Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Opel Corsa 2005 stotteren/lamda/LMM ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 mei 2013 om 21:03 #17257581
Dag allen,
Ik ben nieuw hier en ben in het bezit van een :
Opel Corsa-c Z1 10 XEP 2005
Nadat ik deze fijne auto had gekocht in 2011 had ik geen problemen. Ok, accu en 2 banden vervangen maar verder geen rare dingen. Echter ging het uitlaatgas lampje in november 2012 branden en stotterde de motor, nadat deze foutmelding was uitgelezen door de ANWB kwamen er twee foutcodes uit.
P 0130/8 en P 0170/9
Voorste lambda sensor zou moeten worden vervangen (werd er gesuggereerd), maar ik heb zo mijn twijfels mede doordat ik ook vaak hoor dat het de luchtmassameter zou kunnen zijn. Of misschien wel de bougies, die dit jaar ook moeten worden vervangen.
Daarnaast kwam ik er ook achter dat mijn oliepeil bijna leeg was, dom. De ketting was hierdoor veel meer gaan ratelen en deze is inmiddels vorige week vervangen. De auto is een stuk stiller en de ketting ratelt niet meer.
Echter merkte ik op de auto ineens anders stuurt, moeilijk uit te leggen. Maar het gevoel met de auto is anders. EPS? Ik weet het niet, misschien komt het wel omdat de ketting nu vervangen is.
Wie o wie kan mij helpen om het stotter/stuur probleem te verhelpen?
Groetjes, Dave
5 mei 2013 om 21:12 #18140299geen geduld?
5 mei 2013 om 21:19 #181403007 mei 2013 om 20:31 #18140301@deftrix wrote:
@johanhummer9 wrote:
geen geduld?
Nee, verkeerde onderwerp. :)
Niemand? Ik hou het voorlopig op het stotter probleem, want het sturen valt enigszins wel mee.
Gisteren de bougies vervangen, sticker vastgezet van de lambda sensor en de een bandje van de LMM zat los.
Na een tijd gereden te hebben (lampje was uit) dacht ik dat het probleem was opgelost.Helaas brand het lampje weer, zelfde foutmeldingen. Ik hou dan (volgens mij) twee opties over. De LMM of de voorste lambda sensor vervangen, weet iemand wat wijsheid is? En waar dit eventueel voor een schappelijk prijs te krijgen is.
Alvast dank,
Dave12 mei 2013 om 07:38 #18140302LMM al eens uitgewisseld, deze is veelal de oorzaak van p0170 code
Willem
5 augustus 2013 om 23:38 #18140303Verhaal is nog steeds niet ten einde…. Het blijkt dat na de eerste storing, defect oliedruksensor, er na verloop van tijd olie door de bekabeling is gekropen. Hierdoor zijn diverse kabels aangetast. Hierop was advies om de kabelboom te vervangen, omdat deze steeds verschillende waardes aangaf.
Vervangen in volgorde van tijd:
– Bougies
– Luchtfilter
– Oliedruksensor
– LMM vervangen, probleem bleef dus oude teruggezetHierna :
– Lambdasonde (NGK)
– Alle bekabeling schoongemaakt waar de lambdasone/ECU/EGR op aangesloten zijn.Wederom :
– Lambasonde (BOSCH, origineel)Hierna nog onderzoek laten doen bij garage, advies o.a. kabelboom vervangen :
– Kabelboom
– Lambdasonde voor (BOSCH, origineel)
– Lambdasonde achter (NGK)
– Oliedruksensor
– LMM vervangen, probleem bleef dus oude teruggezetAuto rijd verders prima, echter na de laatste reparatie (kabelboom, oliedruksensor en lambdasonde voor) heb ik een dag later weer het storingslampje.
Alle foutcodes die ik had zijn weg, na uitlezen krijg ik onderstaande fouten.
P 0130 (4) – Lambda sonde, storing in circ. (rij 1, sensor 1)
P 0135 (8) – Verwarming lambda sonde, storing in circ. (rij 1, sensor 1)De lambdasonde is begin Juni vervangen en is door de garage wederom eind Juli weer vervangen. Beide waren origineel Bosch, welke er oorspronkelijk ook in gezeten heeft. Voordat deze twee waren vervangen, heb ik begin mei een NGK erin gehad.
Hellup? Volgens mij twee opties over. ECU of EGR…..
10 augustus 2013 om 11:35 #18140304Geen goed Contact met lambdasonde, of Computer kapot.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.