Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › opel corsa 1600 gsi
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 januari 2016 om 18:05 #18306165
Maar hoe ik zo lees in je vorige berichten is misschien verstandig om met je c16xe blok te beginnen en wat ervaring op te doen. En in de tussentijd wat meer technische kennis op doen.
21 januari 2016 om 21:10 #18306166Ja daar wil ik ook eerst mee beginnen alleen dit zijn tips wat ervaren autocrossers mij gavrn en dingen wat mijn vader ook deed in de cross en ze konden altijd aardig mee komen voorin met hun autos
21 januari 2016 om 21:48 #18306167Ik denk alleen dat het andere generatie motors zijn geweest, niet negatief bedoeld ;)
Welke wagen heeft je vader gereden?
21 januari 2016 om 21:58 #18306168als je een snelle en competitieve wagen wilt hebben, steek dan je geld in je ophanging ;) :thumb
21 januari 2016 om 22:15 #18306169Mijn vader reed toen een golf 1 en 2 jongens met een golf 2 en 1 met een scirocco op de golf 1 was een 1300 die reed met carbarateur bij de eerste 3 de golfjes 2 met carbarateur 1600 ook bij de eerste 5 en de scirocco waar eigenlijk alles aan noemde met standaard ophanging en webers eind 90 begin 200 vaak eerste beker prijs mee vandaar dat ik ook een beetje ervan weet collega van mij kwam met deze site
22 januari 2016 om 06:30 #18306170Niet gaan vloeken hier he haha
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
22 januari 2016 om 06:35 #18306171De c16XE is een injectie motor, als je deze om gaat bouwen naar carberateurs, zul je de computer moeten aanpassen, je brandstofdruk moeten verlagen en je inlaatspruitstuk flink moeten aanpassen.
Daarnaast is deze injectie motor zo slecht nog niet en bestaan hier diverse tuning mogelijkheden voor, maar dan is de vraag wat is je budget?
Powerbox van mantzel heb je inlaatspruitstuk nodig van een x16xe en een powerbox. Dbilas heeft compleet spruitstuk met chippen maar dan ben je ineens veel geld kwijt. Wil je koppel onderin, bovenin, welk toeren gebied ga je rijden? welke bak zit er achter het motorblok?
Al met al veel factoren en zeker niet zon simpel motortje als je op de eerste golfjes vindt.
22 januari 2016 om 07:49 #18306172@Corsa_GSi wrote:
@basss27 wrote:
Heeft geen zin.
Makkelijkste upgrades zijn:
– Powerbox inlaat. Krijg je leuke winst, onderin de toeren gaat ie iets minder trekken, wel VEEL meer boven de 3500 (Mantzel, mtec, of kloon)
– Spaghetti spruistuk (4-2-1 verdeeld het koppel heel mooi over het hele toerenbereik, 4-1 zorgt ervoor dat ie nog harder trekt in hoge toeren)
– Freeflow uitlaat om de gassen netjes af te voeren (ik weet evt nog een mooi systeem te liggen voor weinig)Daarna laten afstellen op de bank. Zul je rond de 130pk uitkomen.
Ben je bereid het blok open te trekken, kan je scherpere nokkenassen monteren.
Laat je hem daarna mappen met bovenstaande mods, kom je rond de 140-150pk uit.
En dan zit je ongemonteerd op:
Powerbox 1000 euro
spaghetti 250 euro
uitlaat 500 euro
afstellen op rollenbank 500 euroEn dat t.o.v. de carb set die hij al heeft gekocht voor 200, zie waar jullie advies fout gaat.
Nee joh, je moet gewoon afwachten tot je 2e hands iets leuks tegenkomt. Slim inkopen.
Kloon Powerbox vind je op eBay voor 100
Spaghetti ook voor 100
Freeflow uitlaat 500 euro? Rond de 200 nieuw van Sportex. Onder de 100 2e hands…Edit:
Nieuwe powerbox gevonden voor 150 euro heb je hem in huis:
http://www.ebay.com/itm/OPD-performance-inlet-manifold-corsa-tigra-barina-X16XE-X14XE-C16XE-/262230216204?hash=item3d0e238e0c:m:mhZZmjrEtGpneo3eHZbKJvw&vxp=mtr” onclick=”window.open(this.href);return false;Freeflow uitlaat weet ik nog wel te liggen voor 100. :thumb
22 januari 2016 om 15:02 #18306173Die gelaste doosjes zou ik er niet opzetten. Zit totaal geen flow model achter.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.