Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Opel Corsa A1 C20NE Turbo Megasquirt VERKOCHT
- Dit onderwerp bevat 1,136 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 april 2021om 08:25 door Haasje17.
-
AuteurBerichten
-
13 juli 2010 om 13:59 #17511667
Bedankt voor de tip :D
Ik wist dat ik hem eigenlijk had moeten vast zetten, maar ik wil de flenzen als ze lekken, laten vlakken.
Ik heb de bramen en oneffen heden aan de binnenkant glad gemaakt met een frees, het spruitstuk is ook gemonteerd.
De olie aanvoer leiding is ook gemonteerd, alleen nog een flexibel stukje laten maken dat op de turbo past. ( hitte bestendig )
Ik heb nu alleen even een uitdaging, ik kan de actuator niet kwijt :hmmz
Als ik de koude kant aan de distributie zeide doe dan komt het koude slakken huis tegen de olie pijlstok aan. En andersom komt de actuator tegen het onderblok aan.Dus ik moet nog even verder puzzlen :hmmz
13 juli 2010 om 16:21 #17511668
Straks de turbo eraan vast lassen, ja de flens, niet de turbo zelf :P
13 juli 2010 om 16:28 #17511669Zon freesje had ik ook, om hem nog wat lekkerder te laten frezen deed ik er bandenkrijt aan (dat vette gele spul)
13 juli 2010 om 18:45 #17511670origineel gepost door Fearless
Zon freesje had ik ook, om hem nog wat lekkerder te laten frezen deed ik er bandenkrijt aan (dat vette gele spul)Wat is daar het voordeel van?
13 juli 2010 om 21:12 #17511671Dan gaat je frees niet vol zitten, dat deed hij bij mij niet, dus ik heb het zonder gedaan.
13 juli 2010 om 21:19 #17511672
Morgen de olie en KVS en IC leidingen aansluiten, en de downpipe fabriceren :wtf
best veel op 1 dag, waarschijnlijk lukt het me niet allemaal in 1 dag :hmmz
13 juli 2010 om 21:22 #17511673FF nachtje door freek!
je hebt de turbo dus nu wel iets gedraaid er op gezet zie ik?!
13 juli 2010 om 21:29 #17511674origineel gepost door freek corsa
Dan gaat je frees niet vol zitten, dat deed hij bij mij niet, dus ik heb het zonder gedaan.Precies, dat had ik constant met die 8klepper kop toen. Maarja dat spul werdt ook zo zacht als boter met zon dingetje
13 juli 2010 om 21:30 #17511675Ja er is verschil tussen ALU en STAAL :P
14 juli 2010 om 10:56 #17511676Hangt die turbo niet te laag voor je olieretour, ik kan het niet goed zien?
14 juli 2010 om 12:03 #17511677hangt hoger dan de cartepan, dus is zeker hoog genoeg.
originele retour zit net aan de rand van het onderblok, en dat haalt ie makkelijk.
Maar wat ik wel zie is dat ie wat te lange bouten had, hehehe
14 juli 2010 om 14:08 #17511678Een paar te lange bouten ? Bijna alles is te lang :angel
Allemaal bijzaak :angel het moet gewoon werken.
De KVS leidingen zijn uitgezocht en voorbereid om aan te sluiten.
De olie aanvoer heb ik uitbesteed, daar krijg ik bericht van als het klaar lag.
De downpipe heb ik gelast, vraag niet hoe ;) maar het zal wel werken :angel
14 juli 2010 om 15:56 #17511679Eey freek,
Ziet er goed uit, Flenzen eindelijk binnen zo te zien?
14 juli 2010 om 16:27 #17511680hey daar hebben we freek wanabe :D:jerry
14 juli 2010 om 20:14 #17511681Vannacht komen er weer foto’s :P
14 juli 2010 om 22:39 #17511682
14 juli 2010 om 23:10 #17511683erg gaaf hoe snel je dit allemaal in elkaar zet!:thumbup
14 juli 2010 om 23:14 #17511684erg gaaf hoe goedkoop ik dit allemaal in elkaar kan zetten :thumbup :P
15 juli 2010 om 07:16 #17511685heey
is wel leuk die turbo op die c20ne
maar wat voor een zuigers heb je??
was hier zelf ook aan het denken
maar het meeste moet je zeker zelf maken ofniet???gr mike
15 juli 2010 om 09:32 #17511686Je gaat veelste hard!! :O
Vrije tijd over zeker :D15 juli 2010 om 16:26 #17511687Dit komt lang niet goed freek :o
15 juli 2010 om 17:40 #17511688je zult verteld staan wat het doet op een standaard ne-tje.
wat voor druk ga je erop zetten?
0.7 kan ie makkelijk hebben, daar reed ik ook me.
15 juli 2010 om 18:44 #17511689C20NE Turbo = Goed! :D
15 juli 2010 om 19:15 #17511690Erg leuk bezig, low-budget en gewoon proberen! Ben benieuwd wat het gaat doen! Hoe ga je het met je motormanagement aanpakken, of kun je dat standaard houden op de een of andere manier?
15 juli 2010 om 22:14 #17511691origineel gepost door sjoerdie
je zult verteld staan wat het doet op een standaard ne-tje.wat voor druk ga je erop zetten?
0.7 kan ie makkelijk hebben, daar reed ik ook me.
jou druk meter zat op de turbo dan is de druk daar 0.7 maar in de inlaat (door drukverschillen/ verschillen in dikte van de pijp / intercooler traject wil de echte druk op z,n minst 0.1 bar minder zijn.
wel heb ik ergens gelezen dat een standaard 8v 0.8 bar moet kunnen hebben, maar als je de boel niet goed afstelt rij je hem als nog stuk.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.