Opel Corsa 2005 stotteren/lamda/LMM ?

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel Corsa 2005 stotteren/lamda/LMM ?

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17257581
    deftrix
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 April 2013

      Dag allen,

      Ik ben nieuw hier en ben in het bezit van een :

      Opel Corsa-c Z1 10 XEP 2005

      Nadat ik deze fijne auto had gekocht in 2011 had ik geen problemen. Ok, accu en 2 banden vervangen maar verder geen rare dingen. Echter ging het uitlaatgas lampje in november 2012 branden en stotterde de motor, nadat deze foutmelding was uitgelezen door de ANWB kwamen er twee foutcodes uit.

      P 0130/8 en P 0170/9

      Voorste lambda sensor zou moeten worden vervangen (werd er gesuggereerd), maar ik heb zo mijn twijfels mede doordat ik ook vaak hoor dat het de luchtmassameter zou kunnen zijn. Of misschien wel de bougies, die dit jaar ook moeten worden vervangen.

      Daarnaast kwam ik er ook achter dat mijn oliepeil bijna leeg was, dom. De ketting was hierdoor veel meer gaan ratelen en deze is inmiddels vorige week vervangen. De auto is een stuk stiller en de ketting ratelt niet meer.

      Echter merkte ik op de auto ineens anders stuurt, moeilijk uit te leggen. Maar het gevoel met de auto is anders. EPS? Ik weet het niet, misschien komt het wel omdat de ketting nu vervangen is.

      Wie o wie kan mij helpen om het stotter/stuur probleem te verhelpen?

      Groetjes, Dave

      #18140299
      johanhummer9
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 May 2011

        geen geduld?

        #18140300
        deftrix
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 April 2013

          @johanhummer9 wrote:

          geen geduld?

          Nee, verkeerde onderwerp. :)

          #18140301
          deftrix
          Deelnemer
            Lid sinds:
            22 April 2013

            @deftrix wrote:

            @johanhummer9 wrote:

            geen geduld?

            Nee, verkeerde onderwerp. :)

            Niemand? Ik hou het voorlopig op het stotter probleem, want het sturen valt enigszins wel mee.
            Gisteren de bougies vervangen, sticker vastgezet van de lambda sensor en de een bandje van de LMM zat los.
            Na een tijd gereden te hebben (lampje was uit) dacht ik dat het probleem was opgelost.

            Helaas brand het lampje weer, zelfde foutmeldingen. Ik hou dan (volgens mij) twee opties over. De LMM of de voorste lambda sensor vervangen, weet iemand wat wijsheid is? En waar dit eventueel voor een schappelijk prijs te krijgen is.

            Alvast dank,
            Dave

            #18140302
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              LMM al eens uitgewisseld, deze is veelal de oorzaak van p0170 code

              Willem

              #18140303
              deftrix
              Deelnemer
                Lid sinds:
                22 April 2013

                Verhaal is nog steeds niet ten einde…. Het blijkt dat na de eerste storing, defect oliedruksensor, er na verloop van tijd olie door de bekabeling is gekropen. Hierdoor zijn diverse kabels aangetast. Hierop was advies om de kabelboom te vervangen, omdat deze steeds verschillende waardes aangaf.

                Vervangen in volgorde van tijd:
                – Bougies
                – Luchtfilter
                – Oliedruksensor
                – LMM vervangen, probleem bleef dus oude teruggezet

                Hierna :
                – Lambdasonde (NGK)
                – Alle bekabeling schoongemaakt waar de lambdasone/ECU/EGR op aangesloten zijn.

                Wederom :
                – Lambasonde (BOSCH, origineel)

                Hierna nog onderzoek laten doen bij garage, advies o.a. kabelboom vervangen :
                – Kabelboom
                – Lambdasonde voor (BOSCH, origineel)
                – Lambdasonde achter (NGK)
                – Oliedruksensor
                – LMM vervangen, probleem bleef dus oude teruggezet

                Auto rijd verders prima, echter na de laatste reparatie (kabelboom, oliedruksensor en lambdasonde voor) heb ik een dag later weer het storingslampje.

                Alle foutcodes die ik had zijn weg, na uitlezen krijg ik onderstaande fouten.
                P 0130 (4) – Lambda sonde, storing in circ. (rij 1, sensor 1)
                P 0135 (8) – Verwarming lambda sonde, storing in circ. (rij 1, sensor 1)

                De lambdasonde is begin Juni vervangen en is door de garage wederom eind Juli weer vervangen. Beide waren origineel Bosch, welke er oorspronkelijk ook in gezeten heeft. Voordat deze twee waren vervangen, heb ik begin mei een NGK erin gehad.

                Hellup? Volgens mij twee opties over. ECU of EGR…..

                #18140304
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Geen goed Contact met lambdasonde, of Computer kapot.

                  Willem

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.