Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Opel Corsa A1 C20NE Turbo Megasquirt VERKOCHT
- Dit onderwerp bevat 1,136 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 april 2021om 08:25 door Haasje17.
-
AuteurBerichten
-
29 mei 2011 om 08:46 #17512141
http://www.youtube.com/watch?v=MekzTSsEOXI” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=uvkNI4iRZtU” onclick=”window.open(this.href);return false;
29 mei 2011 om 09:03 #17512142lekker freekie hij staat weer in elkaar toppie ouwe
29 mei 2011 om 14:57 #17512143top!! nou heel laten he ;)
4 juni 2011 om 18:19 #17512144Vandaag zocht ik tussen het typen van mijn stage verslag even iets van ontspanning.
Ik heb de thermostaat vernieuwd en de kleppendeksel pakking vervangen.
Net even test gereden, ik denk dat hij klaar is om volgende week mee naar Assen te gaan :wors
13 juni 2011 om 21:04 #17512145http://www.youtube.com/watch?v=3iKauTObdK8&feature=feedu” onclick=”window.open(this.href);return false;
14 juni 2011 om 22:50 #17512146Lekker gereden goos! :thumbup
Al wat vocht binnen gekregen…? :D15 juni 2011 om 16:24 #17512147Ja haha, ik had echt knallende koppijn, dat was niet slim van me om geen drinken mee te nemen.
http://www.rpmvision.nl/features/240/duitse-autosport-festival-2011-dragracen” onclick=”window.open(this.href);return false;
15 juni 2011 om 16:59 #17512148je knalde wel lekker op de baan :thumb
14 juli 2011 om 13:00 #17512149Idd, vond alle corsa’s wel lekker gaan ;). Hoop dat alle corsa’s er weer bij zijn op zandvoort met supersunday om de honda’s pakkie te geven hahaha :D. Ben er ook met de calibra maar niet om te sprinten hehehe..
Groetjes Ram
25 juli 2011 om 09:14 #17512150Is Freek verdwenen van het forum? Ik zie allemaal xxxxxxxxxxxx als onderwerp in zijn topic?
8 augustus 2011 om 20:32 #17512151geen idee ik was ook benieuwd
12 juni 2012 om 14:02 #17512158Ik zal hier weer eens een update posten.
Inmiddels ziet de corsa er iets anders uit.
En afgelopen vrijdag ben ik bij de RDW geweest, de motorcode is nu ook goedgekeurd op kenteken.
Sinds afgelopen winter heb ik mijn megasquirt 2 v3.0 werkend gekregen.
In de lente heb ik de MS2 ingebouwd, hiervoor moest ik zelf een draadboom maken.
Het afstellen is in eerste instantie gedaan op euro95, hiermee haalde ik op 0,6bar 200+ pk’sNu rij ik met E85 met ongeveer 1 bar turbodruk, hiermee komt het vermogen ongeveer in de buurt van 250 pk
Er zijn echter nog genoeg verbeter punten, hieraan zal ik komende periode gaan werken (als ik er tijd voor heb).Heeft iemand nog filmpjes of foto’s van afgelopen Duitse Autosport Festival in Assen?
12 juni 2012 om 18:36 #17512159hey freek!!!!!!!!!!!!
hij wordt steeds netter!
binnenkort maar eens komen om een bakje koffie!grtz
12 juni 2012 om 18:48 #17512160Hey Frans,
Ja we moeten weer eens bijpraten.
Ik heb ook minder goed nieuws, het flexibel is overleden.
Heb je ook een topic over jou projecten?12 juni 2012 om 19:02 #17512161nee freek alleen die van de loods
daar is inmiddels ook het een en ander veranderd
de D gaat volgende week mijn nwe garage in voor verdere ombouw
we spreken binnenkort even wat afgrtz
12 juni 2012 om 19:05 #1751216213 juni 2012 om 00:03 #17512163:kewlpics Mooi werk Freek !
13 juni 2012 om 15:44 #17512164Zeer goed bezig Freek :thumbup :thumb
15 juli 2012 om 15:44 #17512165Ik had problemen met de sterkte van de vonk, daarom heb ik er nu een DIS bobine opgebouwd.
Er is na het opnieuw afstellen nu nog meer vermogen.
De corsa rijdt nu met 1.0 bar turbodruk met E85 brandstof.
Dit alles wordt aangestuurd door een Megasquirt 2 V3.0Komend weekend ga ik bij Jade Wilhelmshaven (D) proberen mijn record van 12.7 seconden over de kwartmile te verbeteren.
15 juli 2012 om 21:04 #17512166Goed bezig die Dis er op.
Ik vind het mooi, zoveel power uit een 8kleppertje king:Waar tank jij die E85 en kan dat maarzo in een std motor?
15 juli 2012 om 21:11 #17512167Ik tank bij fieten olie in groningen.
Ik heb mijn auto op E85 afgesteld.Als je E85 in een standaard auto doet dan gaat de motor kapot.
Het mengsel is dan te schraal.15 juli 2012 om 21:14 #17512168Ik las al op wiki dat je het 1 en ander aan moet passen.
Wat heb je verder dan aangepast voor het rijden op e85?
Rubbertjes gaat niet goed met dat spul. Dus zoiezo nette leidingen.
Ook de kop aanpakken? Zuigers enz?15 juli 2012 om 22:40 #17512169Als de rubbers het aan kunnen, dan is het een kwestie van meer brandstof.
Grotere injectoren of brandstofdruk omhoog.Voor zover ik weet zijn het vooral brandstofleidingen die problematisch zijn. De rest schijnt vrij weinig problemen te geven.
Hier in de buurt kan je trouwens ook E85 tanken, Fearless.
Bij Hartholt Olie in Windesheim. Scheelt ook nog iets van 15 a 20cent per liter op dit moment.16 juli 2012 om 06:32 #17512170Ik heb aan de motor niets veranderd, ik heb er alleen grotere injectoren in gezet.
De pomp en slangen zijn origineel opel, maar dan wel van een 1.6 GSI, sommige slangen heb ik wel vervangen door gewone universele brandstofslangen.De E85 kost in Groningen 1,499 per liter.
16 juli 2012 om 07:55 #17512171M’n koninkrijk voor de mooie bougiekap van die zwarte Corsa :cry Ben benieuwd naar komend weekend :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.