Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Opel Corsa A1 C20NE Turbo Megasquirt VERKOCHT
- Dit onderwerp bevat 1,136 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 april 2021om 08:25 door Haasje17.
-
AuteurBerichten
-
27 februari 2011 om 19:17 #17512018
ok dus je heb zelf zon a/f meter die je in de uitlaat stop en dan wil je 14,7 bereiken door bijv iets meer/minder brandstof druk.
27 februari 2011 om 19:29 #17512019Ik mag gelukkig een AFR wide band dinges lenen van een goede vriend :D
Die 14,7 is voor een lambda 1, dat wil ik niet :P
Ik wil het volle vermogen en niet het schoonst rijden, dus ik ga voor de 12,0 op de AFR klok :angel
27 februari 2011 om 19:46 #17512020goed bezig,ben benieuwd in maart ;)
5 maart 2011 om 18:59 #17512021Vandaag heb ik de 3 inch downpipe verder afgemaakt, de rest van de uitlaat is 2,5 inch geworden.
Toen ik klaar was heb natuurlijk een test rondje gereden.
De motor loopt goed op 4 cilinders, maar ik mis nog wel vermogen, als ik de brandstofdruk verder omhoog zet loopt de motor niet meer stationair.
Dus ik moet eerst de AFR klok erop bouwen, dan kan ik verder met afstellen.
De B.O.V. ook wel dumpvalve genoemd blaast erg hard af, daar ben ik wel erg blij mee :D
5 maart 2011 om 19:21 #17512022mooi dat hij weer loopt freek :D
ben benieuwt wat hij op assen doet:)5 maart 2011 om 19:43 #17512023Ik heb net de turbo druk omhoog gezet en hij loopt gelijk een stuk beter.
De brandstof druk heb ik iets omlaag gezet en nu loopt hij nog beter :DFilmpje komt er zo aan, dit is van vanmiddag toen ik de eerste test meters ging rijden.
5 maart 2011 om 20:14 #17512024[youtube]NS1MeZWIbUI[/youtube]
6 maart 2011 om 00:00 #17512025TOPPIE:D
6 maart 2011 om 14:27 #17512026ah gaaf, 0,6bar en hoeveel brandstof druk?
6 maart 2011 om 14:34 #17512027Er zit geen klokje op, dus ik weet niet welke druk hij nu staat.
6 maart 2011 om 15:21 #17512028heb je hem al wel goed afgestelt met je AFR meter?
6 maart 2011 om 16:00 #17512029Nee, want de wide band lambda sonde zit nog niet in de uitlaat.
Dat moet allemaal nog.
Gister was het de eerste testrit, er moet nog best veel gebeuren, maar dat komt nog wel.
6 maart 2011 om 16:44 #17512030lekker bezig freekie gaat lekker je corsa succes verder met je project
6 maart 2011 om 18:06 #17512031Je bent zo lekker bezig Freek
8 maart 2011 om 14:10 #17512032Spoelt lekker snel op. leuk bezig!!
8 maart 2011 om 16:32 #17512033Ik heb inderdaad nog helemaal niets vernomen van een turbo gat :P
Hopelijk kan ik zaterdag weer een hoop werk verzetten.
8 maart 2011 om 17:47 #17512034Ik heb nog wat foto’s van afgelopen zaterdag.
3 inch downpipe met 2,5 inch uitlaat en dempers.
8 maart 2011 om 17:50 #17512035goed bezig freek!
werkt dat flex stuk wat naar het zin??
voor die bak moeten we toch haast wat afspreken!grtz
8 maart 2011 om 17:53 #17512036De uitlaat hangt een beetje naar beneden, ik moet even een extra beugel maken.
Verders is het wel wat lastiger om te lassen dan een ander soort flexibel, maar deze is wel de juiste grote, het andere flexibel dat ik heb geregeld was veel te klein.
Komend weekend ben ik weer in marum, sms maar als je er tijd voor hebt om langs te komen.
8 maart 2011 om 22:25 #17512037uitlaat ziet er goed uit man!
de 2de c20net :D
awesome!
11 maart 2011 om 22:47 #17512038Vanavond starte de corsa turbo met de veel te grote injectoren in 1 keer :D
Ik heb hem in de schuur gezet, en ben begonnen met de uitlaat los halen.
Toen de olie afgetapt, carterpan los gepakt.
Extra lambda sonde gat erin gemaakt voor de AFR wide band dinges.
De carterpan ga ik morgen even aanpakken, er zat een kleine olie lek in de retour, dus ik ga de retour aansluiting aan de binnenkant even tiglassen/smelten, dan moet hij wel dicht zijn.
Foto’s volgen nog.
11 maart 2011 om 23:46 #17512039
12 maart 2011 om 06:28 #17512040dat is een lekker uitlaat pijpje freek
12 maart 2011 om 11:16 #17512041
12 maart 2011 om 15:29 #17512042Wat een pijp man, damn! :D
Maar je moet toch wel een beetje druk hebben in die uitlaat, is hij niet té groot?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.