Opel Corsa 2004 schakelt niet meer (goed)

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel Corsa 2004 schakelt niet meer (goed)

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Silver123

Hallo allemaal,

Ik weet niet of deze vraag al eens eerder gesteld is, excuus indien dat wel zo is. Ik zit met het volgende probleem: sinds vandaag schakelt mijn opel corsa uit 2004 (type C) niet meer. Ik was een stukje rijden en heb even stilgestaan. Toen ik weer weg wilde rijden kwam hij heel traag op. Ik dacht dat ik hem per ongeluk in z’n 3 had gezet. Toen ik over wilde schakelen vernam ik dat het helemaal niets deed. De 1 is nu zijn 3, en zijn 3 is zijn 1… de achteruit is nergens meer te vinden en het pookje zit er heel los in (beweegt alle kanten op zonder weerstand).

Wat kan het probleem zijn? Ik heb al even google gebruikt en vind geen oplossing, wie heeft ervaring met soortgelijke problemen?

Ik ben zelf natuurlijk niet handig, ik hoop dat ik hem maandag bij een garage kan krijgen. Wat zou zoiets kosten?

Bedankt alvast!!!

Nick-GSI
      Deelnemer

schakel mechanisme overleden,nieuwe monteren en afstellen. Is een veel voorkomend probleem bij de corsa C

Silver123

Bedankt voor de reactie!

Ai, dat klinkt niet goed….

Enig idee van de kosten als je je jedit laat repareren bij de garage? Ben echt een leek op autogebied helaas….

Bedankt!

sw_reijnders
          Deelnemer

90 euro voor het deel bovenop de bak bij de vod.
            vervangen kun je goed zelf, valt best mee.

http://www.autoonderdelenonline.nl/product.php?inv=&type=&artikel=1000005843″ onclick=”window.open(this.href);return false;

daarna is het de bak in zn vrij zetten en blokkeren.
            de pook binnen ook vastzetten met de daarvoor behorende gaten (zie je als je de hoes eraf trekt)
            en dan het mechanisme vastschroeven op de as die naar binnen gaat.

ivartje
            Deelnemer

is het dan niet verstandig om gelijk een schakelwegverkoter erop te zetten? die zijn €60 d8 ik en schakelt hij gelijk ook met veel kortere slagen

sw_reijnders
              Deelnemer

@ivartje wrote:

is het dan niet verstandig om gelijk een schakelwegverkoter erop te zetten? die zijn €60 d8 ik en schakelt hij gelijk ook met veel kortere slagen

als hij dat wil.
                ieder zn voorkeur, voor mij hoeft zoiets niet.

ivartje
                Deelnemer

is toch alleen maar een verbetering?als het toch kapot is doe het dan gelijk goed zou ik dan zeggen… :thumb

sw_reijnders
                  Deelnemer

daardoor gaat het schakelen ook zwaarder, niet iedereen is daar van gediend.
                    simple physics.

maar als jij het prettig vindt, moet je het vooral doen!!

ivartje
                    Deelnemer

bij mij valt het wel mee kwa zwaarder schakelen als je t goed invet en nylon bussen erin zet schakeld het retestrak en smooth maar idd hij moet zelf weten wat hij doet :thumb

bart-gsi
                      Deelnemer

Heeft een corsa c niet de zelfse kwaal als elke andere opel met dat de bol van de pook niet meer lekker is…. En dat je je pook in elke versnelling naar links en rechts kan bewegen.. Als dit zo isdan heeft de topicstart niks bij zijn versnellingbak te zoeken…

zenixje

Kan een stuk goedkoper http://www.fsrs-opelwebshop.nl/schakelmechaniek-opel-corsa-c-corsa-combo-c-meriv.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
                          Ik had ook het probleem, nu schakelt hij weer goed.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.