Opel corsa 1996 1.4 sport vraagje.

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel corsa 1996 1.4 sport vraagje.

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    astras

Heb net mijn auto van de garage weggehaald. Accu moest vervangen worden..

Mee weggereden maar wat mij erg opvalt is dat wanneer ik de koppeling in trap om te schakelen/remmen gaat de toerenteller flink omhoog tot 3000 toeren bijna.. alsof je de koppeling intrapt en tegelijk gas geeft, zo’n geluid maakt het ook..

Voor de reparatie had ik dat ook maar in mindere mate dan nu!

Heb zelf geen flauw idee wat dit is en of het een probleem is?

wie kent dit en weet wat het is?? :hmmz

corsageak

ik zou het niet weten heb er zelf nog geen ervaring mee, misschien iets met afstellingen ofzo. of ergens een sensortje stuk oid ?

verder zou ik je er nog niet mee kunnen helpen

suc6 ermee
        greetz
        corsageak

Bart Hoedemaker

gaskabel nog wel in orde? Gasklep enz ff nakijken mischien

corsageak

zou indd je gasklep kunnen zijn, als deze vuil is kan die soms blijven hangen.

kwestie van even je lucht toevoer slang waar je lmm op zit ff verwijderen lmm ook ff losmaken van de slang dan je gasklep ff open houden en emt remenrijniger of wd40 inspuiten wel goed droog maken.

en als je m dan start niet schrikken want je hoort een plofje onder je motorkap. is ook gelijk alles mooi schoon gebrand dacht ik zo maar :angel

alles weer goed monteren daarna en vergeet de lmm niet. kan niet zoveel kwaad als hij er niet op zit maar tog :D

greeetz
            corsageak king:

corsageak

origineel gepost door Bart Hoedemaker
              gaskabel nog wel in orde?

gaskabel is het zoizo niet dan zou je toeren blijven hangen of oplopen en niet ff omhoog gaan in de toeren dan naar beneden.

miss ergens iets mis in de ontkoppeling?
              vliegwiel ofzo?

astras

sry heb zelf weinig tot geen verstand van… (lmm??? gasklep?? waar zit dat?)
                bij die garage is ook de bekabeling van de startmotor gereinigd…
                Misschien dat daar iets mis is????
                Ik had het ervoor ook al beetje maar kan ik dit probleem bij hun gaan leggen of zit dat er niet in/??
                en is het een groot probleem? :hmmz:hmmz

corsageak

origineel gepost door astras
                  sry heb zelf weinig tot geen verstand van… (lmm??? gasklep?? waar zit dat?)
                  bij die garage is ook de bekabeling van de startmotor gereinigd…
                  Misschien dat daar iets mis is????
                  Ik had het ervoor ook al beetje maar kan ik dit probleem bij hun gaan leggen of zit dat er niet in/??
                  en is het een groot probleem? :hmmz:hmmz

stertmotor is het niet die jaagd je toeren niet omhoog als je je gas los laat.
                  als je startmotor vuil of defect is dan heb je start problemen.;)

robert_corsa

heb ook een soortgelijk probleem gehad met mjn oude corsa. onder de kap ze je dat ding op en neer bewegen als je gas geeft, een rond ding met een kabeltje eroverheen. deze will nog wel eens hangen blijfen. dit had mjn corsa wel heel vaak. ook hed k spelling in mijn gaspandaal, bij de opel dealer konden ze het niet verhelpen. toen heb ik onder de kap gekeken, en had het na 10sec verholpen. haha, mooi hoor

corsageak

dat is nou je gas kabel ;)
                      dat is dus meestal een kwestie van je gasklep ff schoon maken, of je kabeltje is dan versleten :)

yentl555

denk dat ze bij de garage de motor gereset hebben :) of de accu er een poosje af geweest is.
                        werd mijn motor ook altijd onrustiger als anders :) na een poosje was hij weer rustiger ( maar nog niet goed ) maar daar ben ik maar mee leren leven :P

Bart Hoedemaker

Reset heeft daar niet mee te maken. Kijk gewoon ff goed onder je motorkap of laat iemand er eventjes naar kijken als je het zelf niet kunt :thumbup

robert_corsa

origineel gepost door yentl555
                            denk dat ze bij de garage de motor gereset hebben :) of de accu er een poosje af geweest is.
                            werd mijn motor ook altijd onrustiger als anders :) na een poosje was hij weer rustiger ( maar nog niet goed ) maar daar ben ik maar mee leren leven :P

Als de accu polen zijn los geweest moet je volgens mij de moter eerst 10 min laten lopen, dan ut zetten, en dan weer starten. dan is de boel gereset. mijn mijn vaders carisma is dat zo tenminste. We hebben paar weken terug de koplampen vervangen i.v.m. het heel erg mat worden van de glazen (kon niet meer door apk door slechte lichtopbrengst) toen moest de accu er dus uit. dus vandaar.
                            nadat de accu er weer in zat liep de auto eerst niet spatzuiver, na 10 min uitzetten en daarna starten liep hij weer perfect.

maar dat is mitsubishi, kweet niet of dit ook zo is bij opel

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.