Opel Corsa B 1.4 '96. Bokt, 1 cilinder valt uit, zelf v

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel Corsa B 1.4 '96. Bokt, 1 cilinder valt uit, zelf v

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 26 tot 31 (van in totaal 31)
  • Auteur
    Berichten
  • #17848938
    TRPower
      Lid sinds:
      13 October 2008

      tank ontluchtingsklep kan idd ook vast zitten

      die laat tankdampen het inlaatspruitstuk in dampen

      kan voor dit soort problemen zorgen…alleen dat probleem met regen ben nog nog ff over aan t denken

      #17848939
      OpelCorsaB1.4
        Lid sinds:
        4 April 2011

        We hebben net de paperclip methode maar eens geprobeerd.
        Bij Vectra B gekeken wat de codes inhouden.

        Er kwam 10 4 4 3 uit, maar die bestaat niet. Beetje vreemd.
        En er kwam 10 1 10 5 uit. Dat is de map sensor. Daar hebben we net mee zitten prutsen, dus misschien reageert ‘ie daar op.

        Dit ding, daar hebben we de leiding afgehaald.

        #17848940
        pluuske
          Lid sinds:
          11 December 2010

          [rquote=1907796&tid=145778&author=OpelCorsaB1.4]Ff een puntje, de auto heb ik gekocht en toen had ‘ie net een beurt gehad.
          Er is vervangen; Distributieriem + spanrol, olie + filter, luchtfilter en bougies. Dit zou dus in principe goed moeten zijn.

          Vandaag hebben we de map-sensor luchtleiding vervangen. Dit werkte ook wel goed, tot ik weer ging tanken.:hmmz
          Daarna hebben we van ‘t elektrisch ontluchtingsventiel de vacuümleiding afgehaald. (Beide). Nu loopt hij weer goed met een volle tank.

          Weet iemand wat er nou overbrugt is? Ik ben de draad een beetje kwijt..
          [/rquote]

          mischien moet je de leidingen eens andersom aansluiten .

          want met een volle tank zuigt die sneller vacuum is logies.

          maar uitlezen !

          #17848941
          OpelCorsaB1.4
            Lid sinds:
            4 April 2011

            Die leidingen hebben we andersom aangesloten gisteren.
            Er is toen uitgekomen dat we één slang gewoon NIET moeten aansluiten.
            Vandaag getankt en dat ging gewoon goed! Geen gebok of gedoe! Hij loopt top!

            Het uitlezen op de paperclip manier hebben we gisteren gedaan. Morgen ga ik ‘t weer proberen.
            Kijken of er nog iets uit komt.

            Mijn tank zoog wel héél erg vacuüm, dat als ik een lange weg te gaan had, ik soms moest stoppen op de tankdop eraf te draaien. Dan hoorde je lucht aanzuigen en vervolgens de tank weer in model springen.:o :P
            Maar dat is helemaal weg!

            Ik denk dus dat ‘t opgelost, al is er nog niet genoeg tijd/kilometers verstreken om dit ook écht te kunnen zeggen.

            #17848942
            Fearless
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 January 2005

              Heb je niet ergens een ontluchtingsslang van de tank verstopt zitten? Die slangen lopen helemaal naar rechts voor. Daar komt het in een filterpotje uit.
              Ook aan de vulhals zitten er wat.

              #17848943
              OpelCorsaB1.4
                Lid sinds:
                4 April 2011

                Dat zou ook nog kunnen ja.. Aan die kant heeft de vorige eigenaar een ongelukje gehad. Dus er zit een deuk.
                Deze zou misschien iets kunnen hebben veroorzaken.
                Echter hebben we dit al opgelost, bij de vulhals. Sindsdien is het vacuüm zuigen afgelopen.

              6 berichten aan het bekijken - 26 tot 31 (van in totaal 31)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.