Opel corsa 97 automaat in noodloop?

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel corsa 97 automaat in noodloop?

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    robinaardenburg1

Goedenavond, Ik heb een vraag ik reed vrijdag met regen en ik moest wat harder remmen. En toen kwam me auto in noodloop en het S lampje op me dashboard knippert ook. Ik hoor ook een vreemd geluid nu. Ik heb het een keer eerder gehad en toen reed ik een tijdje op de snelweg en starten ik de auto opnieuw en was het weg wie weet wat het kan zijn? Mvg Robin

Jurgen
      Deelnemer

Corsa A B C D?
        Motortype?

En uitlezen zegt al veel meer…

robinaardenburg1

corsa b 1.4 is het

BlackDevil

Hydraulische olie van de automatische versnellingsbak controleren. Meestal worden storingen veroorzaakt doordat er te weinig olie in zit. Bij plotseling en hard remmen kan dat een schommeling veroorzaken, net zoals bij te weinig benzine in je tank het lampje al gaat oplichten in een bocht.

Hydraulische olie (ATF) bijvullen geschiedt via de opening van de peilstok.

wim-v6
            Deelnemer

Keuze schakelaar op de bak Slecht contact, deze demonteren en reinigen.

zit op de bak aan de radiateurzijde, heeft de vorm van een Pizaapunt, zit een hevel op, met mechanische kabel, en een stukje kabel met een stekker eraan.

Willem

koenelsenaar
              Deelnemer

Willem, hoe demonteer je die pizzapunt? De twee bouten erop heb ik al losgedraaid….

wim-v6
                Deelnemer

ik zou dat eens moeten uitvinden op de bak die we hier hebben liggen…

Let op, de hevel moet ook los, daar zit nog een moer onder

Willem

koenelsenaar
                  Deelnemer

jup, schakelstang los, met borgclip. moertje op hevel los met doppie 12 en verlengstukje. twee grote bouten los met 13 mm doppie. grote moer losdraaien met doppie 22 mm. Dan kun je de pizzapunt bewegen en er remmenreiniger tussen spuiten. Inmiddels doen m’n achteruitrijlichten het weer.

Op het tapeindje waar je eerst met doppie 22 mm de moer hebt verwijderd(incl ijzeren ring, en stukje isolatiezooi) blijft hij hangen…

linfiel
                    Deelnemer

@wim-v6 wrote:

ik zou dat eens moeten uitvinden op de bak die we hier hebben liggen…

Let op, de hevel moet ook los, daar zit nog een moer onder

Willem

Wim dit is super simpel,
                      De schakelaar maak je los je tilt deze op zodat je hem een halve slag kan draaien,dan zie je 6 kruis kopjes en deze schroef je los en dan kan je de schakelaar delen,wel oppassen als hij open gaat er zitten 3 koperen stripjes met veertjes er itussen,deze schuiven over koperen baantjes heen,even schoon maken en in het koper slip zetten en hij doet het weer voor 15 jaar.

wim-v6
                      Deelnemer

Kijk mooie uitleg en opgelost probleem..

Mooi zo..

Willem

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.