Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Opel Corsa A1 C20NE Turbo Megasquirt VERKOCHT
- Dit onderwerp bevat 1,136 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 april 2021om 08:25 door Haasje17.
-
AuteurBerichten
-
16 juli 2012 om 21:26 #17512172
Freek,
hoe weet je megasquirt of hij de DIS voor cylinder 1-4 of voor 2-3 moet aansturen, gebruik je een extra sensor?
16 juli 2012 om 21:47 #17512173De BDP sensor ziet een 60-2 tandwiel op de krukas.
Ik heb de megasquirt verteld waar de krukas op het Bovenste Dode Punt staat ( cilinder 1 ).
De andere cilinders berekend megasquirt aan de hand van toerental en versnelling of vertraging van het 60-2 tandwiel.
De coil-drivers worden dan door de processor aangestuurd.EDIT:
Zoals je zelf al aangaf, cilinder 1 en 4 krijgen gelijktijdig een vonk, daarom heet het ook wel een Wasted Spark systeem.
Dit geldt ook voor cilinder 2 en 3, die vonken ook gelijktijdig.17 juli 2012 om 20:52 #17512174Ok bedankt. Zo’n DIS is ook handig in achterwielaandrijvers. Ik wil nog eens wat bedenken om een DIS toe te passen met een standaard injectiesysteem. Je gebruikt de standaard krukassensor van een C20NE?
18 juli 2012 om 05:19 #17512175Ja
Je hoeft niet iets te bedenken, dat bestaat namelijk al best lang.
Neem gewoon microsquirt of Megasquirt of kdfi of KMS of DTA of een ander vrij programmeerbaar ECU.27 juli 2012 om 20:56 #1751217627 juli 2012 om 22:15 #17512177:thumbup
Weer een mooie verbetering king:30 juli 2012 om 12:22 #17512178Afgelopen weekend ben ik naar Rotenburg Race Days geweest.
Ik heb mijn persoonlijke record verbeterd van 12.73 naar 12.51 :thumb
http://www.youtube.com/watch?v=SORTIZeitsU” onclick=”window.open(this.href);return false;
Helaas heb ik de wedstrijd wel verloren.
30 juli 2012 om 13:58 #17512179:) Mooi filmpje! Vette Mercedes sec ook ;) Die rijdt die amerikaan wel goed zoek! Erg herkenbaar :P
Ah dus die Amerikaan reed wel sneller bij jou? Het was niet heel goed te zien wie er nou gewonnen had.3 augustus 2012 om 15:45 #17512180Benny zegt 12,2 tegen 12,7 (indexen van 12,0 tegen 12,5).
En Benny heeft altijd gelijk toch Freek :jerry3 augustus 2012 om 18:05 #17512181ja benni wel ja…. :sleeping :sleeping ZUCHT wat is dat een kerel zeg….
27 september 2012 om 19:10 #17512182Ik vond nog een paar foto’s van Super Sunday Zandvoort.
1 oktober 2012 om 21:12 #17512183:thumb Respect voor het resultaat wat je ermee boekt met je eigen creatie!
2 oktober 2012 om 07:55 #17512184Dankjewel :D
Nu het bekend is geworden dat 5 oktober 2012 niet gereden gaat worden…..
Kan ik melden dat ik de eerste plek in de SE klasse heb behaald in zowel de EDRS als de DSPS :D
Voor meer informatie over straat legaal dragracen en de klassen die er zijn, kijk op http://www.dhra.nl
2 oktober 2012 om 08:27 #17512185:wors :wors :wors
2 oktober 2012 om 10:48 #17512186gefeliciteerd kerel! der is geen reserve datum meer voor drachten?
2 oktober 2012 om 12:32 #17512187Die is al geweest.
En 5 oktober was ook al een extra datum.2 oktober 2012 om 17:30 #17512188Ten eerste gefeliciteerd.
en respect budget racing en dan ook nog eerste worden.
theun
2 oktober 2012 om 19:09 #17512189king:
Dankjewel :thumbup
2 oktober 2012 om 19:59 #17512190en als prijs krijg je van ons een handrem kabel :jerry :jerry
super freek! van harte!
grtz
2 oktober 2012 om 20:38 #17512191:jerry
(de achterkant van de auto is te licht voor de handrem)Dankjewel :thumb
22 oktober 2012 om 18:31 #1751215722 oktober 2012 om 19:51 #17512156Freek wat had je veranderd aan de motor.
Waarden komen niet overeen met je onderschrift.
Die rare bibber aan het einde van de grafiek is de motor dan aan het pingelen ?
Ik vind het knap hoe je het voor elkaar krijgt zeker als kijkt naar sommige andere projecten
Volgens mij is de formule : KENNIS X EURO = POWER
Theun
22 oktober 2012 om 20:34 #17512155Heey,
Mijn onderschrift van de C20NET is gebaseerd op mijn schatting/wens vermogen :angel
We hebben 4 runs gedaan op de testbank, na de 2e run was de koelvloeistof al 100 graden (komt door de kvs gekoelde turbo).
De toerenbegrenzer stond eerst op 6800rpm, maar omdat ik een andere versnellingsbak heb gemonteerd, had ik wat meer toeren nodig in de 4e versnelling.
Helaas was ik vergeten om die verandering weer terug te zetten, daardoor heeft de 8V 7500 rpm gedraaid :wtf
Op deze vermogen uitdraai liet Johan het gas eerder los omdat het vermogen en koppel toch niet hoger werden.
Pingelen? Nee, de motor staat daar veel te veilig voor afgesteld ;)Die formule klopt wel denk ik :thumb
een quote van een vriend: Je hebt niet altijd veel pk’s nodig om hard te gaan.
22 oktober 2012 om 20:38 #17512154het blijven mooie waardes freek :thumbup
die bobine van je doet z’n werk ook goed dus daar moeten we het tzt ook ff over hebben
stuur maar ff een berichtje wat het moet kostengrtz
22 oktober 2012 om 21:22 #17512153Dankjewel :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.