opel corsa 1.4 1994 opvoeren

Forumindex Forums Modellen Corsa opel corsa 1.4 1994 opvoeren

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 26 tot 42 (van in totaal 42)
  • Auteur
    Berichten
  • #18120313
    Corsa_GSi
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Ik ben ook van mening dat je geen geld aan een c14nz moet uitgeven.

      Je kan hem natuurlijk ombouwen naar multipoint injectie (Mantzel deed dat met de inlaat, elektronica, benzinepomp etc. van de C14SE / C16SE).

      Ook een sportuitlaat zal iets helpen: Sportex levert dan alles voor redelijke prijzen, van spaghetti tot einddemper.
      http://www.sportex-exhausts.com/store_main.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;

      Een goede luchtfilter erop (http://www.txautosport.co.uk/carbon-fibre-cold-air-induction-kit-94-p.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;).

      Evnetueel kan je de nokkenas nog vervangen.

      Maar goed kijk wat dat kost bij elkaar gemonteerd en wel.
      Dan is een swap naar een x16xe een betere en goedkopere oplossing.

      #18120314
      trashmetal
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 February 2007

        inlaatspruitstuk van een c16se c14se gaat niet passen op een c14nz kop
        poorten komen niet uit
        dan zal mantzel wel een eigen spruitstukje er voor gemaakt hebben ;)

        de aanpassingen die ik aandraagde vind ik geen weggegooid geld
        je kunt immers alles op het spruitstuk na ook op een ander blok gebruiken
        dus mocht de ts er later voor kiezen toch een blokswap te doen
        kan hij deze parts gewoon gebruiken
        de motor zelf zou ik indd niets aan spenderen

        #18120315
        doelie1991
          Lid sinds:
          26 March 2013

          Bedankt voor de reacties
          Miss is een moterswap ook wel een leuk idee maja wat voor moter kan je dan er het beste inzetten en zit je dan niet met herkeuringen van rdw enzo??

          #18120316
          trashmetal
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 February 2007

            bij blokswap moet je indd naar de rdw
            welke motor het beste is ligt aan je verwachtingen en budget
            als je niet al te veel te spenderen hebt zou ik er een c16se of c14se in leggen
            als geld geen rol speelt dan zou ik voor de c20let ombouw gaan

            #18120298
            Stender
            Moderator
              Lid sinds:
              5 April 2009

              Mensen, houd de discussie even netjes. TS wilt weten hoe hij zijn auto sneller kan laten optrekken. Dit kan op 2 manier: motorswap of opvoeren.

              #18120317
              corsa14slow
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 December 2011

                C14SE rijd zeker vlotter dan een C14NZ, ombouw kost niet veel.
                C16SE in een Corsa B zie je niet veel dus dan maak je ook weer unieker :jerry (rijden al meerdere Corsa B 2.0 rond in NL)
                maar een C14NZ opfokken schiet niet echt op…

                #18120318
                Corsa_GSi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Zowel C14SE als X16XE bestaat gewoon type goedkeuring voor, dat maakt omkeuring makkelijker ook als je auto van na 1997 is.

                  C16SE bestaat geen typegoedkeuring voor en kan problemen met uitlaadgaswaardes opleveren.

                  #18120319
                  trashmetal
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 February 2007

                    hij is van ’94 volgens topictitel dus denk dat een c16se ook geen probleem is
                    bovendien als er gewoon een kat onder hangt en het ding goed loopt bij de keuring
                    dat het wel zal meevallen met die waardes

                    #18120320
                    corsaboy
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      idd, een c16se moet gewoon de waardes halen icm een katalysator en lambda.
                      Ook het omkeuren zal totaal geen probleem zijn. Voor 55 euro ben je klaar.

                      Ook zijn de motoren betaalbaar en hebben ze meer potentie.

                      #18120321
                      astraTD
                        Lid sinds:
                        9 March 2009

                        Waarom heb je bij aankoop van een auto niet gelijk gekeken naar iets snellers als een dooie 1400cctje?

                        Voor mijn gevoel had ik dan alle motortypes uit geprobeerd in de Corsa, welke het lekkerst reed dat werd hem.

                        Optie verkoop hem en koop iets anders. Bespaar je een hoop moeite en kosten uit.. Of je moet echt gek zijn van auto sleutelen en de ruimte.

                        #18120322
                        joop1970
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 September 2010

                          Zou sowieso eerst de staat van de corsa zelf even goed bekijken, hij is uit 94 dus roest zul je hier en daar sowieso gaan tegenkomen. Beetje zonde als dat ding een jaar na de ombouw naar de hoop moet.

                          #18120323
                          soepkiepe
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            10 August 2010

                            of eerst opknappen en dan ombouwen ;)
                            om een 1 of andere reden heb ik het vermoeden dat dit een beginnend bestuurder is, dus denk dat ie beter eerst zijn 1.4 kan houden en dan de auto eerst helemaal opknappen, en het blok maar eens als laatste te doen.
                            dan weet je ook zeker dat je een goeie auto heb ;)

                            #18120324
                            corsaboy
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              dat die uit 1994 betekent niet gelijk dat er roest aanzit.
                              Het is mogelijk maar het hoeft niet, mijn eigen gsi uit 94 heeft geen roest, de 93 ér B die wij gehad hebben had ook geen spatje roest..

                              Dus ze bestaan wel.. Maar ben het wel mee eens dat je wel goed moet gaan kijken voordat je er geld in pompt..

                              #18120325
                              Vannos
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                14 November 2010

                                rij nu ook een 1.4 en ziet er nu zo uit, met relatief weinig geld.

                                als de calibra klaar is wil ik deze wat sneller hebben met een 2.0 8v of 2.0 16 v

                                inderdaad zonde geld om dat 1.4 op te voeren. beter een ander motortje :D

                                #18120326
                                doelie1991
                                  Lid sinds:
                                  26 March 2013

                                  Jaa ik heb wel beetje rondgekeken en maar op dat moment zag die er het beste uit uit de opties die ik had de buitenkant is al ver opgeknapt(alleen nog beetje spuitwerk) voor de rest is da beetje roest wat erop zat allemaal behandeld en zo ver mogelijk verwijderd dusja nu nog ff kijken voor een ander blok

                                  #18120327
                                  PeterNoFear
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    3 January 2012

                                    Je kunt beter een nette tragere auto hebben, dan zo’n uitgeleefde GSi met 106/9 pk.
                                    GSi’tjes worden toch vaak slechter behandeld en zijn wat uitgeleefder.

                                    (Niet altijd, over het algemeen)

                                    #18120328
                                    Vinci
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      3 August 2009

                                      Sneller optrekken kan je ook simpel en goedkoop doen met bredere bandjes met kleinere omtrek. Werkte vroeger op mijn mini best goed!

                                      Weet niet of een andere bak nog een optie is, maar voor sneller optrek werk kan het heel veel uitmaken wat voor overbrengingen er aan hangen, eigenlijk een beetje het zelfde effect als de kleinere wielomtrek.

                                      Verder heeft de C14NZ een vrij lage compressieverhouding en zal er daardoor wellicht met weinig mechanische aanpassingen een turbo aan gehangen kunnen worden, maar de praktijk is meestal dat alles bij mekaar het toch heel duur wordt, en dan ben ik het met de meningen eens dat overstappen op een ander blok een betere optie is.

                                      Ik vind het wel fijn om een geheel origineel blok te rijden, met alles vervangbaar voor wat je gewoon zo kan bestellen of bij de dealer kan kopen. Ook storing zoeken is op een originele motor gewoon veel fijner, tenzij je echt een enorm ervaren tuner bent natuurlijk. En over die 55 euro die omkeuren kost in dit land mag je je zelf alleen maar rijk prijzen, kijk eens wat dat al in Belgie kost, of nog erger, Duitsland, of nog erger Noorwegen!!

                                      Heb zelf jaren lang C14NZ gereden in een Kadett en om zon ding nou te tunen? Bij mij ging die zo al regelmatig stuk, lekke koppakking, ECU stuk enz enz… Ze lopen origineel wel erg mooi en het start altijd, maar meer vermogen er uit is gewoon elk weekend sleutelen denk ik.

                                      Toen mijn ECU stuk ging was de temp sensor regeling naar de mallemoeren, dus stond daardoor zo rijk dat ik enkel vol gas er mee kon rijden, anders sloeg hij af. En mijn KAT vloog er letterlijk van in de fik, dus zou als je toch van plan bent er ook maar iets aan te tunen als eerste die KAT er onder weg slopen.

                                    17 berichten aan het bekijken - 26 tot 42 (van in totaal 42)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.