Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Opel Corsa A1 C20NE Turbo Megasquirt VERKOCHT
- Dit onderwerp bevat 1,136 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 april 2021om 08:25 door Haasje17.
-
AuteurBerichten
-
30 juni 2010 om 13:55 #17511642
xxx xxx
30 juni 2010 om 14:51 #17511643goed bezig :thumbup
30 juni 2010 om 15:38 #17511644turbo doorverkocht:o
die baksteun dat heb ik toen ook gedaan bij mij a corsa.
scheelt echt een heel stuk.
meer als de motorsteun linksvoor opvullen
30 juni 2010 om 18:02 #17511645Die steun links voor moet ik ook nog wat aan doen.
Ruiten kit die hard word erin doen ?
Of zijn er andere tips ?
Dat PU rubber PS 130 ofzoiets, dat lukt mij niet :swear
30 juni 2010 om 21:07 #17511646Lukt mij ook niet, het flubbert er nu al weer lekker tussen uit.
Volgende keer druk ik er oude stukken multiriem tussen, zelfde idee als wat je nu met een uitlaatrubbertje gedaan hebt
Ruitenkit beweegt nog te hard, heb dat ook gedaan eerst :PEr zijn apparte rubbers te koop met een metalen buitenkant en een bus binnenin, dit wil ik nog een keer aanschaffen, dan maak ik zelf nieuwe rubbers. Dmv plaatstaal en die rubberbussen
30 juni 2010 om 21:31 #17511647pu is voor gevordenen freek;)
oefening baart kunst.maar dit is een leuke oplossing.
ruiten kit kan ook goed alleen wordt nooit zo hard als hars.
30 juni 2010 om 22:05 #17511648http://www.hh-ms.com/enginemounts.htm
Hier haalde wij ze altijd vandaan voor de rally
30 juni 2010 om 22:15 #17511649Bedankt voor de link, ik kan er alleen online niets van zien.
Heb je ook een voorbeeld, met foto ofzo van wat ze leveren ?
1 juli 2010 om 09:38 #17511650ik gebruik ruitenkit…..
blijft goed zitten, heb de steun nog steeds.
en het voordeel is dat het dus NIET knoephard word.
want daardoor krijgen je steunen en carosserie zo hard op zijn flikker, dan scheurt de boel.
wat je ook kunt doen is aan de achter en voorkant, een plaatje lassen, zodat de hars of kit opgesloten zit, en dus niet wegkan.
1 juli 2010 om 09:41 #17511651Oefening baart kunst Freek, mij lukt het iedere keer zonder problemen :)
Kwestie van afplakken met goede schilders-tape, niet die grabbelbak zooi.
Eerst volledig ontvetten en dan PU 160!!! mengen (let goed op de verhoudingen, dus met maatbekers) en even met de fohn warm maken zodat het vloeibaarder wordt en de luchtbellen eruit gaan.
Daarna rustig aan volgieten en laten drogen, 2 a 3 dagen moeten het zeker doen.
Rij er al jaren mee.Maarre waarom maak je ze niet kompleet star? Voor een drag race motor werkt dat nog veel beter.
zie: http://www.corsa-novatuning.nl/nl/ophanging.htmp.s. kompleet zwarte motorkap maakt hem iets mooier, verder leuk bezig.
Als je niet meer met de turbo verder wilt gaan maar toch snel, heb ik wel wat anders leuks voor je liggen…..
1 juli 2010 om 10:36 #17511652Ik heb wel het goede potje, alleen was mijn maat beker niet zo nauwkeurig :angel
Ik ben nog aan het twijfelen over volledig starre steunen.
Eerst maar eens zien of ik het werkend krijg met turbo, ik beschouw dit als oefening voor het echte werk ( C20XE ombouw naar Turbo ).
Ik ben nog ff aan het knutselen geweest.
Filmpje staat hier onder.
1 juli 2010 om 11:24 #17511653Ik heb vorig jaar deze set aangeschaft.
Erg mooie set en niet super duur.
en motor ligt best star, maar is echt wel normaal mee te rijden zonder dat je gek word van de trillingen die worden door gegeven aan de carrosserie.maargoed het is maar net, gebruik je hem alleen voor racen of ook op de weg :D
combi van beide is altijd compromissen maken helaas…
1 juli 2010 om 12:44 #17511654Originally posted by freek corsa
Ik heb wel het goede potje, alleen was mijn maat beker niet zo nauwkeurig :angelIk ben nog aan het twijfelen over volledig starre steunen.
Tja met zo’n maatbeker weet je eigenlijk al dat het niet gaat lukken :0
Of gebruik dan je moeders keuken weegschaal. gelijk gewicht van de ene en de andere dan zit je ook al beter in de buurt.Trillingen vallen heel erg mee met starre steunen, vraag maar aan Eljan. En ze zijn makkelijk te maken, lassen kun je en een stukje koker of 3mm plaat heb je ook nog wel liggen.
Groot voordeel is dat je motor je chassis sterker maakt daar het dan ook je hele voorkant met elkaar verbindt. Klinkt misschien eerst onlogisch maar is echter wel zo.
Tevens kan je motor niet meer in trilling raken bij gripverlies (wel-geen-wel-geen-wel-geen grip, dat happeren) van je banden.
Doordat hij vast zit hierdoor hoef je je alleen nog maar te concentreren op je normale ophanging.
Voor het racen op de strip weet je met een FWD, hoe stugger hoe beter.
Setje goede slicks eronder en dan eens echt gaan!!!!Probeer het gewoon een keer.
2 zaten er al bij toen je heb van me overnam (buisje erin en aflassen en de 3e is snel te maken, zie Tekening.2 juli 2010 om 11:01 #17511655Alle metertjes zijn nu ook goed aangesloten met verlichting erin enzo.
Straks even kijken wat ik allemaal nodig heb om de originele tank eronder te hangen.
4 juli 2010 om 10:58 #17511656De “grote” remmen zitten er nu ook onder met teflon rvs remslangen :D
Ik heb nog steeds geen flenzen binnen :cry
De beugels om de tank mee vast te hangen zitten niet meer onder de auto, dus die moet ik nog ff zoeken.
6 juli 2010 om 21:29 #17511657Vandaag heb ik de originele brandstof tank van een corsa A GSI onder de corsa gehangen.
Morgen even verder met aansluiten en dan maar WEER eens achter de flenzen aan bellen :(
9 juli 2010 om 13:44 #17511658xxx xxxx
11 juli 2010 om 10:46 #17511659
11 juli 2010 om 13:05 #17511660goed bezig!!
nu nog een hoop lassen, meten en passen..
hopen dat het weer een beetje koeler word anders, is het geen doen.
12 juli 2010 om 21:29 #17511661
Morgen verder :agent
12 juli 2010 om 21:51 #17511662lekker bezig freek :D
12 juli 2010 om 21:57 #17511663over 4min is het al morgen :D hop hop!
12 juli 2010 om 21:58 #17511664het is ‘s nachts wel koeler he ;)
Morgen rijden zeker :o
haha, nee eerst op bed, ben ook maar een mens, slapen moet ook gebeuren ;)
13 juli 2010 om 10:32 #17511665:wors
13 juli 2010 om 12:27 #17511666Lekker aan de hobby :)
Kleine tip
Voor de volgende die je wilt lassen, monteer hem dan op een oude cilinderkop, daardoor trek je de warmte meer in het alu en trekt hij eigenlijk niet krom en heb je minder spanning in je spruitstuk. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.