Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › opel corsa 1.4 1994 opvoeren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 maart 2013 om 16:52 #18120313
Ik ben ook van mening dat je geen geld aan een c14nz moet uitgeven.
Je kan hem natuurlijk ombouwen naar multipoint injectie (Mantzel deed dat met de inlaat, elektronica, benzinepomp etc. van de C14SE / C16SE).
Ook een sportuitlaat zal iets helpen: Sportex levert dan alles voor redelijke prijzen, van spaghetti tot einddemper.
http://www.sportex-exhausts.com/store_main.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;Een goede luchtfilter erop (http://www.txautosport.co.uk/carbon-fibre-cold-air-induction-kit-94-p.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;).
Evnetueel kan je de nokkenas nog vervangen.
Maar goed kijk wat dat kost bij elkaar gemonteerd en wel.
Dan is een swap naar een x16xe een betere en goedkopere oplossing.27 maart 2013 om 16:57 #18120314inlaatspruitstuk van een c16se c14se gaat niet passen op een c14nz kop
poorten komen niet uit
dan zal mantzel wel een eigen spruitstukje er voor gemaakt hebben ;)de aanpassingen die ik aandraagde vind ik geen weggegooid geld
je kunt immers alles op het spruitstuk na ook op een ander blok gebruiken
dus mocht de ts er later voor kiezen toch een blokswap te doen
kan hij deze parts gewoon gebruiken
de motor zelf zou ik indd niets aan spenderen27 maart 2013 om 17:16 #18120315Bedankt voor de reacties
Miss is een moterswap ook wel een leuk idee maja wat voor moter kan je dan er het beste inzetten en zit je dan niet met herkeuringen van rdw enzo??27 maart 2013 om 17:22 #18120316bij blokswap moet je indd naar de rdw
welke motor het beste is ligt aan je verwachtingen en budget
als je niet al te veel te spenderen hebt zou ik er een c16se of c14se in leggen
als geld geen rol speelt dan zou ik voor de c20let ombouw gaan27 maart 2013 om 18:45 #18120298Mensen, houd de discussie even netjes. TS wilt weten hoe hij zijn auto sneller kan laten optrekken. Dit kan op 2 manier: motorswap of opvoeren.
27 maart 2013 om 19:08 #18120317C14SE rijd zeker vlotter dan een C14NZ, ombouw kost niet veel.
C16SE in een Corsa B zie je niet veel dus dan maak je ook weer unieker :jerry (rijden al meerdere Corsa B 2.0 rond in NL)
maar een C14NZ opfokken schiet niet echt op…28 maart 2013 om 14:26 #18120318Zowel C14SE als X16XE bestaat gewoon type goedkeuring voor, dat maakt omkeuring makkelijker ook als je auto van na 1997 is.
C16SE bestaat geen typegoedkeuring voor en kan problemen met uitlaadgaswaardes opleveren.
28 maart 2013 om 15:27 #18120319hij is van ’94 volgens topictitel dus denk dat een c16se ook geen probleem is
bovendien als er gewoon een kat onder hangt en het ding goed loopt bij de keuring
dat het wel zal meevallen met die waardes28 maart 2013 om 15:37 #18120320idd, een c16se moet gewoon de waardes halen icm een katalysator en lambda.
Ook het omkeuren zal totaal geen probleem zijn. Voor 55 euro ben je klaar.Ook zijn de motoren betaalbaar en hebben ze meer potentie.
28 maart 2013 om 18:43 #18120321Waarom heb je bij aankoop van een auto niet gelijk gekeken naar iets snellers als een dooie 1400cctje?
Voor mijn gevoel had ik dan alle motortypes uit geprobeerd in de Corsa, welke het lekkerst reed dat werd hem.
Optie verkoop hem en koop iets anders. Bespaar je een hoop moeite en kosten uit.. Of je moet echt gek zijn van auto sleutelen en de ruimte.
28 maart 2013 om 19:28 #18120322Zou sowieso eerst de staat van de corsa zelf even goed bekijken, hij is uit 94 dus roest zul je hier en daar sowieso gaan tegenkomen. Beetje zonde als dat ding een jaar na de ombouw naar de hoop moet.
28 maart 2013 om 19:32 #18120323of eerst opknappen en dan ombouwen ;)
om een 1 of andere reden heb ik het vermoeden dat dit een beginnend bestuurder is, dus denk dat ie beter eerst zijn 1.4 kan houden en dan de auto eerst helemaal opknappen, en het blok maar eens als laatste te doen.
dan weet je ook zeker dat je een goeie auto heb ;)28 maart 2013 om 21:11 #18120324dat die uit 1994 betekent niet gelijk dat er roest aanzit.
Het is mogelijk maar het hoeft niet, mijn eigen gsi uit 94 heeft geen roest, de 93 ér B die wij gehad hebben had ook geen spatje roest..Dus ze bestaan wel.. Maar ben het wel mee eens dat je wel goed moet gaan kijken voordat je er geld in pompt..
28 maart 2013 om 21:14 #18120325rij nu ook een 1.4 en ziet er nu zo uit, met relatief weinig geld.
als de calibra klaar is wil ik deze wat sneller hebben met een 2.0 8v of 2.0 16 v
inderdaad zonde geld om dat 1.4 op te voeren. beter een ander motortje :D
29 maart 2013 om 22:45 #18120326Jaa ik heb wel beetje rondgekeken en maar op dat moment zag die er het beste uit uit de opties die ik had de buitenkant is al ver opgeknapt(alleen nog beetje spuitwerk) voor de rest is da beetje roest wat erop zat allemaal behandeld en zo ver mogelijk verwijderd dusja nu nog ff kijken voor een ander blok
29 maart 2013 om 23:01 #18120327Je kunt beter een nette tragere auto hebben, dan zo’n uitgeleefde GSi met 106/9 pk.
GSi’tjes worden toch vaak slechter behandeld en zijn wat uitgeleefder.(Niet altijd, over het algemeen)
29 maart 2013 om 23:26 #18120328Sneller optrekken kan je ook simpel en goedkoop doen met bredere bandjes met kleinere omtrek. Werkte vroeger op mijn mini best goed!
Weet niet of een andere bak nog een optie is, maar voor sneller optrek werk kan het heel veel uitmaken wat voor overbrengingen er aan hangen, eigenlijk een beetje het zelfde effect als de kleinere wielomtrek.
Verder heeft de C14NZ een vrij lage compressieverhouding en zal er daardoor wellicht met weinig mechanische aanpassingen een turbo aan gehangen kunnen worden, maar de praktijk is meestal dat alles bij mekaar het toch heel duur wordt, en dan ben ik het met de meningen eens dat overstappen op een ander blok een betere optie is.
Ik vind het wel fijn om een geheel origineel blok te rijden, met alles vervangbaar voor wat je gewoon zo kan bestellen of bij de dealer kan kopen. Ook storing zoeken is op een originele motor gewoon veel fijner, tenzij je echt een enorm ervaren tuner bent natuurlijk. En over die 55 euro die omkeuren kost in dit land mag je je zelf alleen maar rijk prijzen, kijk eens wat dat al in Belgie kost, of nog erger, Duitsland, of nog erger Noorwegen!!
Heb zelf jaren lang C14NZ gereden in een Kadett en om zon ding nou te tunen? Bij mij ging die zo al regelmatig stuk, lekke koppakking, ECU stuk enz enz… Ze lopen origineel wel erg mooi en het start altijd, maar meer vermogen er uit is gewoon elk weekend sleutelen denk ik.
Toen mijn ECU stuk ging was de temp sensor regeling naar de mallemoeren, dus stond daardoor zo rijk dat ik enkel vol gas er mee kon rijden, anders sloeg hij af. En mijn KAT vloog er letterlijk van in de fik, dus zou als je toch van plan bent er ook maar iets aan te tunen als eerste die KAT er onder weg slopen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.