Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Opel Corsa A1 C20NE Turbo Megasquirt VERKOCHT
- Dit onderwerp bevat 1,136 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 april 2021om 08:25 door Haasje17.
-
AuteurBerichten
-
16 maart 2015 om 20:13 #17512265
toppie freek
17 maart 2015 om 19:51 #1751226617 maart 2015 om 20:25 #17512267Je laat er ook geen gras over groeien Go ON Go oN :kewlpics
18 maart 2015 om 18:59 #17512268Mooi man :thumb
20 maart 2015 om 15:20 #17512269Mooi werk Freek :wors
Wordt weer leuk op de strip dit jaar :thumb20 maart 2015 om 23:02 #17512270Ik heb vanavond even een screamer pijpje gemaakt
Eerst een beetje ideeën opdoen en beeldvorming enz,
Toen wat geslepen en gehecht
Dit is dunwandige buis, weegt wat minder :)
Ik ben benieuwd naar het geluid 8)
21 maart 2015 om 08:28 #17512271Dat zijn we hier ook :jerry
22 maart 2015 om 20:16 #17512272Het motorblok was wel erg vies en roestig, daarom heb ik die vandaag in de zon schoongemaakt en geverfd.
Ik heb inmiddels m’n cilinderkop weer terug van het laten bewerken op een CNC freesbank.
De cilinderkop was ook erg vies, dus die heb ik ook schoongemaakt.Ik had een flens gemaakt voor de olie-toevoer, daarin had ik M10x1,25 getapt, maar de banjobout die ik wil gaan gebruiken heeft M10x1
Dus ik heb vandaag een nieuwe olie-toevoer flens gemaakt met daarin M10x1 schroefdraad.
Volgende week haal ik de nieuwe olie-toevoer slang op.De olie-retour is ook klaar, maar dat was al te zien op bovenstaande foto’s
22 maart 2015 om 22:30 #17512273zal wel als een kanon gaan freek
22 maart 2015 om 22:34 #17512274is dat screamer pijpje vd blowoff?
22 maart 2015 om 22:50 #1751227523 maart 2015 om 08:49 #17512276Hoe zit dat met een screamer en apk Freek, wilde ook een open op de calibra maar zie daar toch maar van af denk ik.. Weet jij meer?? In principe komt het direct uit in de buitenlucht zonder dempers of kat of wat dan ook en dat mag toch niet??
23 maart 2015 om 11:57 #17512277Hij is bij de apk toch gas dicht die testen toerental maar tot 3000 rpm, en het is geen uit stekend deel.
23 maart 2015 om 20:31 #175122783000 rpm ?
1984 :vertag
gewoon stationair, mag maximaal 4,5% CO hebben ;)
23 maart 2015 om 21:16 #17512279@GOGOGO_1555 wrote:
@ivartje wrote:
is dat screamer pijpje vd blowoff?
External Wastegate :thumb
wat is een External Wastegate? en wat is het verschil met een blow-off dan?
23 maart 2015 om 21:22 #17512280Koekje als ik ‘m goed heb freek.. :P
Wastegate zit op de uitlaat kant, blowoff op de inlaat kant van de turbo…?
23 maart 2015 om 21:40 #17512281Aapje gaat door voor de magnetron!
23 maart 2015 om 22:10 #17512282oke maar doet een wastegate ook ‘overtollige’ druk aflaten dan?
23 maart 2015 om 22:32 #17512283external wastegate regeld de turbo druk ipv dat ie in de turbo zelf regeld ” internal wastegate” (als ik me niet vergist)
blowoff laat de inlaat druk vrij zodra jij gas los laat dus is anders als je wastegate
24 maart 2015 om 06:48 #17512284@ivartje wrote:
oke maar doet een wastegate ook ‘overtollige’ druk aflaten dan?
Google is je vriend
Via Youtube kun je veel uitleg vinden over o.a. hoe een wastegate werkt.
24 maart 2015 om 06:49 #17512285@GOGOGO_1555 wrote:
external wastegate regeld de turbo druk ipv dat ie in de turbo zelf regeld ” internal wastegate” (als ik me niet vergist)
blowoff laat de inlaat druk vrij zodra jij gas los laat dus is anders als je wastegate
Jij gaat door voor de Wasmachine
:thumb
24 maart 2015 om 20:58 #17512286Vanavond weer even bezig geweest.
De cilinderkop die ik nu ga gebruiken had een tapeind die scheef was uitgeboord.
Daar kon ik niks mee, daarom heb ik die laten uitfrezen.Maar met een gat kan ik ook niets, daarom moest er een time-sert in.
Daarna ben ik nog begonnen met de kleppen inslijpen
6 april 2015 om 08:56 #1751228710 april 2015 om 21:24 #17512288Een luchtfilter plaatsen werd lastig
Inmiddels zit de distributie en het thermostaathuis er weer op.
Ik heb de koelventilater weg gehaald om toch wat ruimte te maken voor een luchtfilter.
Ik was van plan om een RVS aanzuigbuis te maken en die met een silicone slang vast te zetten, hier was ook geen ruimte voor.Dus deed ik een poging om ruimte te maken.
Dat wilde allemaal niet lekker lukken. Dus ben ik verder gegaan met de druk kant van de turbo aansluiten op de interkoeler.
Deze buis is met gas in de buis afgelast, zo ontstaan er geen “bloemkolen” aan de binnenkant.De aanzuigbuis moest ook nog af gemaakt worden, daarom heb ik dit maar van aluminium gemaakt.
De interkoeler die ik op deze auto heb gebruikt had aansluitingen van 50mm
En helaas is door het slechte gebruik van mij de interkoeler iets ingesleten en daarmee dus niet geschikt voor het vermogen wat ik ermee wil gaan draaien.
Daarom ben ik begonnen met het passen van andere interkoelers.
Deze heeft wel potentie…..Ik weet nog niet welke interkoeler ik er op ga bouwen.
11 april 2015 om 12:08 #17512289Lekker bezig Freek!!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.