Opel corsa B 1.2 16v bj 2000

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel Opel corsa B 1.2 16v bj 2000

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Mk1234

Mijn Opel corsa heeft in de vijfde versnelling wanneer je goed gas geeft vanaf bijv. 100km/h dat hij heel even kort inhoudt en dan gaat het motorlampje branden. Hij doet dan verder niks en je kan gewoon doorrijden. Ik laat dan het gas even wat los tot 100km/h en dan gaat het lampje weer uit. Als ik langzaam naar accelereer is er niks aan de hand en rijd hij zo 140km/h zonder lampje of wat dan ook. Hard optrekken in de andere 4 versnellingen geeft geen problemen. Wat zou dit kunnen zijn volgens jullie? Of moet ik hem laten uitlezen?

Alvast bedankt!

P. Rutser

Uitlezen kan je een hoop giswerk besparen.

Byjugo
        Deelnemer

Klinkt als het bekende luchtmassameter verhaal.
          Gebruik maar eens de zoekfunctie op “luchtmassameter” of “lmm”.

Uitlezen doet wonderen. Grote kans dat hij dan aangeeft luchtmassameter of lambdasonde. Foutmelding in de lambdasonde kan dan alleen ook weer veroorzaakt worden door een defecte lmm.

Anyway, gebruik maar eens de zoekfunctie, dan kom je er wel.
          En als je besluit om je lmm te vervangen, koop dan geen imitatie, die verhelpen de problemen niet (altijd).

-offtopic zie alleen nog niet hoe je hebt bedacht dat dit bij remmen en onderstel thuishoort :angel

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.