Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Opel Corsa A1 C20NE Turbo Megasquirt VERKOCHT
- Dit onderwerp bevat 1,136 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 april 2021om 08:25 door Haasje17.
-
AuteurBerichten
-
22 oktober 2012 om 21:24 #17512152
Respect Freek!
10 juli 2013 om 17:28 #17512192Na enkele tegenslagen kan ik komende vrijdag 12 juli toch weer deelnemen in drachten met deze auto.
Nu met nog meer vermogen en grip.
Hopelijk blijven de homokineten heel :jerry
10 juli 2013 om 17:47 #17512193lekker bezig freek!!
veel succes vrijdag!!
10 juli 2013 om 22:11 #17512194wat is meer pk’s freek??
10 juli 2013 om 22:37 #17512195Er is nog geen nieuwe meting gedaan.
Dus het nieuwe vermogen is nog onbekend.11 juli 2013 om 05:16 #17512196Helaas ben ik er vrijdag niet maar ik ben benieuwd. Have fun en hou um heel
14 juli 2013 om 07:45 #17512197Alles is nog heel en ik heb een nieuw record.
De eerste run was een 11.9 king:
De tweede run was een 12.027 seconden met een index van 12.00 seconden.
14 juli 2013 om 10:37 #17512198:thumbup :thumbup
14 juli 2013 om 18:09 #17512199Van harte freek, wat een dikke tijd! Zeker met je setup, die heb je mooi binnen.
15 juli 2013 om 06:28 #17512200Netjes Freek. Goed gedaan. Tijden liegen er niet om.
:wors
26 augustus 2013 om 09:40 #17512201Na de laatste keer in drachten (09-08-2013) gereden te hebben had de motor wat last van inhouden tijdens accelereren in de 5e versnelling bij 4500 rpm.
Datzelfde inhouden deed hij al langere tijd tussen 3000 en 4000 rpm.
Gisteren heb ik de bougies er uit gehaald en de elektrode afstanden veranderd van 0,8 mm naar 0,7 mm.
En ook de Dwell (laadtijd van de bobine) verhoogd van 2,7 ms naar 3.0 ms.Het inhouden is over.
Als ik in de 4e versnelling met 1000 rpm rustig volgas geef dan heb ik bij 1500 rpm al 0,5 bar laaddruk.
Bij 2000 rpm heb ik dan 1,1 bar laaddruk.
Bij 2800 rpm begint hij spontaan een roling burnout te trekken bij ongeveer 80 km/h :shock: (met platensperr)26 augustus 2013 om 09:50 #17512202@freek corsa wrote:
Bij 2800 rpm begint hij spontaan een roling burnout te trekken bij ongeveer 80 km/h :shock: (met platensperr)
:wors
26 augustus 2013 om 15:59 #17512203focking awesome :wors
26 augustus 2013 om 17:13 #17512204:wub :wub
26 augustus 2013 om 19:35 #17512205Gooi toch eens goede banden eronder en niet van de kneiterharde ;) :thumb :thumb
26 augustus 2013 om 20:43 #175122066 of 7 jaar oude M&H banden bedoel je?
26 augustus 2013 om 21:47 #17512207F* king: vet! en ikke blij zijn bij een beetje wheelspin bij schakelen naar de 2e versnelling :jerry
27 augustus 2013 om 09:44 #17512208Ik zit je te dollen Freek, dan maak je aardig wat vermogen als je een rollende burnout trekt. Op naar de lage 12 sec runs aankomende Drachten, dat verklaard wel dat je in de 12,8 sec bleef hangen. Nog geen slecht tijd, ik rijd het niet
27 augustus 2013 om 10:56 #17512209Die rollende burnout was niet met de M&H hoor ;)
In drachten heb ik wel met de M&H’s 402 meter lang wielspin gehad, dat was de eerste run van 09-08-2013
Ik zal eens proberen om te filmen hoe het rijden op straat gaat :angel
27 augustus 2013 om 11:19 #17512210Was de baan nog niet warm genoeg of de banden hebben hun beste tijd wel gehad.
27 augustus 2013 om 11:46 #17512211De baan was koud misschien zelfs nat.
Ik heb met de M&H’s ook wel eens 1,8 en 1,9 tijden gereden, maar nooit 1,7 seconden, dus ze zijn niet perfect meer.
27 augustus 2013 om 12:25 #17512212Niet slecht voor zulke oude banden.
9 september 2013 om 09:09 #17511523Afgelopen vrijdag weer gereden in drachten :D
3 runs kunnen maken en daarmee de 2e plaats behaald.
De eerste run ging niet zoals het moest, ik had een slechte burnout gemaakt, daardoor vloog ik bij de start rechtsaf. Het ging gelukkig allemaal wel goed, maar het was wel behoorlijk schrikken.
De tweede run wilde ik er zeker van zijn dat de banden allebei grip pakte bij de start.
Ik heb daarom de bandenspanning nog lager gezet.
De burnout ben ik gestart middenin de waterbak (normaal moet je erdoorheen rollen en er net voor stil staan).
Bij de start knalde ik zo hard naar voren dat ik niet meer weet wat ik gezien heb.
Het enige wat ik me kan herinneren is dat ik op het motor geluid wist dat ik moest schakelen naar de 3e versnelling, want ik start in de tweede versnelling.
Het resultaat was een 60ft van 1,78 met een eindtijd van 12,08 seconden :DDe derde run heb ik eigenlijk exact hetzelfde gedaan. De 60ft was 1,80 en een eindtijd van 12,07 seconden.
Bij de deze run had ik een index opgegeven van 12.00 seconden, daarmee had ik de tweede plaats te pakken.Alles heel, veel plezier gehad, het was dus een top dagje :thumbup
9 september 2013 om 09:30 #17512213Goed bezig!
9 september 2013 om 09:35 #17512214De corsa’s deden het goed he vrijdag.
Mooie tijden en goeie 60ft. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.