Opel Corsa B 1.4 Sport (1995) valt uit tijdens rijden

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel Corsa B 1.4 Sport (1995) valt uit tijdens rijden

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Yash100
    Deelnemer

Beste forumleden,

Ik had een vraag omtrent mijn Opel Corsa B 1.4 Sport uit 1995.

Mijn Corsa valt soms uit tijdens het rijden of als ik stil sta bij het stoplicht.  Ik heb dit zeker één keer per dag en ik rijd ongeveer 20 km per dag.Hij start na twee keer weer op. Ik krijg een geel olielampje tijdens het uitvallen, maar als ik hem weer opstart verdwijnt deze weer. Er zit genoeg olie in, iets teveel, maar dit mag het probleem niet zijn (3 volle streepjes). Ik ben bij verschillende garages en sloperijen geweest, maar ze kunnen niks vinden. Het is in ieder geval niet de brandstoffilter, accu, dynamo, gasklephuis, EGR of de ontsteking. De sloperij waar ik gisteren was, heeft ook even alle kabels en sensoren  gecheckt. Volgens de sloperij verliest hij ergens massa (-). Een belangrijk detail is dat de klok steeds, bij het starten, terug valt naar 1 januari 1992. Als ik de lichten aan doe begint het klokje te knipperen. Soms bij het starten komt de tijd niet te voorschijn, alleen als ik de lichten aan doe.De rode zekering (17) onder het stuurhuis is ook vervangen, maar blijf het probleem houden.

Daarnaast heb ik zelf even met compressed air het contact uitgespoten en de sleutels gereinigd met aceton. Het uitvallen van de auto is niet alleen lastig, maar ook gevaarlijk. De Corsa heeft inmiddels 250000 km gelopen. Daarnaast heb ik twee weken geleden de accu vervangen en heeft hij 1000 km (of twee maanden terug ) een grote beurt gehad en is de distributieriem, waterpomp en thermostaat vervangen.

Kan iemand mij helpen?  :scratch:

Het Motorhuis valt echt buiten mijn budget.

UPDATE 20 feb. 2018:  Een C1.4NZ heeft geen krukassensor!!!!

Ik  heb een ontstekingsmodule besteld en ga deze de komende dagen vervangen.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.