Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Opel Corsa A1 C20NE Turbo Megasquirt VERKOCHT
- Dit onderwerp bevat 1,136 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 april 2021om 08:25 door Haasje17.
-
AuteurBerichten
-
15 juli 2010 om 22:55 #17511692
ziet er goed uit freek!
rijden op drachten straks/morgen ? :P
15 juli 2010 om 22:58 #17511693ik was er dr straks nog,
hij was nog niet 100% klaar, dus het wordt vannaaf laat en morgen vroeg, denk wel dat hij het gaat redden morgen.
15 juli 2010 om 23:01 #17511694meen je niet? Ding staat net zon beetje in elkaar joh!
Die doet het toch nooit zo snel al helemaal goed?
Plus dat je nog ff testen moet, kijken hoe het rijdt…ff wennen?neeeeeee dat kan nooit.
15 juli 2010 om 23:53 #17511695Hij rijdt :D
Eerste keer gas geven direct 0,8 bar op de druk meter.
Morgen maar eens aan het afstellen gaan :P
15 juli 2010 om 23:59 #17511696origineel gepost door Piele
Je gaat veelste hard!! :oNee hoor, ik had gister al willen rijden :P
Die auto moet straks veel te hard gaan lopen :vertag :jerry
16 juli 2010 om 00:00 #17511697
16 juli 2010 om 00:01 #17511698origineel gepost door Neetmans
ziet er goed uit freek!rijden op drachten straks/morgen ? :P
Dat is de bedoeling ja ;)
16 juli 2010 om 00:19 #17511699Freek :D:D Mooi man, :thumbup Deed je Bov ook al pssiejjjjjjjwwwww?????
16 juli 2010 om 00:21 #17511700Nee nog niet, ik moet alles nog testen en afstellen.
Ik had de vacuüm ook verkeerd zitten, dit is mijn eerste keer opbouwen met niet originele turbo erop, dus een paar slangen uitzoeken enzo . . . . .
Het is niet moeilijk, maar wel lastig als je niet weet hoe het moet zitten :jerry
16 juli 2010 om 08:23 #17511701Waarom gooi je die uitlaat niet direct naar de zijkant met een klein open dempertje ertussen? Je turbo dempt meeeer dan genoeg.. en zo’n jappen pijpje doet de rest indien nodig (volgens de regels heb je 1 demper nodig ook heb je op deze manier een Gekeurde overal nodig…. hmmmm).
Dat met die 4 reduceerstukken ertussen werkt in iedergeval niet, je turbo krijgt te veel tegendruk en je levert er vermogen op in. Bij een turbo merk je dat erg snel.
Monteer dan een kachelpijp naar achter en laat die dan voor je achterwiel naar buiten komen, of in 1 streep door naar achteren.16 juli 2010 om 11:01 #17511702Daar moet ik Max wel een beetje gelijk in geven..
16 juli 2010 om 17:15 #17511703Jongens jullie hebben allemaal gelijk, dat meen ik echt, geen grapje of verkeerd om bedoeld.
MAAAAARRR……
Ik heb gereden @ drachten :D
Dat was mijn doel, en het is nog steeds heel, dus nu kan ik gaan fine tunen, dus ook een andere uitlaat eronder, en ook een grotere mooiere bocht naar de inlaat maken, enz…..
Hij rijdt en loopt nog lekker ook :thumbup
16 juli 2010 om 17:21 #17511704Ha stoer man :D Nog leuke tijden gereden?
16 juli 2010 om 17:24 #17511705filmpje komt eraan ;)
16 juli 2010 om 17:25 #17511706Loopt er nou een waterkoeling door je turbo? nog nooit gezien…
16 juli 2010 om 17:30 #1751170716 juli 2010 om 19:36 #17511708origineel gepost door Fearless
Loopt er nou een waterkoeling door je turbo? nog nooit gezien…zo goed als alle niet diesel turbo, turbo`s hebben water koeling :)
dat zorgt er voor dat ze op hogere toerentallen heel blijven
diesels rijden vaak max 3000 a 4000 toeren dan is dat niet nodig
16 juli 2010 om 20:12 #17511709origineel gepost door freek corsa
filmpje komt eraan ;)
dat spruitstukje erg mooi dude :wub
16 juli 2010 om 20:24 #17511710afstellen??
ik heb zo een hele tijd rondgereden als dagelijks vervoer.
was toch een maand of 3.
de turbo had de geest gegeven doordat ik veel te lang op top had zitten stampen. (was ook een turbo van de sloop)
waterkoeling had ik niet aangesloten.
en verder had ik alleen c20let injectoren erin, standaard drukregelaar.
en ik reed met een astra c20ne (dus met lmm) en die gaf wel een storing aan als ik volgas gaf.
wou toen ook het oude systeem erop gaan zetten, maar nooit meer van gekomen.
mijn uitlaat had ook alleen een JAP einddemper, en het geluid was echt niet hard.
maar post een wat filmpjes met rijden…..
leuker dan filmpjes waar ie stationair staat te hobbelen.
16 juli 2010 om 20:58 #17511711gister was het spruitstuk nog een stuk minder verkleurd
ben benieuwd of het nog wat geworden is in drachten?
wel gereden maar hoe?ik ben door de regen helaas niet die kant op gekomen.
16 juli 2010 om 21:00 #17511712origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
origineel gepost door Fearless
Loopt er nou een waterkoeling door je turbo? nog nooit gezien…zo goed als alle niet diesel turbo, turbo`s hebben water koeling :)
dat zorgt er voor dat ze op hogere toerentallen heel blijven
diesels rijden vaak max 3000 a 4000 toeren dan is dat niet nodig
spannend verhaal…:hmmz
Diesel turbo’s draaien over het algemeen hogere toerentallen als benzine turbo’s, ook leveren ze hogere laaddrukken.;)
Het verschil is dat de uitlaatgastemperatuur bij een auto op benzine veel hoger ligt als bij een diesel. Maar het is helemaal niet verplicht of zo voor een benzineturbo, maar het is wel beter. Je voorkomt er o.a. mee dat de olie in de turbo gaat verkolen als je de motor meteen uitzet na hem vol belast te hebben. De oliedruk valt dan weg terwijl de turbo nog vele duizenden omwentelingen maakt en flink heet is. De olie die dan nog in de hete turbo aanwezig is verbrand dan sneller als bij een watergekoelde turbo. :afro
16 juli 2010 om 21:19 #17511713ik denk dat Freek met afstellen bedoelt de turbo druk samen met de benzine druk hoger zetten, aande hand van de wide band.
bov werkend maken dmv extra vacuum aansluitingen.
deze turbo geeft (denk ik) niet zo maar de geest. staat 40.000 op schijnt niet zo heel veel te zijn voor een TD-04
en ook hier zitten c20let injectoren op
@ sjoerdie
jammer dat je toen niet verder gegaan bent met je c20ne turbo, het was erg beun maar vond het wel erg gaaf om te zien hoe je lowbudget zo iets in elkaar knoopt :D
16 juli 2010 om 22:19 #17511714De tijden waren niet echt super, ik had een 60 feet tijd van 2,6 dat is echt bagger.
De tijden waren: 15.0 14.8 en 14.9
Dit is natuurlijk niet snel, maar daarom ga ik er nu nog wat dingen aan veranderen.
16 juli 2010 om 23:28 #17511715voornamelijk die inlaat.
die is veels te dun.
@max, uitlaat mag voorin eindigen in zowel de se als de sm..
in de sld niet… aangezien dat niet straat legaal is…Maar is idd een optie..
17 juli 2010 om 16:03 #17511716Vandaag heb ik de klep deksel pakking vervangen, de carter-ventilatie los gehaald van de gasklep, de waste gate actuator strakker gezet.
En ik heb een filmpje van het rijden gemaakt na deze aanpassingen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.