Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › opel corsa 2007 blauwe rook
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 juni 2012 om 11:42 #17249522
hoi allemaal,
ben nieuw hier op het forum maar heb toch een klein vraagj.
ik heb een corsa van het jaar 2007 met 108000 km’s op de teller.motor is een 1.3 cdti 90pk nu gaat deze steeds blauw roken bij koude start. tijdens het rijden zie ik geen rook maar ondervind ik dat ik de turbo meer hoor fluiten als vroeger. weet iemand hier raad mee ?
alvast bedankt.
mvg verhaeghe dévo
12 juni 2012 om 12:06 #18035655Hallo,
Hèèl misschien is het stiekem handig om te vermelden welk motorblok erin ligt ;)
12 juni 2012 om 12:23 #18035656Als je rijdt en je geeft een flinke dot gas zie je dan ook blauwe rook? Dan duidt het op olieverbruik…
Ruik je ook diesel uit de uitlaat?
Het zou ook een lekkende verstuiver kunnen zijn, waardoor er brandstof in de cylinder terecht komt bij het stilstaan…Verder nog meer symptomen? Vloeistoffen allemaal wel in orde?
Het kan echt heel veel zijn…
12 juni 2012 om 12:29 #18035657neen enkel bij het starten heb ik blauwe rook. egt olie verbruik merk ik nog niet maar het zeker beter in de gaten houden. ik meld wel even dat ik meestal goed doorrij met de wagen.
12 juni 2012 om 12:44 #18035658Doorrijden is niet slecht, alleen wel als je dit met een koude motor doet….
Hij start wel normaal? Anders zouden het ook je gloeiers kunnen zijn,…
Google maar eens op ‘blauwe rook diesel start’. Staan verscheidene problemen opgesomd. Vind je het moeilijk om conclusies hieruit te trekken zou ik toch even langs de garagehouder gaan.
12 juni 2012 om 12:47 #18035659alles gaat normaal. starten doet hij altijd. enkel blauwe rook bij het starten de wagen heeft ook nog alle vermogen. wel hoor ik de turbo meer fluiten als vroeger dit is het enige verschil met in het begin.
17 juni 2012 om 20:21 #18035660Olieverbruik, Waar ruikt de rook naar??
Willem
18 juni 2012 om 05:58 #18035661Hoeveel blauwe rook praten we over?
En hoe blauw is blauw?De eerste paar ontbrandingen van een diesel zijn meestal onvolledig en geven bijna altijd wel wat donker gekleurde rook.
Sommige mensen vergissen zich en noemen het blauw, maar dan is het gewoon diesel rook.Het fluiten hoeft de turbo niet te zijn. Dat zou bijvoorbeeld ook een lichtelijk lekkende slang aansluiting kunnen zijn waar turbo druk door ontsnapt. Kan ook prima fluiten.
22 juni 2012 om 21:18 #18035662Bij slecht ontbranden van diesel is de rook meestal blauw.
Dit kan komen doordat de motor net gestart is, ofdat de verstuivers niet meer optimaal werken.
willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.