Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Opel Corsa A1 C20NE Turbo Megasquirt VERKOCHT
- Dit onderwerp bevat 1,136 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 april 2021om 08:25 door Haasje17.
-
AuteurBerichten
-
23 juli 2010 om 18:15 #17511742
Nog een upgrade gedaan:
Van 0,5 naar 0,7 bar laad druk in het inlaat spruitstuk
23 juli 2010 om 20:30 #17511743nice zal wel heel hard gaan :D
edit: hey freek bij hoeveel toeren komt de turbo eigenlijk op?
23 juli 2010 om 22:35 #17511744Sinds 2010
24 juli 2010 om 15:04 #17511745origineel gepost door max
Waarom gooi je die uitlaat niet direct naar de zijkant met een klein open dempertje ertussen? Je turbo dempt meeeer dan genoeg.. en zo’n jappen pijpje doet de rest indien nodig (volgens de regels heb je 1 demper nodig ook heb je op deze manier een Gekeurde overal nodig…. hmmmm).Dat met die 4 reduceerstukken ertussen werkt in iedergeval niet, je turbo krijgt te veel tegendruk en je levert er vermogen op in. Bij een turbo merk je dat erg snel.
Monteer dan een kachelpijp naar achter en laat die dan voor je achterwiel naar buiten komen, of in 1 streep door naar achteren.Zo’n pijpje naar opzij is leuk enzo, maar mag niet voor de APK ;)
APK regels stellen dat de uitlaat pas achter de laatste deur van de auto er onder vandaan mag komen.25 juli 2010 om 11:43 #17511746Ik heb geen externe wastegate, dus ik hoef geen screamer erop.
http://www.youtube.com/watch?v=63M2EgcG28I
Een impressie van hoe het nu rijdt.
25 juli 2010 om 11:51 #17511747Loopt lekker freekie :D
ben benieuwd wat voor tijden er vrijdag uit komen:vertag
25 juli 2010 om 11:53 #17511748Ik heb geen sper erin, dus ik ben al blij met een 13 seconden tijd ;)
25 juli 2010 om 12:07 #17511749Dat gaat toch serieus hard! :o
25 juli 2010 om 12:14 #17511750Originally posted by freek corsa
Ik heb geen sper erin, dus ik ben al blij met een 13 seconden tijd ;)zul je je inlaat buis toch echt groter moeten maken.
die dunne pijp zorgt eerder voor vermogens verlies dan winst..ding staat als een malle lucht in die dunne pijp te stampen..
25 juli 2010 om 12:16 #17511751Goede tip, daar ga ik wat mee doen :thumbup
Was ik al van plan, maar is er nog niet van gekomen.
25 juli 2010 om 12:23 #17511752origineel gepost door corsaboy
Originally posted by freek corsa
Ik heb geen sper erin, dus ik ben al blij met een 13 seconden tijd ;)zul je je inlaat buis toch echt groter moeten maken.
die dunne pijp zorgt eerder voor vermogens verlies dan winst..ding staat als een malle lucht in die dunne pijp te stampen..
ik zie regelmatig extreem dikke ic buizen.
wat mij wat overdreven lijkt… dit is idd aan de dunne kant.
wat is een gezonde maat?
50/ 55 m lijkt mij dik zat mee eens?
25 juli 2010 om 12:25 #17511753de gas klep maat wil ik blijven aanhouden als IC buis diameter.
27 juli 2010 om 22:11 #17511754186 pk en 270 Nm :D
28 juli 2010 om 00:23 #17511755origineel gepost door freek corsa
186 pk en 270 Nm :D:o:oking::thumbup über vett!
28 juli 2010 om 04:43 #17511756inderdaad:wub
28 juli 2010 om 06:10 #17511757Dat gaat zeker een 13 sec worden, kijk maar naar Eljan met iets minder vermogen.
28 juli 2010 om 06:16 #17511758:o Met “alleen” een turbo erop knuppen en wat kleine dingetjes?
28 juli 2010 om 07:48 #17511759inderdaad mooi rezultaat :vertag :D
28 juli 2010 om 07:55 #17511760Hoeveel had eljan dan ?
28 juli 2010 om 08:12 #17511761idd klopt niet die had meer d8 ik, zie u2u ;)
28 juli 2010 om 08:26 #17511762Volgens mi zat Eljan ergens rond de 174 a 175PK
28 juli 2010 om 08:35 #17511763sorry ik ga niet van alles posten over een ander, als hij dat wilt zet hij het er zelf wel neer :)
28 juli 2010 om 15:15 #17511764Als ik de inlaat groter maak dan heb ik zeker meer vermogen dan eljan :P
De druk staat nu op 0,85 bar, hij gaat bij vol gas eerst naar 0,95 bar, dan gaat hij terug naar de 0,85 bar.
R1R banden zitten eronder :thumbup
28 juli 2010 om 15:22 #17511765hoe bevallen de R1R banden?
28 juli 2010 om 15:36 #17511766Beter dan de 10 jaar oude viking protech 500 banden en ook beter dan de toyo proxes T1S
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.