Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Opel Corsa A1 C20NE Turbo Megasquirt VERKOCHT
- Dit onderwerp bevat 1,136 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 april 2021om 08:25 door Haasje17.
-
AuteurBerichten
-
2 augustus 2010 om 20:56 #17511817
De olie retour gaat de carterpan in, daar heb ik een buisje aan gelast.
Een stuk olie bestendige slang en 2 klemmen zorgen ervoor dat het terug kan stromen.
2 augustus 2010 om 21:02 #17511818Vandaag een vliegwiel gescoord, morgen eens kijken welke versnellingsbak ik eraan kan knopen :P
2 augustus 2010 om 21:04 #17511819origineel gepost door freek corsa
Vandaag een vliegwiel gescoord, morgen eens kijken welke versnellingsbak ik eraan kan knopen :Pvolgens mij heb je echt keuze uit een stuk of wat verschillende bakken ofniet ? :P alles op voorraad :jerry
2 augustus 2010 om 21:05 #17511820Freek handelt niet met geld, maar met onderdelen:D
die sinterbrons koppeling er in, en F16/18/20 bak er achter zal vast beter rijden dan die korte f15!
2 augustus 2010 om 21:08 #17511821f16cr :):thumbup
2 augustus 2010 om 21:08 #17511822Die F15 is echt kort :P
Ik reed 6000 rpm in de 5e versnelling na 402 meter :o
2 augustus 2010 om 21:10 #17511823F16CR is een goede optie, daar heb ik nog wel een paar van liggen.
2 augustus 2010 om 21:13 #17511824denk ik ook,
denk als je dezelfde bak als de 16v er achter hangt dat dat je tijden niet ten goede komt :)
2 augustus 2010 om 21:16 #17511825Ik heb ook nog een F18 met metallic olie erin :angel
3 augustus 2010 om 20:32 #17511826Ik heb samen met Jan de F15CR bak en het vliegwiel eraf gehaald, en een C20NE vliegwiel met cinterbrons koppeling plaat en C20XE drukgroep erop gezet.
Dit alles hebben we afgemaakt door er een F16CR 3,74 aan te knopen, dit was wel een strijd :angel
Toen kwam ik erachter dat de achterste steun gescheurd was :o
Dus morgen even verstevigen enzo, dan kan ik verder gaan met afbouwen.
foto’s volgen nog.
3 augustus 2010 om 21:19 #17511827xxx xxxx
4 augustus 2010 om 16:45 #17511828xxx xxx
4 augustus 2010 om 17:08 #17511829Ik zie net op de foto dat ik er een ring te weinig tussen heb zitten :hmmz
Zo zie je maar weer, haast werk is niet goed :(
4 augustus 2010 om 17:12 #17511830kut rammel:fy1
voor de rest goed bezig :P
8 augustus 2010 om 08:38 #17511831xxx xxx
8 augustus 2010 om 08:59 #17511832dit lijkt mij een acceptabele dikte, en de dv zit er ook een stuk nette op zonder het verloopje :)
8 augustus 2010 om 09:18 #17511833een no budget sper bestaat niet..
Keuze’s maken en een bijbaan zoeken doet dan wonderen.Een gelaste sper is verboden op de strip..
Ff een tip ;)8 augustus 2010 om 09:21 #17511834Bedankt voor de tip, ik had er al even over nagedacht, maar vast lassen is gewoon een NO-GO.
Ik kan wel ff verder denken over wat ik zelf kan maken/ontwikkelen.
8 augustus 2010 om 11:17 #17511835bij een voorwielaandrijver is vast lassen ook niet echt makkelijk rijden denk ik… Bij een achterwielaandrijver is het niet zo’n probleem. vrienden van mij rijden daar al jaren mee.:D
8 augustus 2010 om 11:20 #17511836Ik heb net even test gereden.
In de 3e versnelling met 215-45-17 banden erop trekt hij nu op droog wegdek net niet volledig wielspin :D dan trekt hij dus echt snoei hard op :thumbup
De 1e en 2e versnelling is gewoon waardeloos, alleen maar wielspin :jerry
9 augustus 2010 om 16:34 #175118379 augustus 2010 om 20:02 #17511838He Freek, kom je nog ‘s met dat ding naar Velp? Of durf je dat niet aan? Ben eigenlijk wel benieuwd!
9 augustus 2010 om 20:04 #17511839Sorry dat ga ik niet doen.
9 augustus 2010 om 20:08 #17511840Oke, begrijpelijk..
Zit er eigenlijk wel een kenteken op?
9 augustus 2010 om 20:10 #17511841Ja zeker, het is een oldtimer ( 1984 ).
Ik wil als de C20XE Turbo erin ligt en de auto wat netter is, ook deze op kenteken laten zetten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.