Opel Corsa 1.4b Lakschade motorkap

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel Corsa 1.4b Lakschade motorkap

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234930
    Bigapple
      Lid sinds:
      21 October 2010

      Beste Forumleden,

      Op mijn opel corsa uit 1997 word de lakschade (alleen) op de motorkap steeds erger.

      Naar mijn inzicht bladert de blanke lak er snel af. Het gekke is dat de rest van de auto nog knalrood is.
      Is dit zelf de herstellen als je zelf redelijk handig ben of zou ik dit moeten laten overspuiten o.i.d

      Wat zullen dan de geschatte kosten zijn?

      Alvast bedankt!


      #17846478
      joop1970
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 September 2010

        Dit probleem heb ik niet vaak bij opels gezien, wel bij franse auto’s. Spuiten gaat je zo rond de 200 euro kosten, ik denk dat je beter een andere motorkap kunt zoeken. EEn kwaal is wel dat ze roesten aan de voorkant dus daar moet je dan even op letten.

        #17846479
        PeterNoFear
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 January 2012

          M’n broer heeft dit op z’n spoilertje, wat is het beste om te voorkomen dat het verder gaat, laten zitten, of tot de rand (waar het dus nog goed zit) afkrabben?

          #17846480
          Bigapple
            Lid sinds:
            21 October 2010

            Vorig jaar was het begonnen bij een heel klein stukje

            Wat ik heb waargenomen is dat er vocht onderkomt. Vervolgens schijnt het zonnetje erop en kan bladert het er zo af.
            Ik persoonlijk denk dat je hier weinig tegen kunt doen.

            #17846481
            PeterNoFear
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 January 2012

              @Bigapple wrote:

              Vorig jaar was het begonnen bij een heel klein stukje

              Wat ik heb waargenomen is dat er vocht onderkomt. Vervolgens schijnt het zonnetje erop en kan bladert het er zo af.
              Ik persoonlijk denk dat je hier weinig tegen kunt doen.

              Dus gaatje prikken en weer indrukken dat het weer strak zit wil niet?
              Want het is meer een blaasje, lak is nog heel.

              #17846482
              Bigapple
                Lid sinds:
                21 October 2010

                Het begon bij mij ook met een blaasje, later werd het steeds meer.
                alleen ik had het gevoel dat het met klimaat te maken had (vochtigheid + zon,warmte ect).

                Voor oplossingen ben ik hier ook op het forum, maar als het alleen de spoiler betreft, losschroeven opschuren en overspuiten?

                #17846483
                PeterNoFear
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 January 2012

                  @Bigapple wrote:

                  Het begon bij mij ook met een blaasje, later werd het steeds meer.
                  alleen ik had het gevoel dat het met klimaat te maken had (vochtigheid + zon,warmte ect).

                  Voor oplossingen ben ik hier ook op het forum, maar als het alleen de spoiler betreft, losschroeven opschuren en overspuiten?

                  Ja, als dat zou kunnen zou het heel fijn zijn, laat het nou net zijn dat die van m’n broer gekit zit, en niet geschroefd.
                  Als ik dat blaasje open laat knappen (of als het te groot word) zelf doe, en dan ff wat verse lak of verf er op, moet dat toch ook willen?

                  #17846484
                  Tigra-Black
                    Lid sinds:
                    30 March 2012

                    Je kunt nadat je de randen netjes hebt het geheel opschuren met een zeer fijn waterproof schuurpapiertje en de blanke lak daarna een extra laagje geven uit een spuitbus. Het is geen prof oplossing maar hierna is het wel beschermd. en het ziet er 50x beter uit.
                    Wat gaat het kosten? een dagje rommelen met 2 velletjes schuurpapier en 2 spuitbusjes blanke lak dus voor nog geen 25 euro ben je klaar en je zult versteld staan van het resultaat als je klaar bent.

                    #17846485
                    Dr.Ed
                      Lid sinds:
                      9 October 2011

                      Het is een bekend probleem bij de introductie van de nieuwe “watergedragen” blanke laksoorten, ergens in de jaren 90. Nieuw techniek, maar blijkt op termijn niet echt duurzaam te zijn. In jou geval zou ik een andere motorkap op de sloop halen. Rood is in voldoende mate aanwezig en kost je de kop niet. Mijn rode b corsa heeft exact hetzelfde probleem, maar dan aan het rechtervoorscherm.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.