Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Opel Corsa A1 C20NE Turbo Megasquirt VERKOCHT
- Dit onderwerp bevat 1,136 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 april 2021om 08:25 door Haasje17.
-
AuteurBerichten
-
8 januari 2011 om 18:36 #17511918
Vertel ik ben een leek wat betreft specifieken van turbo’s :)
8 januari 2011 om 18:42 #17511919Dit is de TD-04 turbo die op mijn nieuwe C20NE project komt.
Ik heb de turbo van een Subaru Impreza gekocht, daarop zit de turbo andersom gemonteerd, daarom moest ik hem uit elkaar halen.
Ik heb het aluminium deel ( compressor huis ) schoon gemaakt en het pinnetje verwijderd.
Ook heb ik het pinnetje van het turbine deel verwijderd.En de turbo weer in elkaar gezet.
8 januari 2011 om 19:15 #17511920compressor-huis is mooi schoon geworden :)
22 januari 2011 om 18:41 #17511921
22 januari 2011 om 18:46 #17511922Mooi spruitje
22 januari 2011 om 19:01 #17511923wat voor verf gebruik je dat brand er toch af? lijkt mijn
22 januari 2011 om 19:08 #17511924Klopt dat brand eraf, maar zolang de auto nog niet rijdt roest het niet.
22 januari 2011 om 19:18 #17511925ik moet eerst nog maar zien of dat er af brand,
mijn verloopje tussen spruit en turbo met dezelfde verf gespoten en dat zit er nu ook al bijna 6 maanden op :)
mooi werk :D nette afwerking ;)
22 januari 2011 om 19:22 #17511926:D Dankjewel :D
Vorige keer kreeg ik een opmerking over de afwerking, daarom zit er deze keer wel verf op :P
23 januari 2011 om 14:22 #17511927
Deze sensor is een K.V.S. sensor van opel, die gebruik ik voor de olie temperatuur.
De olie druk sensor zit er ook weer in.
Ik was bezig met de turbo eraan knopen, maar dat zit nog even tegen, later meer.
23 januari 2011 om 14:25 #17511928je bent zo lekker bezig freek
23 januari 2011 om 21:38 #17511929
23 januari 2011 om 21:58 #17511930tja dat was ff een kleine mis rekening!
past verder wel netjes zo te ziengrtz
23 januari 2011 om 21:59 #17511931tja dat was ff een kleine mis rekening!
past verder wel netjes zo te ziengrtz
23 januari 2011 om 22:05 #17511932Hij past er nu op, daar gaat het om ;)
Morgen ga ik verder :D
23 januari 2011 om 22:25 #17511933Morgen? hebbie vrij?
24 januari 2011 om 06:53 #17511934Ja ik heb een dag vrij in de herkansing week :angel ( Verhuizen, stage info en 2 herkansingen, dus alleen maandag vrij )
24 januari 2011 om 14:42 #17511935
Het gaat de goeie kant op :angel
24 januari 2011 om 15:12 #17511936Deze sensor is een K.V.S. sensor van opel, die gebruik ik voor de olie temperatuur.
De olie druk sensor zit er ook weer in.
Ik was bezig met de turbo eraan knopen, maar dat zit nog even tegen, later meer.
werk dit op elke willekeurige olie temperatuur meter?? (bijv. vdo)
en geeft hij net zo accuraat aan als bij de koelvloeistof temperatuur??grtz jens
24 januari 2011 om 16:21 #17511937Zit er aan de voorkant niet een oliekanaal voor naar de turbo toe?
Je bent iig weer lekker aan het werk, vorige turbo 8v was al lachen. Deze wordt nog wel leukerder denk ik? :thumbup
24 januari 2011 om 17:24 #17511938@ jens276, dat weet ik niet, de wijzer komt omhoog, ik moet het nog eens controleren met een laser temperatuur meter.
@ Fearless, Bij een C20LET zit de olie aanvoer ook daar op het onderblok, daarom heb ik het ook zo gedaan.
Verdere update:
Nieuwe bougies zitten erin.
De koelvloeistofslangen zijn gemonteerd.Nog te doen:
Olie retour aansluiten
waste gate actuator beugel maken
injectoren vervangen
front + spul enzo ervoor schroeven.
Olie verversen + filter
carterpan pakking vervangen ( voorzorg )
versnellingsbak olie verversen
uitlaat maken24 januari 2011 om 17:26 #17511939@ fearless
volgens mij niet want achter zit ook de olie pomp en dit is denk ik de makkelijkste manier, (op de zelfde plek als c20let/ z20let )
lekker bezig freek, binnekort heb ik dus een 8vt brother :o
24 januari 2011 om 19:42 #17511940@ jens276, dat weet ik niet, de wijzer komt omhoog, ik moet het nog eens controleren met een laser temperatuur meter.
zou je het resultaat hier dan willen posten?? ben erg benieuwd, als het werkt pik ik namelijk jou geniale idee :angel
zo simpel en er zelf opkomen kan ik gewoon niet….. lekker makkelijk, en je hebt ook geen last van die altijd lekkende adapter stukken :Pgrtz jens
24 januari 2011 om 19:57 #17511941De auto staat weer op de parkeerplek, nu eerst weer verder met school.
24 januari 2011 om 22:25 #17511942[rquote=1850602&tid=110693&author=freek corsa]
@ Fearless, Bij een C20LET zit de olie aanvoer ook daar op het onderblok, daarom heb ik het ook zo gedaan.
[/rquote]Heeft dat soms te maken met dat daar “eerder” olie is dan aan de voorkant van het blok? Dat de turbo niet zonder olie komt?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.