Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › opel corsa A 1.2i probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 november 2012 om 19:03 #17245781
Hallo
bij deze zijn we bezig met de opbouw van een racewagen maar we zitten met een probleem nl,
de originele tank en pomp is vervangen door een inox tankje met een externe brandstofpomp, Hüco 133000 12v, sindsdien
draaid de auto heel slecht,
we hebben het pompje aan de originele kabels aangesloten waardoor het af en toe pomp, dan draaid hij maar wil niet in toeren zonder pruttelen,
sluiten we de pomp rechtstreeks aan de batterij zodat ze continu pompt, dan krijgen we hem zelfs niet aan de praattankje staat in de koffer en is aangesloten aan de originele benzine leidingen, nl de zwarte toevoer en de blauwe retour
normaal kan het toch ook niets te maken hebben met het potje die voor het linker voorwiel zit en niet meer aangeloten is, deze diend om de benzinedampen op te nemen bij ons weten,
kan iemand het probleem bedenken, alvast bedankt voor de moeite
mvg Andy5 november 2012 om 20:40 #17983398ik vermoed dat je brandstof druk te hoog is. heb zelf de originele pomp weer in gebruik en de auto loopt weer 100%
5 november 2012 om 21:29 #17983399Pot bij je linker voorwiel is een brandstofdampen koolstoffilter, gewoon afdoppen die vacuumslangen.
De 1.2i draait met een monopoint carb, die vraagt om 0,75bar ongeveer.
6 november 2012 om 06:36 #17983400volgens ik kan vinden heeft de pomp een 0.30 BAR
6 november 2012 om 09:13 #17983401heb juist al de leidingen afgesloten van de koolstoffilter, maar nog zonder resultaat
de corsa zou van het jaar 90 zijn 1.2i swing,
6 november 2012 om 10:52 #179834020.3 bar is te laag voor de c12nz, daarom loopt ie haast niet. Zoals eerder wordt gezegd, heeft een c12nz meer druk nodig, want het is een single point injectie. De pomp die jij hebt, is voor een carburateur setup, zoals webers. Mocht je er voor een zacht prijsje vanaf willen, dan hoor ik het graag ;)
6 november 2012 om 11:01 #17983403zou dat het probleem zijn, als ik de pomp continu laat draaien krijg ik hem zelfs niet ingang
is het de blauwe of de zwarte darm die de retour is, kbegin nu daar aan te twijvelen
6 november 2012 om 11:23 #17983404Maakt niet uit of je m continue laat draaien, hij levert maar maximaal 0.3 bar, meer niet. En voor je injectie heb je gewoon meer druk nodig, dus een andere pomp ;)
6 november 2012 om 11:33 #17983405iemand een tip welke pomp ik moet gebruiken of waar ik ze kan bestellen
6 november 2012 om 17:44 #17983406Van die motor, de orig. pomp bestellen, die kun je dan uitwendig gebruiken.
6 november 2012 om 19:33 #17983407ik heb het origineel pompje nog liggen ,
je kan er wel twee darmpjes bij aansluiten maar het probleem is dat ze onderaan nog een fijn gaatje heeft waar ze ook benzine aanzuigt
mvg7 november 2012 om 07:04 #17983408Even de specificaties van de oude pomp opzoeken en een losse brandstofpomp met dezelfde specificaties aanschaffen
8 november 2012 om 18:46 #17983409als ik een pompje zou vinden die vb 3 of 5 bar zou leveren , zou het dan gewoon eerder afslaan op de gewenste druk of zou het door de te hooge druk ook niet lukken om hem aan de praat te krijgen
mvg8 november 2012 om 18:57 #17983410Teveel brandstofdruk lijkt me een te grote hoeveelheid inspuiting, als de injector dit ueberhaupt aankan… en dan zal die wel stilvallen door een slecht mengsel (teveel benzine)…
8 november 2012 om 20:16 #17983411Gewoon een brandstofpomp met een instelbare drukregelaar er tussen. Opzoeken hoeveel bar hij nodig heeft en hierop de regelaar instellen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.