Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › opel corsa 1.6 gsi ’97 stappenmotor
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 september 2013 om 17:11 #17260919
Hallo, Kan iemand mij middels een foto of tekening laten zien waar ik de stappenmotor kan vinden in mijn corsa? ( 1.6 gsi uit 1997)
28 september 2013 om 17:16 #18176079op de gasklep.
http://ecat24.com/catalog/part/1/15/273/4255/20640/” onclick=”window.open(this.href);return false;
nummer 12
30 september 2013 om 18:37 #18176080ja,….gevonden maar hoe kom ik er bij?? is het nodig om het spruitstuk te verwijderen?
1 oktober 2013 om 06:11 #18176081Bovenhelft moet er af ja…
Zo moeilijk is dat niet. paar boutjes en een slangklem
Wel nieuwe pakking plaatsenWillem
1 oktober 2013 om 06:58 #18176082oké, bedankt willem
20 oktober 2013 om 15:50 #18176083Ik wil toch nog even dit topic afronden (omdat mij zelf vaak stoor aan onafgemaakte topics) Het was toch een stuk lastiger dan een paar boutjes en een slangenklem! Gelukkig was daar Michel die mij geheel belangenloos wilde helpen,…want zelf had ik dit niet aangedurfd,..!Er moest nog veel meer los,Luchtfilterslang ,..koelvloeistof tank moest verwijderd worden, brandstofslangen los enz. daarna was het nog een hele toer om de twee moertjes van de stappen motor los te krijgen omdat er heel slecht bij te komen was. uiteindelijk toch gelukt,…en niet voor niets, ding zat hartstikke vast. In gespoten met rem reiniger en heel voorzichtig kwam er beweging in. Ook meteen de inlaatklep van de carburateur schoongemaakt wat een “bagger”zat erop zeg! de carterontluchtingsslang zat ook vol met filterkorrels (wist Michel te vertellen) de koolstoffilter (geloof ik?) verkruimeld op den duur en inplaats van filteren zuigen deze korrels mee de slangen in en verstopt de boel. Ik heb dus het “filterbusje” welk onder het rechter voorspatbord zit los gehaald en helemaal leeg geschud, en weer terug geplaatst. (dat was nog wel een karweitje wat ik kon klaren) Affin na dat de stappenmotor weer gangbaar gemaakt was alles terug op de plaats,….koelvloeistof er in en starten maar,…..moest nog wel opnieuw uitgelezen worden,….maar het plotseling afslaan bij vaart verminderen was verleden tijd.! Inmiddels heb ik de auto geruild voor een motor,….bij deze nog bedankt voor jullie hulp!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.