Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › opel corsa 1.2 16v nieuw probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 december 2013 om 18:59 #17262663
Na een maandje zonder problemen te hebben gereden, doet zich nu een nieuw probleem voor :(
De auto had net een grote beurt gehad: alle filters vervangen, bougies, LMM, gasklepsteller, gasklep schoongemaakt met inlaatreiniger, motor geflusht vanwege sludgevorming..
BDP sensor van het merk Vemo was al eerder vervangen..Probleem is dit:
De auto slaat pas aan na lang doorstarten (seconde of 5 a 6)
Tijdens het rijden voel je de auto snel 1x schokken, net alsof hij de hik heeft..Iemand enig idee ?
19 december 2013 om 07:50 #18200509Niemand ?
19 december 2013 om 08:04 #18200510Toch ergens een foutje in de ontsteking, vermoed ik. Kan zijn dat één of meerdere bougiekabels slecht zijn of de geest hebben gegeven. Als je een multimeter hebt, zou je de interne weerstand van de kabels eens kunnen meten.
Zit daar de fout niet, dan zou het aan een gebrekkige benzinetoevoer kunnen liggen. Is het benzinefilter ook vervangen? Meet anders ook eens de pomp en het relais door en check de brandstofdrukregelaar.
19 december 2013 om 08:28 #18200511@BlackDevil wrote:
Toch ergens een foutje in de ontsteking, vermoed ik. Kan zijn dat één of meerdere bougiekabels slecht zijn of de geest hebben gegeven. Als je een multimeter hebt, zou je de interne weerstand van de kabels eens kunnen meten.
Zit daar de fout niet, dan zou het aan een gebrekkige benzinetoevoer kunnen liggen. Is het benzinefilter ook vervangen? Meet anders ook eens de pomp en het relais door en check de brandstofdrukregelaar.
Naar mijn weten zit op de 1.2 16v motor geen bougiekabels..
Maar een bobinebrug..en volgens mij zit er ook geen benzinedrukregelaar op deze type motoren, enkel vanaf een 1.4 dacht ik :hmmzBenzinefilter is ook vervangen.
Als je de opvoerpomp bedoelt in de tank, onder de achterbank, dan zou ik in principe ook een benzineleiding los kunnen maken en kijken of er benzine uitkomt wanneer deze op contact komt, toch ?
20 december 2013 om 22:03 #18200512Nokkenassensor??
Deze 1.2 motoren hebben een Bobinebrug inderdaad..
Benzinedrukregelaar zit er zeker wel op, maar of ie op de Rails zit durf ik niet te zeggen, zou zomaar een Retourloos systeem kunnen zijn, met drukregelaar op pompdeksel in de tank, als deze slecht aan het worden is, kan de benzine terug naar de tank lopen, en dan moet je langer starten.
Tijdens op Contact zetten zal de benzinepomp niet gaan draaien, deze gaat pas draaien als je gaat starten.Willem
22 december 2013 om 20:32 #18200513@wim-v6 wrote:
Nokkenassensor??
Deze 1.2 motoren hebben een Bobinebrug inderdaad..
Benzinedrukregelaar zit er zeker wel op, maar of ie op de Rails zit durf ik niet te zeggen, zou zomaar een Retourloos systeem kunnen zijn, met drukregelaar op pompdeksel in de tank, als deze slecht aan het worden is, kan de benzine terug naar de tank lopen, en dan moet je langer starten.
Tijdens op Contact zetten zal de benzinepomp niet gaan draaien, deze gaat pas draaien als je gaat starten.Willem
Rails ? Wat is rails ?
Waar zou dan zo een benzinedrukregelaar moeten zitten ?De auto begint nu ook per rit 1 a 2 x achter elkaar snel te stotteren, dan is het weer weg..
22 december 2013 om 22:40 #18200514Sorry, injectorrails.
Dit is de benzine rail waar de injectoren in zitten op het luchtinlaat van de motorSent from my GT-I8190 using Tapatalk
23 december 2013 om 10:11 #18200515Aah ok, nu snap ik hem :)
Zou dit dan geen foutcode moeten aangeven? en dat je motorstoringslampje moet gaan branden?
Want het lampje brandt namelijk niet..
26 december 2013 om 12:40 #18200516helaas gebeurt dit zeker niet altijd.
vaker niet als wel.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.