Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Opel Corsa A1 C20NE Turbo Megasquirt VERKOCHT
- Dit onderwerp bevat 1,136 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 april 2021om 08:25 door Haasje17.
-
AuteurBerichten
-
17 maart 2011 om 17:46 #17512093
Mitsubishi TD-04 turbo
subaru impreza 218 pk origineel
geschikt tot maximaal 280 pk
17 maart 2011 om 17:48 #17512094he freek je kan wel in de corsa,s gaan ik zie dat je der alweer 4 heb zal wel weer iets leuks worden
17 maart 2011 om 18:18 #17512095Ik heb er nu inderdaad 4, er gaat straks 1 naar m’n zusje.
Deze grijze word uit eindelijk 16V turbo.
De zwarte is nu C20XE op papier.
De A1 die ik sinds kort erbij heb, die word me nieuwe daily met deze C20NET motor erin ;)
17 maart 2011 om 21:15 #17512096dus het wordt c20ne , c20net , c20xe , c20let helemaal toppie hoor freek en je zusje ook een snelduivel
17 maart 2011 om 21:44 #17512097Ik bouw een C20XE om met turbo zuigers, dan word het een C20LE
Dan laat ik de katalysator en lambda sonde weg, dan heb ik een 20LE
Dan zet ik er een turbo op, dan is het een 20LET :D31 maart 2011 om 18:26 #175120985 mei 2011 om 18:57 #17512103lekker hoor freek
5 mei 2011 om 19:04 #175121045 mei 2011 om 19:08 #17512105Ziet er puik uit jongen, waarom laat je de boutgaten allemaal blank?
Ben erg benieuwd wat het nu weer wordt:)5 mei 2011 om 19:34 #17512106jij blijft ook bezig he freek ik heb nu ook weer een hobby project vw transporter pick-up verkocht aan een maatje van me ze vader en een chevy van 5.7 ltr 1981 op lpg
dus blijft een gm
de corsa die jij van ze verlaging af heb geholpen is trouwens al een tijd dood
5 mei 2011 om 21:56 #17512107@sylvester1 wrote:
Ziet er puik uit jongen, waarom laat je de boutgaten allemaal blank?
Ben erg benieuwd wat het nu weer wordt:)Is handig voor als je de bouten er in draait. als er verf ingelopen is draaien je bouten niet zo fijn er in.
6 mei 2011 om 07:18 #17512108Of even schroefdraad opnieuw tappen;)
6 mei 2011 om 13:23 #17512109Ik heb de boutgaten inderdaad vrij gehouden van verf.
De ga alle gaten door middel van een bout met WD40 erin draaien schoonmaken (WD40 in het gat spuiten, bout erin eruit erin), daarna uitblazen met perslucht.
Waarom ik geen tap gebruik, ik heb geen tap voor blind gaten, alleen met een punt erop. En het draad is alleen vies en niet beschadigd.Wat een drukte om een beetje verf :P
6 mei 2011 om 19:42 #17512102je blok wordt toch netje freek je zal wel weten wat je doet
7 mei 2011 om 23:12 #17512110Ik heb de deuren en voorschermen nu grijs gespoten.
Vandaag ben ik aan het testen geweest of het vertrouwd was om met de C20NET naar bitburg te rijden.
Na 20 minuten rijden wist ik het zeker, het gaat hem niet worden.Allemaal blauwe rook :cry
Ik gok dat de zuigerveer nu echt dood is, dus de motor gaat even uit elkaar.
Ik ga met m’n daily naar bitburg.8 mei 2011 om 06:12 #17512111je kan dus opnieuw beginnen met je turbo blok en wat lees ik een corsa a met 1.7 td leuk hoor
8 mei 2011 om 09:36 #17512112Ziet er goed uit freek, jammer dat je niet met je turbo naar bitburg kan.
Maar met de daily gaat wel lukken;)
9 mei 2011 om 19:42 #17512113Misschien heb ik een donor zuiger geregeld, dan kan ik de motor misschien reanimeren.
Als er updates zijn, dan post ik die wel weer :angel
9 mei 2011 om 20:12 #17512114Bedoel je met Bitburg, 4, 5 & 6 Juni?
9 mei 2011 om 20:18 #17512115Komend weekend ga ik naar Bitburg met mijn zwarte corsa A1 C20XE.
Ik hoop de grijze A1 C20NET voor DAF Assen weer rijdend te hebben.
9 mei 2011 om 20:41 #17512116duimen dat je corsa turbo klaar is voor daf freek en dat zal ook wel van ze plek komen een corsa a met 1.7 td
21 mei 2011 om 20:54 #17512099Vandaag heb ik de cilinderkop eraf gehaald om de zuigers te kunnen bekijken.
Tot zover is er nog niets bijzonders te zien, alleen dat de kleppen van cilinder 2 en 3 wat zwarter zijn dan der andere kleppen.
Zuiger 3
Zuiger 2
Afgedraaide zuigers erin :angel
Motor eruit omdat de lagerkappen niet meer bij de juiste drijfstangen zaten :swear21 mei 2011 om 21:24 #17511904zohey, gewoon de stukken uit je zuigers.
Te veel turbodruk voor die zuigers??
Afgedraaide zuigers voor compressie verlagen en dus meer turbodruk?22 mei 2011 om 01:47 #17512117De zuigers zijn stuk gegaan door pingelen bij volgas, dat kwam door een te hoge turbo druk.
De afgedraaide zuigers had ik al een tijdje liggen, maar ik kwam er dus vandaag/gister achter dat de lagerkappen niet bij de drijfstangen horen.
Daarom komt er een frisse C20NE motor in.
22 mei 2011 om 05:58 #17512101succes met opbouw en inbouw van de motor freek
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.