Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Opel Corsa A1 C20NE Turbo Megasquirt VERKOCHT
- Dit onderwerp bevat 1,136 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 april 2021om 08:25 door Haasje17.
-
AuteurBerichten
-
28 februari 2010 om 12:02 #17511515
ik weet wel iemand die goed kan zolderen hij werkt ook met pc’s freek woont vlak bij je in velp ;)
28 februari 2010 om 12:09 #17511516Vet!
Is dat normaal dat je hem zelf moet solderen? of scheelt dat gewoon keiharde eurotjes?
28 februari 2010 om 13:09 #17511517Is niet moeilijk hoor om te solderen, de eilandjes zijn lekker groot, kan makkelijk met een 10 euro bout van de gamma.
28 februari 2010 om 13:18 #17511518Zeker zelf solderen maar ik plaatste een ic voet
voor de ic zelf. Veel veiliger en is bij elke elektronica zaak
verkrijgbaar.Ik heb ook een oude ontstekingsdoos van een kadett E
leeg geroofd om een breakbox te maken in de motorruimte
en bijkoemde circuitjes in op te bergen.28 februari 2010 om 16:28 #17511519wat is een ic voet?
28 februari 2010 om 16:40 #17511520origineel gepost door corsaboy
http://link.marktplaats.nl/318067136misschien dat geert666 deze ook heeft???
oh ja dat was ik vergeten die heb ik zelf ook:jerry:jerry:jerry
u2u voor het andere prijskaartje!!!!!!!!!!!!!!
3 maart 2010 om 11:41 #17511521DP Engineering heeft die mapsensoren wel volgens mij.
3 maart 2010 om 13:12 #17511522Bedankt :D
Ik heb er eerst nog even geen haast mee, ik zal wel wat prijzen gaan opvragen en kijken wat er mogelijk is.
1 april 2010 om 07:53 #17511524Lekker stoeien met de krappe motor ruimte en de bocht straal van de lasbochten :P
1 april 2010 om 08:33 #17511525Leuk bedacht freek maarre……. wil niet lullig doen..
Zo te zien zijn je buizen niet even lang en daar gaat het dan toch om als je het juist zo wilt maken?De meeste ruimte win je met een LOG-style uitlaat, werken ook goed tot 350-400PK en zijn een stuk makkelijker te maken, scheuren eigenlijk niet en zijn zeer stabiel.
Met een “ramhorn” is scheuren juist vaak een probleem aangezien alles zwaar is, meer gelast moet worden en meer trillen kan. Juist je lassen of net ernaast scheuren.Je oppervlaktes aan de binnenkant van je buizen zijn bij een LOG makkelijker te reinigen van slak na het lassen dan een Ramhorn.
Met een standaard XE flens en 45mm buizen past alles direct, zelfs je gaten van de buis tov je kop passen, je kan desnoods je buizen onder een pers iets plat drukken zodat ze ovaal worden en iets mooier aan de kop aansluiten.
Je motor spreekt ook sneller je turbo aan daar je uitlaatgassen een veel kortere weg afleggen.
Op top vermogen heeft de LOG echter wel zijn beperkingen…Mooie test, wel alijd met een korrel zout nemen want we waren er niet bij en het is gedaan door een Ramhorn fabrikant….die wille die dinge juist verkopen..
1 april 2010 om 08:49 #17511526dat laatste spruitstuk gaat toch niet werken?
omdat de turbo van freek 2×2 uitlaat poorten nodig heeft. (zie flens)
1 april 2010 om 08:52 #17511527Originally posted by sebastiaankadettcabriogsi
dat laatste spruitstuk gaat toch niet werken?
omdat de turbo van freek 2×2 uitlaat poorten nodig heeft. (zie flens)
und?????
uitlaatgassen zijn uitlaatgassen…
of het nou via 1 of 2 kanalen loopt..1 april 2010 om 08:59 #17511528ja maar is een twinscroll moet eigenlijk cylinder 1en 4 en cilinder 2 en 3 koppelen
Is een hele speciale!
1 april 2010 om 09:02 #17511529ik meen dat freek dat echt wilt gaan scheiden, das toch ook zo bij de originele ook zo? daarom denk ik ook freek die middelste scheiding zijn flens heeft meegenomen.
1 april 2010 om 09:17 #17511530Als je toch voor een ramhorn wilt gaan maak hem dan zo, dan ben je het meest compakt. Veel plezier met het lassen….. en vergeet naderhand je flens niet in te door te snijden vanwege de warmte uitzettingen van het spruitstuk.
1 april 2010 om 09:30 #17511531Originally posted by geert666
ja maar is een twinscroll moet eigenlijk cylinder 1en 4 en cilinder 2 en 3 koppelenIs een hele speciale!
Is te begrijpen maar als hij dan de buizen wil gaan scheiden maakt hij het zich extra moeilijk.
De boostregeling is zowiezo al anders bij die dingen. Ik meen dat deze electronisch geregeld is.
Als er dan een externe waste gate op moet komen dan heeft het gescheiden systeem ook niet al teveel nut meer.Bedenk dat je met het dragracen toch alleen maar volgas rijdt. Voor op de straat voor deellast en vanuit onderin wegrijden is het meer van belang…
1 april 2010 om 09:39 #17511532zo kijk ik er ook tegenaan..
Die uitlaat gassen drukt ie er echt wel doorheen..1 april 2010 om 09:52 #17511533Lekker bezig! :thumbup
1 april 2010 om 09:54 #17511534Allemaal bedankt voor het mee denken :D
Ik wil inderdaad een equil lenght spruitstuk maken.
Ik heb inderdaad een twinscroll turbo, daarom wil ik cilinder 1 en 4 samen laten komen, en aan de andere kant cilinder 2 en 3 samen laten komen.
@ max, deze foto’s kan ik zeker mee verder, bedankt :D
Het spruitstuk wat ik nu getekend heb, is nog maar de eerste versie, ik ben nog aan het experimenteren met alle functies in het programma.
Ik ga de wastegate die in de turbo zit gebruiken, zo hoef ik niet 2 externe te gaan aanschaffen en plaatsen.
De electrische recirculatieklep ga ik afdoppen, ik zet er een 50mm tial BOV op.
Ook wil ik een elektrische boostcontroller op mijn megasquirt gaan bouwen.
@ corsaboy, Wat je zegt over uitlaat gassen klopt niet helemaal, er zit namelijk wel een pulsatie in de gasstroom.
1 april 2010 om 09:56 #17511535Originally posted by freek corsa
@ corsaboy, Wat je zegt over uitlaat gassen klopt niet helemaal, er zit namelijk wel een pulsatie in de gasstroom.
ja dat ben ik wel met je eens, maar goed laat maar hangen..
Soms moet je het jezelf niet moeilijker maken dan het al is..1 april 2010 om 10:02 #17511536het lijkt mij idd erg moeilijk om het te scheiden
maar goed we zullen zien waar het schip strand en of het strand ;)
1 april 2010 om 10:03 #17511537Hahaha, je hebt ook wel een beetje gelijk hoor, maar het is hobby, en ik wil ook wel eens proberen zo’n mooie ramshorn te maken.
Ik kan wel een beetje lassen, maar dit is zeker een uitdaging ;)
De lasbochten wil ik voor ik begin eerst allemaal aan elkaar plakken met plakband, dan kan ik alle aansluitingen naadloos maken.
Daarna wil ik de las volgorde gaan vastleggen, dat is een pittig klusje :vertag
En het aflassen moet gebeuren met een bekken gas, om de bloemkolen te voorkomen waar max me voor waarschuwde.
Dan zit ik alleen nog met de thermische spanningen die optreden, deze hoop ik in SolidWorks Simulation vast te kunnen stellen. Want dan kan ik er ook verstevigingen of juist verzwakkingen in maken, zodat er nergens een scheur in zal komen.
Ik realiseer me wel dat het een gigantische uitdaging is, maar ach, ik heb de tijd king:
1 april 2010 om 10:12 #17511538voor de mensen die niet weten wat een Twin scroll is:
Makkelijker is het om ze met kleine hechtjes aan elkaar te lassen.
Je kan ook een XE spruitstuk nemen en die bij de 4-2 afzagen en vanaf daar gaan ombouwen.
Je bent dan nog niet te laag voor je olieretoer van de turbo…
1 april 2010 om 12:08 #17511539origineel gepost door max
Je bent dan nog niet te laag voor je olieretoer van de turbo…Goed punt, die moet ik ook in de gaten houden :P
Wederom bedankt :D
1 april 2010 om 19:28 #17511540intresante info :hmmz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.