Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Opel Corsa A1 C20NE Turbo Megasquirt VERKOCHT
- Dit onderwerp bevat 1,136 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 april 2021om 08:25 door Haasje17.
-
AuteurBerichten
-
17 juli 2010 om 16:17 #17511717
goed bezig!
17 juli 2010 om 16:42 #17511718ben benieuwd :D volgens mij kan de wastgate nog wel iets later open gaan ;)
17 juli 2010 om 17:40 #17511719Dat klopt, maar het schroefdraad is op, dus ik moet de beugel veranderen ;)
De dumpvalve blijft open staan, dus hij loopt nu niet stationair.
Dit is het zelfde probleem wat sander met zijn kadett heeft.Ooohw ja, wat ik nog niet verteld had, de dumpvalve was uit elkaar getrild, hij lag in inwendig in onderdelen :P
Ik werd op de terug weg een beetje bang, omdat hij nu niet stationair wil lopen moest ik gas blijven geven, daardoor trok de auto steeds wielspin bij het aanraken van het gas pedaal :P
17 juli 2010 om 18:37 #17511720knap gedaan hoor:thumbup
17 juli 2010 om 19:35 #17511721Bedankt :D
Wie weet hoe ik de dumpvalve dicht kan houden tijdens stationair draaien ?
Of hoe de motor in ieder geval aan blijft, want zo als het nu is valt er niet rustig mee te rijden.
18 juli 2010 om 00:57 #17511722sterkere/extra veer in de dump valve
of ff beun als hij rijden moet, gaskabel strakker zetten zodat er minder vacuum is.
of boostcontroller tussen de vacuumslang zodat hij wel genoeg vacuum heeft voor afblazen maar net niet genoeg voor openen tijdens stationair draaien?
maar ik denk dat een andere veer of andere dumpvalve de beste oplossing is
18 juli 2010 om 09:39 #1751172318 juli 2010 om 10:29 #17511724Absoluut niet mijn snelste tijden ooit, maar wel leuk voor een hobby auto die in een paar dagen met zo goed als geen budget gebouwd is :o
18 juli 2010 om 22:08 #17511725Echt een leuk project, goed bezig…. :)
18 juli 2010 om 22:14 #17511726Bedankt :D
Ik ben nog bezig met aanpassingen en verbeteringen.
Alle mogelijke plekken waar olie lekage kan optreden ben ik aan het aanpakken.
Ook wil ik de inlaat diameter groter gaan maken.
De uitlaat moet natuurlijk ook groter.De waste gate actuator moet ook aangepast worden zodat ik verder kan stellen, het schroefdraad is op en de druk komt niet boven de 0,5 bar uit.
18 juli 2010 om 23:19 #17511727Nice, zag dat je dv probleem nu ook opgelost is. Succes met het afstellen ervan, ben benieuwd. Bellen binnenkort wel even.:thumbup
19 juli 2010 om 17:57 #17511728
19 juli 2010 om 22:05 #17511729inlaat groter, uitlaat groter.
geen carteronltuchting aansluiten.
de dumpvalve moet een superstrakke veer in.
ik dach eerst ook dat ie em nooit opengedrukt zou krijgen, kreeg em met de hand nauwelijks open gedrukt.
maar laterna nog wat shims onder de veer moeten leggen omdat ie veel te vroeg afblies.
maak eens een filmpje als je in de 5 rijd bij 120, en dan de teller filmen.
wil wel eens vergelijken met de filmpjes dat ik van die van mij heb
19 juli 2010 om 22:43 #17511730De teller klopt niet en de bak is extreem kort F15CR.
Ik heb sinds vandaag een F13 W374, even wat omzetten dus :D
De uitlaat word groter, maar ik zoek nog een demper en bochten in 63 mm RVS ( voor studenten geld )
De inlaat word ook groter, maar dat heeft geen haast.
De turbo druk moet nog hoger, maar dan moet ik de wastegate actuator beugel aanpassen.
19 juli 2010 om 23:22 #17511731volgens mij is een korte bak zo slecht nog niet voor het sprinten met turbo
viel me ook op toen ik bij sander in zat dat een f28 de versnellingen redelijk dicht top elkaar heeft zitten.
wel heb ik het vermoede dat de gasreactie beter kan door de te dunne uitlaat, deze is al vrij dun voor een standaard c20ne.
je hebt toch nog die rvs lazer damper? of wil je er naast die nog een demper tussen?
ik heb nog die groep a eind demper van mij, als je daar een halve dag op staat te lassen past hij denk ik ook wel onder een corsa, alleen weet ik nog niet zeker of ik die wel weg doe, maar ik zie me zelf dat ding nog niet aanpassen voor onder mijn auto :S
20 juli 2010 om 05:34 #17511732Heb nog wel een nieuwe Simons demper liggen, niet in RVS maar wel 63mm. Heb er toen twee gekocht bij Stroeve Motorsport, alleen maar ééntje gebruikt vanwege ruimtegebrek.
20 juli 2010 om 08:06 #17511733Dat is een goed aanbod, we bellen of msn-en wel even :thumbup
20 juli 2010 om 08:33 #17511734Motorfietsdempertje erop gelijk naar buiten! :wub Heb nog wel een originele uitlaat liggen van een Honda CBR 600
20 juli 2010 om 10:11 #17511735Ik heb nog wel een motorfietsdemper voor je voor een matsprijsje.
Ding komt onder een buell vandaan….een White Brothers demper….staat wel stoer. Heb die ooit eens van Dirk overgenomen (komt hier niet meer op forum)20 juli 2010 om 17:43 #17511736Ik heb inderdaad wel een Laser demper van een motorfiets liggen, die kan ik wel gebruiken :cool:
Ik kan niets uitgeven financieel gezien, het is nu echt op.
20 juli 2010 om 20:23 #17511737Gewoon gebruiken wat je nog hebt liggen :afro
20 juli 2010 om 20:42 #17511738idd ik heb nog wel een 45 raden bocht
side pipe :jerry
hoewel ik denk met alleen een moter demper ondanks de turbo dat ding alsnog een beste tering herrie zou maken :S
nog een extra dempertje er onder zou niet overbodig zijn.
20 juli 2010 om 20:42 #17511739:jerry
oke :P
21 juli 2010 om 11:56 #17511740http://www.youtube.com/watch?v=WtaPFPnMMHU
Een koude start filmpje.
23 juli 2010 om 15:35 #17511741Er zit nu een 63mm uitlaat onder met 2 dempers, en hij is echt stil :D
Het vermogen is ook toegenomen :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.