Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Opel Corsa A1 C20NE Turbo Megasquirt VERKOCHT
- Dit onderwerp bevat 1,136 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 april 2021om 08:25 door Haasje17.
-
AuteurBerichten
-
14 maart 2011 om 09:08 #17512068
Niet slecht 200PK en 300NM
14 maart 2011 om 22:33 #17512069volgens de testbank heeft mijn corsa 220 pk en 340 nm ;)
Maar het gaat om de lijn he :P
15 maart 2011 om 06:40 #17512070Niet slecht, met hoeveel druk heb je deze cijfers behaald? Het koppel vind ik erg hoog vergeleken met je pk’s.
15 maart 2011 om 17:06 #17512071Als ik het ga vergelijken met een 2 LET.
15 maart 2011 om 17:09 #17512072De druk stond op 0,7 of 0,8 dat weet ik niet zeker, de persoon die de auto bediende op de testbank zei dat het 0,7 bar was.
Maar toen ik naar huis reed kwam de druk meter tot 0,8 bar.Ik heb de druk nu op 0,9 bar staan, maar ik heb de brandstofdruk ook omhoog moeten zetten om pingelen tegen te gaan.
Ik heb nog een paar aanpassingen in de planning.
Als deze aanpassingen gedaan zijn dan gaat de auto nog een keer op de testbank :)15 maart 2011 om 22:03 #17512073ik vind dat koppel toch vrij normaal voor een turbo motor..
15 maart 2011 om 22:08 #17512074Het is een 8 klepper motor, dus geen toeren monster.
Vermogen is koppel maal toerental
P = M * 2 * Pi * ( rpm / 60 )
Watt = Nm * s^-1Duszzz….. dat leer ik op school :P
16 maart 2011 om 09:39 #17512075Bd.
Als je kijkt naar 2L 16V CLET, die heeft 204PK en 280NM, deze draait ook rond de 0,7 bar overboost.
Dan vind ik persoonlijk het koppel erg hoog inverhouding met het aantal pk’s.Freek, zal wel hard lopen vergeleken met je oude setup:o
16 maart 2011 om 09:53 #17512076als je kijkt naar de verhouding tussen het vermogen in pk,s en het koppel van de moter van Eljan, (waar ik niemand over hoor) en dit door reken naar het vermogen, van deze moter in pk`s en nm is het koppel 7 nm hoger, dat is niet schrikbarend hoger toch?
de C20ne heeft een veel kleinere verbranding`s ruimte waardoor het koppel hoger is (en ook de kans op pingelen)
die gast van sneaky tuning die schijnt met een compressie verhouding te rijden nog hoger dan de c20ne en die drukt er met z,n crx toch ook genoeg vermogen, uit gezien dat hij 10.2 rijdt op de 1/4
hij rijdt dan wel met 116 octaan benzine maar goed.
16 maart 2011 om 10:50 #17512077Sebastiaan,
Wat moet ik dan zeggen over de motor van Eljan, waar doel je op?
Ik heb het nu over Freek zijn motor en een standaard LET. Ik ben gewoon benieuwd waarom hij zoveel koppel heeft?
Je moet Andy’s motor niet gaan vergelijken heh, totaal ander budget
16 maart 2011 om 11:16 #17512078@ Axel, ik heb geen 16V maar een 8V, die hebben andere koppel eigenschappen door andere flow in de motor.
De vermogen uitdraai, zal je veel duidelijk maken denk ik.
Ik heb vandaag dus de mail ontvangen waar ik eerder over sprak.
16 maart 2011 om 11:21 #17512079Je rijd gewoon op benzine Freek? E100 erin of hoog octaan benzine!
Ziet er goed uit ben benieuwd wat die op de 400 meter doet
16 maart 2011 om 11:22 #17512080Euro 98 super plus van de normale pomp ;)
Ik ben bezig met octaan booster en een verstelbare ontsteking :D
16 maart 2011 om 11:22 #17512081Je rijd gewoon op benzine Freek? E100 erin of hoog octaan benzine!
Ziet er goed uit ben benieuwd wat die op de 400 meter doet
16 maart 2011 om 11:28 #17512082Dik hoor, al het koppel en vermogen onder de 5300RPM.
Wel een verschil zeg met een 16V16 maart 2011 om 11:43 #17512083Verdomt mooi Freek.
Is ie nu ook aardig dorstig of valt dat nog mee?16 maart 2011 om 12:03 #17512084[rquote=1892486&tid=110693&author=axel]Sebastiaan,
Wat moet ik dan zeggen over de motor van Eljan, waar doel je op?
Ik heb het nu over Freek zijn motor en een standaard LET. Ik ben gewoon benieuwd waarom hij zoveel koppel heeft?
Je moet Andy’s motor niet gaan vergelijken heh, totaal ander budget [/rquote]
ik doel op het Eljan zijn c20ne turbo
die had met 0.55 bar al meer koppel als een standaard let (dus meer koppel ten opzichte van het vermogen in pk`s als een c20let
maar als je kijkt naar een standaard c20ne en een c20xe heeft de c20ne ook al meer koppel na verhouding pk`s als een c20xe en dat als je naa gaat dat een c20ne juist nog een lagere compressie verhouding heeft als een c20xe
wat het koppel juist niet ten goede zou moeten komen.eljan had uit mijn hoofd 187 pk`s bij 286 nm koppel als ik me niet vergis dus daar zie je ook al een hoog koppel terug
net als de eerste c20ne turbo die freek gebouwd heeft. zie zat ook rond die waardes,
zo bedoel ik het een beetje, en denk ik er over.
die vergelijking met andy is idd beetje scheef, maar om maar aan te geven dat je met een iets wat hogere compressie verhouding (en een wat hoger octaan) ook met een turbo motor veel vermogen kan halen.
ik kan er ook naast zitten, maar c20let met c20ne turbo hebben bijde een andere compressie verhouding. ik vermoed dat daar het verschil in zit. wat betreft het koppel.
edit:
kijk maar naar de verhouding vermogen pk`s vermogen nm`s van een opel motor met zelfde compressie verhouding.
Z20NET
Bauform: R4
Steuerung: DOHC
Anzahl der Ventile: 16
Bohrung (mm): 86,0
Hub (mm): 86,0
Volumen (cm³): 1998
Leistung (kW bei min-1): 129 / 5500
Drehmoment (Nm bei min-1): 265 / 2500
Verdichtung: 9,5 : 1
Motormanagement: Bosch Trionic 8
Oktanzahlbedarf: klopfgeregelt
Steuerung: Steuerkette
Abgasanlage: AGR, geregelter Katalysator
Besonderheiten: Ausgleichswellen, E-Gas, Na-Auslassventile, Turbolader Garrett GT20
Verwendung: Signum (F40CR), Vectra C (F40CR)16 maart 2011 om 14:05 #17512085[rquote=1892515&tid=110693&author=Fearless]Verdomt mooi Freek.
Is ie nu ook aardig dorstig of valt dat nog mee?[/rquote]
Geen idee, de benzine die ik erin doe is wel 10 cent per liter duurder :cry
Zolang ik er plezier van heb, maakt dat niet uit :angel
16 maart 2011 om 15:12 #17512086[rquote=1892502&tid=110693&author=geert666]
Ziet er goed uit ben benieuwd wat die op de 400 meter doet[/rquote]Bedankt :cool:
Ik hoop een tijd onder de 13 seconden te kunnen rijden met straatbanden.
16 maart 2011 om 16:07 #17512087freek als ik het koppel van de onderste meting uit de tabel na-reken okm ik rond de 300 Nm uit…
zelf al nagerekend?16 maart 2011 om 17:55 #17512088mooi gedaan hoor:orespect
16 maart 2011 om 19:47 #17512089[rquote=1892630&tid=110693&author=black-thing]freek als ik het koppel van de onderste meting uit de tabel na-reken okm ik rond de 300 Nm uit…
zelf al nagerekend? [/rquote]Dat klopt.
Het koppel bij het toerental van het maximale vermogen is ongeveer 300 nm.
Die 343nm is op een eerder toerental, dat kun je zien in de grafiek ;)
17 maart 2011 om 10:29 #17512090Klopt haha, ff nagerekend
17 maart 2011 om 16:28 #17512091he freek ik vindt het toppie hoor 219,7 pk met een 2.0 8v met turbo en low budget gebouwd dik respect
17 maart 2011 om 17:07 #17512092:cool:
Bedankt :D
Ik ben er stiekem ook wel blij mee ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.