Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › opel corsa 1.4 1994 opvoeren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 maart 2013 om 23:38 #17256560
hallo ik wil graag men corsa wat harder laten optrekken hoe kan ik dit het beste doen?? Moter is een c1.4nz
27 maart 2013 om 05:35 #18120288een c14nz zal nooit een racemonster worden
je kunt de brandstofdruk iets verhogen met een verstelbare brandstofdrukregelaar
zou niet verder dan 1 bar gaan
uitlaatspruitstuk van een c14sec16se of spaghetti er op
katvervanger en leuke groep n uitlaat er achter
cold air intake makendit is zo’n beetje alles wat je voor een leuke prijs kan doen
wil je meer zou ik toch gaan kijken naar een ander blok27 maart 2013 om 06:29 #18120289je vergeet wat trash ;)
alles uit je auto trekken behalve je bestuurdersstoel.
dan ben word de auto gelijk een aantal kilo lichter, trek hij ook aardig vlotter op.27 maart 2013 om 06:31 #18120290hoe moet je sturen dan? :jerry
nee ja als je geen probleem hebt met een kaal interieur kunnen er aardig wat kilos worden bespaard :vertag27 maart 2013 om 06:38 #18120291snap off stuur he :jerry
verder kan hij ook nog dat zelfde doen als wat ik bij die van mij heb gedaan, dat in het luchtfilterhuis, weet zo niet hoe je die zooi noemt haha.
maar word ie ook maar iets sneller van.27 maart 2013 om 07:12 #18120292brandstofdrukverhogen heeft geen enkele zin,
sta je alleen maar je cilinderwanden te spoelen.Een c14nz is een punica motor waar je gewoon onderhoudt aan moet doen en verder lekker orgineel moet houden.
Is niet wat en wordt niet wat.Wil je echt meer vermogen dan zou je kunnen ombouwen naar x14xe, x16xe of c16xe..
Daar kun je wel wat mee..27 maart 2013 om 07:26 #18120293@corsaboy wrote:
brandstofdrukverhogen heeft geen enkele zin,
sta je alleen maar je cilinderwanden te spoelen.Een c14nz is een punica motor waar je gewoon onderhoudt aan moet doen en verder lekker orgineel moet houden.
Is niet wat en wordt niet wat.Wil je echt meer vermogen dan zou je kunnen ombouwen naar x14xe, x16xe of c16xe..
Daar kun je wel wat mee..ik zou dat toch niet te hard schreeuwen als ik jou was.
jou “punica” blok valt zeker wel sneller te maken hoor.
als de kosten ook opwegen tegen het vermogen en dergelijke laten we ff links liggen.
het gaat er nu gewoon ff om dat z c1.4nz blokje wel degelijk te pimpen is ;)[youtube:1m39l1qt]http://www.youtube.com/watch?v=zZA_VxQ-Zwk[/youtube:1m39l1qt]
27 maart 2013 om 07:43 #18120294Uhhhhh jah… Dat werkt idd! Hang er een turbo aan! :P
Kijken we even niet wat dat kost… ;)Als budget belangrijk is, dan kan je het wel shaken en kan je er beter een X14XE of X16XE in hangen. Of meteen Bigblock conversie gaan en er een C20XE of C20LET in hangen.
Kost ook wel een lieve duit, maar dan krijg je meteen 5keer meer power.27 maart 2013 om 09:22 #18120295maar hij vraagt hoe hij zijn 1.4 kan opvoeren toch?
door er een dik blok in te hangen voer je geen 1.4 op lijkt me. ;)
dan bouw je je complete corsa om.en wees eerlijk, met zo 1.4 turbo maak je meer indruk dan zo c20let ;)
heb jij al eens een 1.4 turbo gezien? ik nog nooit namelijk haha (op het filmpje na dan)27 maart 2013 om 13:59 #18120296@soepkiepe wrote:
@corsaboy wrote:
brandstofdrukverhogen heeft geen enkele zin,
sta je alleen maar je cilinderwanden te spoelen.Een c14nz is een punica motor waar je gewoon onderhoudt aan moet doen en verder lekker orgineel moet houden.
Is niet wat en wordt niet wat.Wil je echt meer vermogen dan zou je kunnen ombouwen naar x14xe, x16xe of c16xe..
Daar kun je wel wat mee..ik zou dat toch niet te hard schreeuwen als ik jou was.
jou “punica” blok valt zeker wel sneller te maken hoor.
als de kosten ook opwegen tegen het vermogen en dergelijke laten we ff links liggen.
het gaat er nu gewoon ff om dat z c1.4nz blokje wel degelijk te pimpen is ;)En daar ga je al de mist mee in,
kosten moet je wel naar kijken..Een x16xe staan regelmatig te koop voor een kleine 300 euro.
Een turbo aan een c14nz hangen kost je wel wat meer.Een c14nz geeft je een kleine 60pk.
Een x16xe heeft 106 pkdit verschil van 40 pk betekent dat je toch al op een kleine 0.8bar moet gaan draaien op een punica motor.
Een x16xe kun je met een powerbox van nog geen 300 euro makkelijk richting de 120pk krijgen wat zou betekenen dat je minimaal 1 bar vuldruk moet gaan draaien op een c14nz..Dus al met al jammer geld en niet de moeite waard.
dan beter een turbo knopen op een x16xe. Gooi je die op 1 bar vuldruk zit je al richting de 180-200 pk..Kosten zullen elkaar niet veel maken qua turbo aanpassingen aangezien bij beide een aanpassing moet komen op het motormanagement.
Helemaal bij 1 bar boost…27 maart 2013 om 14:06 #18120297@trashmetal wrote:
uitlaatspruitstuk van een c14sec16se of spaghetti er op
Als je een spaghetti van een c16se er op knoopt met een groep n uitlaat, dan wil het wel aardig lopen dus?
27 maart 2013 om 14:34 #18120299@PeterNoFear wrote:
@trashmetal wrote:
uitlaatspruitstuk van een c14sec16se of spaghetti er op
Als je een spaghetti van een c16se er op knoopt met een groep n uitlaat, dan wil het wel aardig lopen dus?
uitlaatspruitstuk (origineel) van een c14se c16se heeft al een betere output dan c14nz
dus in geval van (no) budget kun je deze nemenOF een spaghettispruitstuk ;)
27 maart 2013 om 14:38 #18120300Okee, dus dubbelop is niet beter?
Een spahetti van een c16se is niet beter als die van de c14nz?
Wij hebben namelijk de c16nz en willen wel wat pit er bij, maar als er een spaghetti op komt,
heeft het dan zin om de spaghetti can de c16se te kopen, die van de c16nz, of zijn deze gelijk?27 maart 2013 om 14:42 #18120301Spaghetti’s voor smallblock 8v’s zijn bijna allemaal het zelfde
de originele pijpen zijn anders
een c14nz komt onder spruitstuk in enkele pijp
een c14se c16se onder spruitstuk in dubbele pijp, en word bij de kat pas enkel27 maart 2013 om 14:45 #18120302@McKaamos wrote:
Uhhhhh jah… Dat werkt idd! Hang er een turbo aan! :P
Kijken we even niet wat dat kost… ;)Als budget belangrijk is, dan kan je het wel shaken en kan je er beter een X14XE of X16XE in hangen. Of meteen Bigblock conversie gaan en er een C20XE of C20LET in hangen.
Kost ook wel een lieve duit, maar dan krijg je meteen 5keer meer power.turbo op een c14nz kost geen drol
de cr waarde is pefect dus heeft geen aanpassing nodig
als je alles op ebay snuffelt ben je voor 500 KLAAR27 maart 2013 om 14:46 #18120303@trashmetal wrote:
Spaghetti’s voor smallblock 8v’s zijn bijna allemaal het zelfde
de originele pijpen zijn anders
een c14nz komt onder spruitstuk in enkele pijp
een c14se c16se onder spruitstuk in dubbele pijp, en word bij de kat pas enkelOkee bedankt, weer wat geleerd ;)
27 maart 2013 om 14:49 #18120304die posts van jou slaan kant nog wal.
Gast je hebt nog nooit wat bewezen in de tuning wereld behalve een hoop blabla op een forum.De TS heeft nix aan een antwoord van ja je kunt 2000 euro in een c14nz stoppen en dan er nog uitgereden worden door een standaard GSI.
Als je iemand adviseert bedenk dan ook of het nut heeft om ergens geld in te pompen.Een c14nz is een geschikte dagelijkse motor waar je geen geld in moet pompen en lekker boodschappen mee moet gaan doen.
Alleen de brandstofdruk verhogen op een motor heeft geen nut, wat wil je ermee bereiken.De lambda sonde zal ervoor zorgen dat de inspuittijden in deellast worden terug geregeld.
Dus de duty cycle zal kleiner worden, in het vollast gedeelte zal de lambda sonde worden uitgeschakeld en de motor zal teveel brandstof krijgen aangezien de motor door de fabrikant zo gemapped is dat het mengsel brandstof/lucht de juiste waardes heeft.Ga je meer brandstof toevoegen en dezelfde hoeveelheid lucht sta je alleen maar de cilinderwanden te spoelen en onverbrande benzine in je uitlaat te mikken met als gevolg dat langzaam je katalysator weg rot.
Met als daarbij komend gevolg dat de auto tijdens de APK bij de 4gas test niet meer zijn waardes behaalt en de persoon dus weer geld kan gaan uitgeven aan een andere katalysator en een nieuwe lambda sonde aangezien deze lekker verstopt raakt doordat het mengsel veels te rijk is.
Dus als je je posts niet kunt onderbouwen laat ze dan lekker achterwege, want dat idioten off-topic gedoe van jouw in alle topics die ik de laatste tijd zie is gewoon schreeuwen om aandacht…
27 maart 2013 om 14:58 #18120305Bewijzen? ik hoef me niet te bewijzen en zeker niet tegenover jou
er word gevraagd om een c14nz op de voeren niet meer en niet minder
dus JIJ bent offtopic NIET ik!dus als je DAAR niets ZINNIGS over te melden hebt, doe het dan ook niet
bij het aanpassen van het in en uitlaatsysteem verpompt het dingetje weldegelijk meer lucht
dus kan er best een beetje peut bij :thumb27 maart 2013 om 15:09 #18120306lol,
jij hebt het helemaal begrepen..
:thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumbjij gelooft dus de boekjes dat een cold -air intake 5-7 pk oplevert :thumb :thumb :thumb
Ooit getest op een vermogensbank??Ik wel, vandaar dat ik ook zeg beter je geld op de bank te houden en lekker orgineel laten of overwegen om een motor in te bouwen met meer potentie..
Ik heb jaren diverse small blockjes getuned..
En ik ga niet de vraag voorbij, ik geef de TS een advies waar die wat mee kan.
En laat hem geen geld uitgeven aan iets wat niets oplevert..27 maart 2013 om 15:13 #18120307je legt mij woorden in de mond die ik niet gepost heb
dus volgens jou als je de luchtinlaat en uitlaat aanpast verpompt hij niet meer lucht?? :hmmz
27 maart 2013 om 15:24 #18120308wat pas je volgens jou aan met een cold air intake?
want ik krijg daardoor echt niet meer lucht in die cilinder zolang ik niets aanpas aan gasklep, kleppen, kleplift inlaatkanalen of wat dan ook..Dat een motor eventueel makkelijker lucht kan gaan aanzuigen betekent niet automatisch dat er ook meer lucht ingaat.
De meeste zogenoemde cold-air intakes zorgen er juist voor dat de motor juist warme lucht gaat aanzuigen en of het aanzuig traject zo lang wordt dat de motor juist meer moeite moet doen om de lucht naar binnen te krijgen..Allemaal leuk en aardig maar een orginele luchtfilter bak werkt gewoon het beste.
om niet elke keer een luchtfilter te hoeven vervangen kun je kiezen van een green of k&n inlegfilter welke je zelf kunt reinigen.
Maar vermogen krijg je er niet mee.27 maart 2013 om 15:29 #18120309haha het gaat weer over het tunen van een small block en er is weer een discussie :P
de vraag is om hoe je een c1.4nz sneller kan maken.
laten we eerst ff vragen… wat noem je sneller maken?
wil je echt sprintjes kunnen trekken bij een stoplicht? of gaat het je er om dat je zelf vind dat ie zeer traag is?dan ten 1e, de c1.4nz is ook zo beetje de traagste motor van de opel (op de 1.2 na dan.)
ook is dit een blok om lekker mee te toeren, en niet om snel me te willen zijn dus ;)
dus als je ECHT SNEL wil zijn heb je weinig aan een c1.4nz.
maar wil je gewoon net ff wat vlotter mee kunnen komen voor je gevoel zijn er wel dingen wat je kan proberen.1 ding wat ik gedaan heb, en waar ik zelf wel het gevoel bij heb dat ie nu iets vlotter is.
onder je luchtfilter zit een zwart pijpje, die kun je er uit halen.
voor je voorwiel zit dan nog een zwart of doorzichtig tankje, die moet je er dan ook uit halen.let wel, je hebt dan geen auto om mee te sprinten, maar je trekt wel wat lekkerder met het overige verkeer mee..
(zie pagina 3 voor duidelijkere info over wat ik bedoel, voor de rest gaat dat topic het zelfde als deze… discussie over een kleine 8 klepper haha:P)
viewtopic.php?f=5&t=172852&hilit=i+want+more&start=5027 maart 2013 om 15:46 #18120310http://www.ebay.co.uk/itm/VAUXHALL-CORSA-B-1-4-SPORTEX-4-BRANCH-EXHAUST-MANIFOLD-/230799385463?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item35bcb72377″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Dat is een spaghetti voor een 1.4 8v
Is deze trouwens ook geschikt/hetzelfde voor de c16nz? (1.6 8v)
27 maart 2013 om 16:14 #18120311Yep :thumb
27 maart 2013 om 16:16 #18120312koewl, weer bedankt ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.