Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Opel Corsa A1 C20NE Turbo Megasquirt VERKOCHT
- Dit onderwerp bevat 1,136 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 april 2021om 08:25 door Haasje17.
-
AuteurBerichten
-
23 juni 2010 om 13:36 #17511617
kan niet veel zijn lijkt me zo.
23 juni 2010 om 14:42 #17511618Uitlaat kleppen lekken op 3 cilinders.
Ik kreeg de tip om de motor te laten lopen zodat de hydrau stoters zich kunnen vullen.
Proberen dan maar ?
23 juni 2010 om 15:12 #17511619en dan gelijk ff toerenbegrenser?
23 juni 2010 om 16:12 #17511620Als hij dat haalt :P
Ik heb net de waterpomp verwisseld, die erin zat had een lekke kering.
Gelijk ff het originele distributie tandwiel erop gezet.
Compressie is dus niet aanwezig op 2 cilinders, hij heeft al op 2 cilinders gelopen.
De vonk is er wel op alle bougie’s, volgorde is ook goed.
23 juni 2010 om 16:23 #17511621gas hoare!:D
wel lullig nu zo
23 juni 2010 om 16:26 #17511622hehee, straks overlijd ie al voordat ie gereden heeft;)
23 juni 2010 om 16:54 #17511623origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
ik heb een TD04 liggen, (subaru impreza turbo)deze ben ik aan het aanpassen zodat hij andersom gemonteerd kan worden,
freek heeft flensen getekend, als deze flensen op tijd binnen komen, (we zoeken nog een niet al te dure cnc man) dan komt deze turbo er op. :) maar dit wordt hem zeker niet voor aanstaande vrijdag, wanneer er weer street legal night is op Drachten
ook moet ik nog achter een olie leiding aan, deze heb ik ook nog niet!
ook nog geen downpipe en geen buizen systeem, dus is ff afwachten wat het wordt..
als het niet op tijd bij elkaar gesprokkeld is, komt het gewoon op een later tijdstip meteen op mijn kadett.dit alles omdat freek graag een c20ne wilt opblazen :jerry
en de 16v turbo geen haast project is, en Freek wilt toch met iets rijden van de zomer op de sprint/ drag meetings.ff dat ik t begryp… freek heeft nergens geld voor ivm studie, maar wil wel een dik turbo blok bouwen.. dat loopt al niet echt op 1 lijn in mijn idee, en omdat dat te lang duurt, gaan we t beetje geld wat er dan is, nutteloos weggooien door te kijken hoe we een NE aan bonken kunnen krijgen?
23 juni 2010 om 16:54 #17511624Dat met die klepstoters heb ik ook heel veel gehad, dat motoren niet aanwouden slaan omdat de stoters niet vol zaten.
was vaak een questie van lang doorstarten en als ie dan aanslaat een beetje gashouden.
Wel met beleid natuurlijk niet dat ie een half uur zo draaien moet.
23 juni 2010 om 18:38 #17511625origineel gepost door mayhem
origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
ik heb een TD04 liggen, (subaru impreza turbo)deze ben ik aan het aanpassen zodat hij andersom gemonteerd kan worden,
freek heeft flensen getekend, als deze flensen op tijd binnen komen, (we zoeken nog een niet al te dure cnc man) dan komt deze turbo er op. :) maar dit wordt hem zeker niet voor aanstaande vrijdag, wanneer er weer street legal night is op Drachten
ook moet ik nog achter een olie leiding aan, deze heb ik ook nog niet!
ook nog geen downpipe en geen buizen systeem, dus is ff afwachten wat het wordt..
als het niet op tijd bij elkaar gesprokkeld is, komt het gewoon op een later tijdstip meteen op mijn kadett.dit alles omdat freek graag een c20ne wilt opblazen :jerry
en de 16v turbo geen haast project is, en Freek wilt toch met iets rijden van de zomer op de sprint/ drag meetings.ff dat ik t begryp… freek heeft nergens geld voor ivm studie, maar wil wel een dik turbo blok bouwen.. dat loopt al niet echt op 1 lijn in mijn idee, en omdat dat te lang duurt, gaan we t beetje geld wat er dan is, nutteloos weggooien door te kijken hoe we een NE aan bonken kunnen krijgen?
begrijp je verkeerd.
freek zoekt alles voor nop bij elkaar :jerry
23 juni 2010 om 19:42 #17511626idd begrijp je verkeerd,
, en daar gaat het niet om, als het maar hard gaat :)
23 juni 2010 om 19:53 #17511627cheap is the way to go!!!!!!!!!
alles nw bestellen kan iedereen
het systeem :als het niet kan zoals het moet ,dan moet het zoals het kan
dat werkt prima
mits je niet in problemen denkt maar in oplossingen!:D
ik vind deze projecten het mooist
keep us posted23 juni 2010 om 20:06 #17511628Originally posted by mrp-tech2
cheap is the way to go!!!!!!!!!
alles nw bestellen kan iedereenbeetje onzin…
ik heb wel bijna alles nieuw aan mijn motor en daar is geen tweede van.Een serieuse motor kost serieus geld…
Waarom? omdat spul wat hard gaat ook heel moet blijven.
Ga je op zaken bezuinigen dan krijg je problemen..been there, done that, won’t never do it again……
23 juni 2010 om 20:25 #17511629ja marcel, maar dit is geen serieuze motor:P
23 juni 2010 om 20:29 #17511630dit is toch mooi
van van alles en nog wat wat leuks bouwen
met het betrouwbaar en max vermogen
dan kost dat veel geld
deze manier voor tijdelijk heeft altijd zijn charme
ik vind het een cool project23 juni 2010 om 20:29 #17511631die 8v niet, maar die 16v toch wel???
23 juni 2010 om 21:27 #17511632De C20XE moet Goed, en dan bedoel ik niet duur en nieuw, maar wel rustig aan en goed na denken.
Deze C20NE heb ik in elkaar gezet omdat ik wil rijden. Dat ik er als de motor goed loopt een turbo op wil zetten heeft nu niets te maken met dat ik wil drag racen.
Jullie moeten niet denken dat ik gek ben en zo ff een blok ga vernielen, ik denk te weten wat ik doe.
Daarom wil ik ook nog test km gaan maken voor ik vol uit ga, ik wil natuurlijk niet de lol van andere bestuurders op de baan ontnemen. De motor moet dus HEEL blijven als ik de baan heb bereikt.
Als de motor bij mij thuis ploft door welke reden dan ook, dan heb ik de rotzooi hier op het pad en niet op het asfalt waar anderen ook op willen rijden.
Nu heb ik nog steeds het dilemma wat Marcel me heeft voorgeschoven.Ik mag niet mee doen in de street legal klasse omdat ik geen RDW omgekeurde auto heb.
De oplossing is dan mee doen in de SE klasse, maar dat mag niet omdat ik daar niet snel genoeg voor ben.
Ik zit mijn tijd weer te verdoen, de uitlaat moet er nog onder, de remmen nog ontluchten, het front moet er nog een beetje rechter voor en vast gezet worden.Dus geen foto’s, wel veel zweet :P
24 juni 2010 om 12:34 #175116333 cilinders, maar de 4e wil niet.
eerst weer eens compressie meten dan maar.
Remmen nog steeds ontluchten, bekrachtiger zit er wel goed op nu, vacuum slang ook.
Uitlaat spruit zit erop met NIEUWE pakking ( dat koste me weer een hand geld :P )
24 juni 2010 om 15:20 #17511634hoor net dat hij op 4 cilinders loopt :thumbup:agent
24 juni 2010 om 16:11 #17511635Klopt :D
De uitlaat is helemaal stil.
Remmen nog ontluchten, morgen uit de schorsing halen en verzekeren, APK heb ik er nog op als het goed is.
De toeter er nog ff op, dan kan ik ook wel eens naar de RDW :cool: morgen ochtend ofzo :P
Dan kan ik de DSL misschien nog ff winnen.
24 juni 2010 om 18:57 #17511636Remmen zijn ontlucht.
De bak lekt nog, die moet ik nog ff los pakken en schoon maken, dan weer in elkaar en vullen met olie.
RDW was een grapje, DSL rijden mag dus ook niet.
Dus ik doe niet mee morgen in drachten.
24 juni 2010 om 19:25 #17511637jammer, ik d8 al….
24 juni 2010 om 22:34 #1751163825 juni 2010 om 23:34 #17511639Vanmorgen heb ik de laatste puntjes klaar gemaakt.
Vanmiddag ben ik naar drachten gereden, dit ging probleem loos.
In drachten op het parkeer terrein liet ik de motor nog even zien aan bekenden, die wilde hem ook horen lopen.
Dus ik start de motor, spuit er benzine uit de retour slang :oDus direct motor uit gezet en kijken waar en welke slang het was.. Na het regelen van slang en gereedschap ben ik begonnen met repareren.
Na reparatie liep de motor ook beter :angel
Dus op de terug weg van drachten naar marum heb ik voor het eerst met deze C20NE echt gas gegeven, en volgens mij is het wel een motor die goed loopt :D
Vanuit stil stand vol gas weg, en het gas niet los laten, snel schakelen en de koppeling laten schieten, oooohhh wat is dat mooi :D
Hij fluit een klein beetje in de uitlaat, dat geeft al een turbo idee :angelDus komende week ben ik de turbo erop aan het bouwen ;)
26 juni 2010 om 08:19 #17511640komt die td04 van me erop?
das wel zonde lijkt me…
straks gebeurt er wat, en schieten de onderdelen zo door de turbo….
26 juni 2010 om 13:41 #17511641De TD-04 heb ik doorverkocht.
Ik heb er nu wel spijt van, hij had hier wel goed op gekunt.
De motor loopt nu best wel lekker, net nog ff gereden.
Ik heb ook weer nieuwe informatie binnen gekregen, dus ik kan het nu een stuk veiliger gaan opbouwen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.