Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Opel Corsa 1.2 1.6v (TUNING)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 maart 2012 om 19:23 #17858310
Ik ga hem morgen chippen bij matthijsen-technics, is dat nog steeds de moeite waard?.
En vanuit daar eventueel verder kjiken?16 maart 2012 om 20:08 #17858311Voor 95 euro kun je het er best op wagen maar verwacht er niet te veel van Marcus ;)
16 maart 2012 om 20:14 #17858312Ik bedoel, dan kan het altijd meevallen. En wie weet heb je zoiets van: “Hee, dit is relaxed!”
17 maart 2012 om 10:52 #17858313@BlueAstraG wrote:
Je lijkt wel een wijf met dat gekat van je :ass
Trouwens.. Bij elke opmerking die je plaatst,. staat er een handtekening van jouw sponsor. Dus wie loopt er nou mee te koop? Precies.
En IK wordt niet gesponsord, ik ben een tevreden vaste klant.
-offtopic
Kijk jij zet het in elke post die je doet.
Bij staat het gewoon in de handtekening en dat is precies waar die voor bedoelt is!
En wat staat daar niet dat ik zo super tevreden over TX ben.
Nee erstaat dat als je via mij het koopt je 5% korting krijgt op zijn prijzen, tenminste als ik voldoende in 1 keer bestel.
Er zit bij mij totaal geen voordeel aan, alleen dat ik het geregel voor anderen uit handen neem.
En als ik zelf wat nodig heb, dus ook die 5% pak.Maar back on topic, voordat het hier een bitch fight wordt.
Ik zie de posts met ik pak het bier en chips alweer voor me.ONTOPIC
Ik blijf bij mijn mening dat het tunen van een 1.2 16v weggegooid geld is.
Als je het goed wilt doen, dan moet je een volledige uitlaat plaatsen (van spaghatti via een sportkat naar een groep a systeem), ook moet je de inlaat aanpassen (inlaatspruitstuk en luchtfilter), vervolgens plaats je een goede nokkenas en laat je hem op een rollenbank afstellen.
Kijk dan krijg je power erbij, ik denk dat je dan op zo’n 110 echte pk kan uitkomen.
Zo’n M-Tech chipje is leuk, en levert net dat kleine beetje extra, maar is niet wat ik onder tunen versta. :agent17 maart 2012 om 10:58 #17858314Ik zal jullie wat leuks vertellen vandaag vanaf amsterdam naar oirschot gereden voor niks.
Wat blijkt nou het probleem te zijn waarom ik hem niet kan chippen omdat ik een easytronic automaat heb.
Dus al het heen en weer gerij voor niks geweest. kan wel alles bij elkaar vloeken hoe vervelend ik het wel niet vindt maar dat moet toch gewoon tune baar zijn?Zou je mij kunnen adviseren hoeveel dat eventueel kan gaan kosten Corsa GSI??????
En waar ik dat voor mijn Opel Corsa C easytronic eventueel zou kunnenb estellen?17 maart 2012 om 11:00 #17858315@BlueAstraG wrote:
Ik bedoel, dan kan het altijd meevallen. En wie weet heb je zoiets van: “Hee, dit is relaxed!”
Ben vandaag voor lucht naar oirschot gereden lees me post boven :(
17 maart 2012 om 11:07 #17858316@Corsa-GSI: als we geen negatief commentaar op elkaar leveren, is er niks aan de hand. Dan komt er ook geen bitch fight. Deal?
En de opties die je nu voorlegt klinken mij beter dan een motorswap. Hier valt ook zeker veel op te halen. 110pk zou damn nice zijn.
17 maart 2012 om 12:46 #17858317@arsenal4marcus: Dat probleempje had ik ook, maar dan voornamelijk omdat mijn auto ‘te nieuw’ was ivm de ECU… Een nieuwere serie die al niet meer gechipt kon worden of iets dergelijks.
Maar waarschijnlijk heeft hij je hetzelfde gezegd als wat hij tegen mij zei; even bellen ;)
17 maart 2012 om 13:31 #17858318@Klopper wrote:
@arsenal4marcus: Dat probleempje had ik ook, maar dan voornamelijk omdat mijn auto ‘te nieuw’ was ivm de ECU… Een nieuwere serie die al niet meer gechipt kon worden of iets dergelijks.
Maar waarschijnlijk heeft hij je hetzelfde gezegd als wat hij tegen mij zei; even bellen ;)
Maar Corsa C is geen nieuwe Corsa dat vondt ik juist nou zo vreemd omdat het een easytronic is dat het niet lukt hij heeft het overigens wel geprobeerd. (Matthijsen techniqs)
17 maart 2012 om 13:33 #17858319Tja, maar mijn Corsa B is toch ouder dan jou C’tje ;)
Hoe dan ook, het had iets te maken met de ECU waardoor het niet kon…
17 maart 2012 om 13:45 #17858320@Klopper wrote:
Tja, maar mijn Corsa B is toch ouder dan jou C’tje ;)
Hoe dan ook, het had iets te maken met de ECU waardoor het niet kon…
Vondt het persoonlijk erg jammer want het was een k*t stuk om te rijden 120 kilometertjes voor lucht.
Ongeacht wil ik toch wel wat gaan proberen, alle adviezen zijn welkom en eventuele links zodat ik een kijkje kan nemen.18 maart 2012 om 14:56 #17858321Ik zou contact opnemen met Speed Equipment, zij zijn dealer van Dbilas in Nederland.
Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat een Easytronic versnellingsbak (semi automaat, gerobotiseerde handbak) gewoon geen extra vermogen aan kan!
Dit moet je eerst zien te achterhalen.http://www.dbilas-shop.com” onclick=”window.open(this.href);return false;
Turbosystem Maxi Edition Opel
Astra G, Corsa C, Meriva A, Agila A 1,2 16V Z12XE
Leistungssteigerung auf 160 PS
5000 euro.
Die dbilas dynamicTurbo Systeme beinhalten alle zum Umbau nötigen Teile.
Jedes der aufgeführten Systeme besteht aus folgenden Teilen:
Flowtec-Saugrohr, Turbolader, dbilas dynamic Auspuffkrümmer, Ladeluftkühler, FlowMaster Sportluftfiltersystem mit FlowPipe, Auspuffanlage aus Edelstahl mit einem Metallträger, Sportkatalysator, Ladeluftrohrsystem mit Schläuchen, Öl- und Kühlmittelleitungen.
Der Einbau bei dbilas dynamic kostet 640,00 EUR
• Gleichmäßiger Drehmomentverlauf
• Keine Verkürzung der Motorlebensdauer
• Wartung des Fahrzeugs beim Händler
• Motor muß nicht geöffnet werden
• Vollkommen alltagstauglich
• Selbsteinbau möglich
• 2 Jahr Garantie
Mehr Leistung – Mehr SicherheitUnsere Turboladerumbauten überzeugen nicht nur durch lange Lebensdauer bei vollkommener Alltagstauglichkeit, sondern auch durch herausragende Fahrwerte. Ausschlaggebend für einen zuverlässigen Motor, ist das harmonische Zusammenspiel aller Bauteile. Deshalb werden alle Komponenten unserer Umbauten in den hauseigenen Produktionsstätten gefertigt.
31 maart 2012 om 16:53 #17858322@Corsa_GSi wrote:
Ik zou contact opnemen met Speed Equipment, zij zijn dealer van Dbilas in Nederland.
Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat een Easytronic versnellingsbak (semi automaat, gerobotiseerde handbak) gewoon geen extra vermogen aan kan!
Dit moet je eerst zien te achterhalen.http://www.dbilas-shop.com” onclick=”window.open(this.href);return false;
Turbosystem Maxi Edition Opel
Astra G, Corsa C, Meriva A, Agila A 1,2 16V Z12XE
Leistungssteigerung auf 160 PS
5000 euro.
Die dbilas dynamicTurbo Systeme beinhalten alle zum Umbau nötigen Teile.
Jedes der aufgeführten Systeme besteht aus folgenden Teilen:
Flowtec-Saugrohr, Turbolader, dbilas dynamic Auspuffkrümmer, Ladeluftkühler, FlowMaster Sportluftfiltersystem mit FlowPipe, Auspuffanlage aus Edelstahl mit einem Metallträger, Sportkatalysator, Ladeluftrohrsystem mit Schläuchen, Öl- und Kühlmittelleitungen.
Der Einbau bei dbilas dynamic kostet 640,00 EUR
• Gleichmäßiger Drehmomentverlauf
• Keine Verkürzung der Motorlebensdauer
• Wartung des Fahrzeugs beim Händler
• Motor muß nicht geöffnet werden
• Vollkommen alltagstauglich
• Selbsteinbau möglich
• 2 Jahr Garantie
Mehr Leistung – Mehr SicherheitUnsere Turboladerumbauten überzeugen nicht nur durch lange Lebensdauer bei vollkommener Alltagstauglichkeit, sondern auch durch herausragende Fahrwerte. Ausschlaggebend für einen zuverlässigen Motor, ist das harmonische Zusammenspiel aller Bauteile. Deshalb werden alle Komponenten unserer Umbauten in den hauseigenen Produktionsstätten gefertigt.
Zou je het voor mij kunnen vertalen? heb inmiddels wel een kijkje genomen
31 maart 2012 om 17:24 #17858323Als ik het eerste stukje lees, goede koude lucht levert al vermogen op dus?
1 april 2012 om 08:31 #17858324Vertalen, gooi het maar ff in google translate ;)
In kort komt het erop neer dat Dbilas een turbo kit ontwikkeld heeft voor jouw motor, waardoor je naar de 160pk gaat zonder aanpassingen aan de motor zelf.
Daarnaast zeggen dat hij gewoon voor dagelijks gebruik geschikt blijft en normaal onderhouden kan worden.Maar het belangrijkste blijft, je moet gaan uitzoeken of die easytronic dit uberhaupt wel aankan!!
2 april 2012 om 11:15 #17858325Als je je 1.2 16v echt wil tunen dan zou ik geen chip doen. Gewoon een turbo erop schroeven. Heb je veel meer winst en krijg je een stuk meer koppel. Wel zorgen dat je turbo niet te groot is, dan heb je minder last van een turbo-lag. Had voorheen een Corsa C 1.2 16v, had dr om te proberen eens een andere chip in laten zetten. Na de testrit heb ik em er meteen weer uit gehaald, want ik merkte compleet geen verschil.
Maar wat ik je echt wil aanraden is dat je het beste gewoon een Corsa C GSi kan kopen. Heb je standaard al veel meer waar voor je geld.
Hier een paar leuke advertenties: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=208649279″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=197729332″ onclick=”window.open(this.href);return false;
:afro :thumb
6 april 2012 om 08:40 #17858326Helaas zijn die opel corsa gsi niet in automaat.
8 april 2012 om 09:59 #17858327Als je aan die automaat vast zit, dan zit er weinig op om over te stappen naar een andere auto, zoals een Astra of Vectra. :hmmz
8 april 2012 om 15:35 #17858328Lachgas?
Kant en klaar voor £559… Op alle auto’s toepasbaar ook (semi)automaat.
http://www.noswizard.com/index.php/car-nitrous-kits-1/sb150i-nitrous-kit-suitable-for-most-injected-engines-with-a-single-throttle-body.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
9 april 2012 om 10:53 #17858329Tsja dat kan ook, maar nog steeds blijft de vraag of die easytronic bak dat wel aan zou kunnen.
En hoeveel pk lachgas wil je op een standaard 1.2 gaan zetten dan?
25 pk of zo, dat levert ook niet echt wat op.
Vanaf 50pk wordt het leuk, maar dat houdt dat motortje en die bak echt niet langdurig uit hoor!9 april 2012 om 11:16 #17858330Iedere maand de koppeling laten stellen…
de easytronic is gewoon een F13 met een Schakel en koppel systeem erop..
Koppeling laten stellen af en toe is wel nodig om storing te voorkomen..
en nog een punt is, is de easytronic ook aan te passen aan het toegenomen vermogen??
Je mag al blij zijn als ie normaal al niet in storing gaat, laat staan als je gaat tunen..
Willem
9 april 2012 om 11:26 #17858331Het gaat bij lachgas niet zo zeer om de pk’s, maar vooral om de koppel wat je erbij krijgt…
Ook bij een “25pk” setup krijg je een behoorlijke koppel toename.Een voordeel van lachgas (ik vind ik dan) ten opzichte van bv. een turbo setup, is dat de motor niet constant extra belast wordt, alleen als je het systeem ingeschakelt.
Maar je hebt gelijk, je moet niet verwachten dat een 1.2 een F&F shot nos aan kan…
9 april 2012 om 14:25 #17858332Daarbij komt nog eens, dat het verre weg van plug en play is. turbo’s ed. Zijn allemaal erg leuk, maar vergeet ook de nodige uitgaven als remmen upgrade, GOED onderstel, fatsoenlijke banden niet op te nemen in je begroting. en totaal iets anders, hoe verzeker je zo iets, krijg je dit wel verzekerd (mocht je extreem gaan tunen) ivm je leeftijd?
9 april 2012 om 15:12 #17858333rij je met een automaat bak, dan kan je er helemaal niets aan doen om hem op te fokken.
de sensoren van de bak zijn daar niet op berekend, dus grote kans dat je de bak of koppeling kapot rijdt.
dat is mij verteld, maat van mij wou zijn 1.2 12v nissan micra k10 opvoeren met een spaghetti en dubbele webers, werd door de nissan dealer afgeraden omdat je dan een schakkelbak moet hebben.12 april 2012 om 19:59 #17858334Weten jullie waar ik een sportkatalysator kan halen voor de corsa c?
Want ik wil namelijk mijn katalysator er tussenuit halen.? -
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Opel Corsa 1.2 1.6v (TUNING)’ is gesloten voor nieuwe reacties.