan heb ik genoeg ruimte om een lamp te vervangen..13 maart 2013 om 19:07 #18116007@OpelRobin wrote:
Met alleen de aanzuigbuis loshalen kom je toch ook al een heel eind?
Tenminste, dan heb ik genoeg ruimte om een lamp te vervangen..Moet goed komen (hoop ik)
Word een druk dagje dus; koplamp vervangen &de kentekenverlichting..Maar bedankt! :thumb
13 maart 2013 om 19:12 #18116008Let er wel goed op dat je beide lampen vervangt, anders blijf je verschil zien.
Kentekenlampje wip je zo de behuizing eruit met een platte schroevendraaier (zo uit het hoofd vanaf de rechterzijde).
13 maart 2013 om 19:13 #18116009@Kleine-Paul wrote:
Let er wel goed op dat je beide lampen vervangt, anders blijf je verschil zien.
Kentekenlampje wip je zo de behuizing eruit met een platte schroevendraaier (zo uit het hoofd vanaf de rechterzijde).
Ja de rechter had ik 2weken terug al gedaan..
Maar bedankt ;)
13 maart 2013 om 19:19 #18116010Geen probleem :thumbup
Heb zelf laatst de kentekenverlichting vervangen voor een led wat een erg mooi resultaat heeft!13 maart 2013 om 20:26 #18116011@OpelRobin wrote:
Geen probleem :thumbup
Heb zelf laatst de kentekenverlichting vervangen voor een led wat een erg mooi resultaat heeft!Ja ziet er goed uit. Dat was ook mijn bedoeling en dan meteen interieurverlichting meepakken.
13 maart 2013 om 20:36 #18116012Dat is ook mooi idd!
Heb daar zo geen foto van, maar die heb ik vervangen voor een witte xenon led.13 maart 2013 om 20:41 #18116013@OpelRobin wrote:
Dat is ook mooi idd!
Heb daar zo geen foto van, maar die heb ik vervangen voor een witte xenon led.Dat is jammer was wel benieuwd ;$
13 maart 2013 om 20:43 #18116014wat je moet doen is de aanzuigbuis eraf halen.
zit met 1 draaidop vast. een platte schroefendraaier is genoeg.
kan je alvast vertellen dat je hem niet los krijgt (vast geroest, breekt vaak af)
dan gewoon met beleid los trekken en daarna met een ti-rap vast zetten.let bij het vervangen van het kenteken lampje goed op dat het bolletje goed vast zit.
beste is bolletje verwisselen, aan zetten en schudden en tikken op de houder.
als je er een beetje op let zie je veel corsa b rijden met een flinkerende kenteken lampje.13 maart 2013 om 20:48 #18116015@robert_corsa wrote:
wat je moet doen is de aanzuigbuis eraf halen.
zit met 1 draaidop vast. een platte schroefendraaier is genoeg.
kan je alvast vertellen dat je hem niet los krijgt (vast geroest, breekt vaak af)
dan gewoon met beleid los trekken en daarna met een ti-rap vast zetten.let bij het vervangen van het kenteken lampje goed op dat het bolletje goed vast zit.
beste is bolletje verwisselen, aan zetten en schudden en tikken op de houder.
als je er een beetje op let zie je veel corsa b rijden met een flinkerende kenteken lampje.Dank je, ik ga het iig morgen proberen.. Hoop dat het lukt ;$
14 maart 2013 om 14:06 #18116016Thanks guys, het is gelukt. :thumb
Het heeft me bloed, zweet en tranen (nog net niet) gekost!14 maart 2013 om 14:54 #18116017@JJ- wrote:
Thanks guys, het is gelukt. :thumb
Het heeft me bloed, zweet en tranen (nog net niet) gekost!Was het echt zo erg? Moet toch wel iets meegevallen zijn ;)
14 maart 2013 om 15:00 #18116018@Kleine-Paul wrote:
@JJ- wrote:
Thanks guys, het is gelukt. :thumb
Het heeft me bloed, zweet en tranen (nog net niet) gekost!Was het echt zo erg? Moet toch wel iets meegevallen zijn ;)
Was vreselijk, nja de luchtfilterbak terug plaatsen dan
de rest viel mee.. ;)14 maart 2013 om 19:39 #18116019@JJ- wrote:
Thanks guys, het is gelukt. :thumb
Het heeft me bloed, zweet en tranen (nog net niet) gekost!Mooi dat het gelukt is :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.