Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Opel Corsa A1 C20NE Turbo Megasquirt VERKOCHT
- Dit onderwerp bevat 1,136 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 april 2021om 08:25 door Haasje17.
-
AuteurBerichten
-
21 juni 2010 om 14:47 #17511592
is inderdaad niet veel werk.
de motor uit een omega die ik had, ligt nu ook in een astra.
zijn maar een paar kleine verschillen
21 juni 2010 om 21:23 #17511593Ik moet nog een vliegwiel hebben, dan kan de motor in de auto.
21 juni 2010 om 22:49 #17511594heb nog een kom vliegwiel liggen van een c18xe,
is hetzelfde
heb tijd terug op een c18xe een plat c20ne wiel gezet.
21 juni 2010 om 22:51 #17511595Ik ga morgen naar Marrum, daar hoop ik een goed vliegwiel op te halen.
22 juni 2010 om 10:57 #17511596Het vliegwiel is van Marrum naar Marum verhuisd :D
Nu eerst even broodje eten en dan kan het spul in en aan elkaar geknoopt worden.
22 juni 2010 om 12:08 #17511597je knutselt wat:D
22 juni 2010 om 14:35 #17511598origineel gepost door freek corsa
Rel nicht :PZet die föhn nu maar in elkaar, dan kan ik die stofzuiger erop knallen, dan heb jij straks je setup in 1 keer pas klaar.
king:
heb jij die flensen al binnen dan?:jerry
22 juni 2010 om 15:29 #17511599Nee wel een F15 versnellingsbak van mijn andere sponsor :angel
22 juni 2010 om 18:24 #17511600xxx xxx
22 juni 2010 om 18:37 #17511601nice, maare wat is nu de bedoeling of heb ik daar overheen gelezen ?
Gebruik je deze motor om een beetje te testen en dergelijke met de turbo ?
22 juni 2010 om 19:31 #17511602ik heb een TD04 liggen, (subaru impreza turbo)
deze ben ik aan het aanpassen zodat hij andersom gemonteerd kan worden,
freek heeft flensen getekend, als deze flensen op tijd binnen komen, (we zoeken nog een niet al te dure cnc man) dan komt deze turbo er op. :) maar dit wordt hem zeker niet voor aanstaande vrijdag, wanneer er weer street legal night is op Drachten
ook moet ik nog achter een olie leiding aan, deze heb ik ook nog niet!
ook nog geen downpipe en geen buizen systeem, dus is ff afwachten wat het wordt..
als het niet op tijd bij elkaar gesprokkeld is, komt het gewoon op een later tijdstip meteen op mijn kadett.dit alles omdat freek graag een c20ne wilt opblazen :jerry
en de 16v turbo geen haast project is, en Freek wilt toch met iets rijden van de zomer op de sprint/ drag meetings.22 juni 2010 om 19:54 #17511603okok duidelijk :P altijd leuk motortje slopen. Ben zeer benieuwd hoe het zal gaan lopen :P
Aankomende vrijdag kom ik ook langs in Drachten vind het altijd geweldig vooral ook omdat er ook motoren sprinten.
22 juni 2010 om 19:59 #17511604Originally posted by sebastiaankadettcabriogsi
dit alles omdat freek graag een c20ne wilt opblazen :jerry
en de 16v turbo geen haast project is, en Freek wilt toch met iets rijden van de zomer op de sprint/ drag meetings.let wel, als dat ding dan ploft op de strip kun je verantwoordelijk worden gesteld voor de eventuele schade aan de strip..
Wil geen olie op de baan doordat iemand graag een blok wil slopen..22 juni 2010 om 20:12 #17511605ow nee joh ik zeg maar wat,
eerst maar eens afbouwen, (zonder turbo) en daarna verder kijken.
22 juni 2010 om 22:37 #17511606Hij is bijna af :angel
Morgen ga ik:
– KVS laatste T stuk aansluiten
– startmotor, dynamo, olie sensor draden aansluiten
– olie filter monteren en olie erin doen
– remmen werkend maken
– uitlaat fabriceren
– bobine aansluiten
– Min-pool aansluiten op het onderblokDe auto staat nu met aandrijf assen erin op 17 inch wielen.
Radiateur en slangen zijn aangesloten
De draadboom en dergelijke is aangesloten
Koppeling en versnellingen zijn gesteld22 juni 2010 om 23:22 #17511607goed bezig je zet er vaart achter :)
23 juni 2010 om 07:16 #17511608– KVS laatste T stuk aansluiten
V startmotor, dynamo, olie sensor draden aansluiten
V olie filter monteren en olie erin doen
– remmen werkend maken
– uitlaat fabriceren
V bobine aansluiten
V Min-pool aansluiten op het onderblok23 juni 2010 om 10:52 #17511609Voor die TD04 kun je ook een normaal spruitstuk nemen bv van een C20NE of een C18NZ en een adapterplaat ertussen.
23 juni 2010 om 11:00 #17511610we know,
maar wil er ook nog een gt25 op aan kunnen sluiten :) vandaar dat er wel een appart spruitstuk is :)
maar als de flensen er niet doorkomen wordt het hem voorlopig niet :)
23 juni 2010 om 11:13 #17511611Zover ik nu begrepen heb van Marcel mag ik niet eens rijden op DHRA met deze auto :o
23 juni 2010 om 11:31 #17511612want
23 juni 2010 om 12:33 #17511613De motor staat niet op kenteken.
In de andere klasse waar ik dan eventueel wel in zal mogen rijden, daar ben ik niet snel genoeg voor.
De auto moet dan onder de 14 seconden kunnen rijden, dat gaat deze C20NE zonder turbo niet redden.
23 juni 2010 om 12:41 #17511614xxx xxx
23 juni 2010 om 12:53 #17511615Freeeeekie! Ouwe sleutelaar! Hopelijk zie ik je vrijdag op de strip man en anders doen we zo wel even een babbeltje!
23 juni 2010 om 13:25 #17511616jammer dat de moter niet goed loopt,
maar wat me wel op valt die velgen staan hem goed,
nu nog ff de originele deuren er in, en a1 bumpers er onder, en je hebt een hele nette ogende a corsa,
maar goed, eerst maar eens de motor goed lopend krijgen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.