opel corsa b automaat loopt slecht

Forumindex Forums Modellen Corsa opel corsa b automaat loopt slecht

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237280
    aad102
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 February 2005

      mijn vader heeft een b corsa. 1.4 16v uit 98 automaat op gas.
      Sinds deze week loopt deze soms belabbert. Als de wagen koud is dan start deze goed.
      Echter na bijvoorbeeld een kleine tussenstop is de wagen moeilijk te starten. Je moet extra gas geven wil hij aanslaan en blijven lopen. Het lopen gaat dan ook even als een dweil. Veel geluiden bij gas geven klinken als ‘ moooap’.
      Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

      Ander iets is een continue inkomende ventilator? voor de choke? Dat dingt maakt een irritant geluid en springt geregeld in. Wat het is of doet weet ik niet precies. Het lijkt dat het middels een filter lucht aanzuigt en deze richting motor weer blaast.

      Ik verneem graag jullie reactie

      #17874682
      aad102
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 February 2005

        km stand is trouwens net 100.000

        #17874683
        aad102
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 February 2005

          Vanmorgen het probleem proberen te laten vaststellen bij de garage. Natuurlijk geen probleem.
          Later vandaag op en neer naar de winkel. Geen probleem heen, terug slaat ie niet meer aan. Geduldig gewacht en proberen te starten met gas geven (lekker duur in benzine, maargoed) loopt ie weer.
          Meteen door naar de garage en geven ze de conclusie dat het 99% zeker de temperatuursensor op het inlaatspruitstuk moet zijn. Deze is nu vervangen (kosten ongeveer 20euro) en gaan we uiteraard testen.

          Verder las ik in een andere subblad op het forum dat de map sensor ook wel eens deze klachten kan veroorzaken. Klopt dit?

          Grtz Arie

          #17874684
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            MAP sensor komt wel minder vaak voor dan de temp sensor..

            maar op LPG is de kans op een backfire groter, en dat kost je een map sensor, deze zijn trouwens op de sloop goed vertegenwoordigd, zitten op bijna elke oudere opel.

            willem

            #17874685
            aad102
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 February 2005

              Vind het zo raar dat de motor slecht aanslaat als deze warm is. Maargoed houden het in de gaten. De tempsensor is nu vervangen. Mocht dit niet niet baten moeten we dan gaan denken aan de mapsensor? Is deze ook te controleren, na te meten?

              Alvast bedankt voor de reactie.

              Grtz Arie

              #17874686
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                met uitlees apparatuur is deze te controleren

                Willem

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.